  • 11. Data: 2018-01-08 17:00:10
    Temat: Re: Pijani rowerzyści;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    który pod paragrafy(i jakie) podpada?

    > No to temu z przodu można zabrać uprawnienia, bo jest kierującym -
    > przynajmniej na chwile obecną tak mi się wydaje. Co więcej tego

    Co świadczy o tym, że jest kierującym, oprócz tego, że "siedzi z przodu"?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2018-01-08 17:12:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 17:00, Liwiusz pisze:

    > Co świadczy o tym, że jest kierującym, oprócz tego, że "siedzi z przodu"?

    Wydaje misie, że posiadanie dostępu do kierownicy. Uprościłem z tym
    siedzeniem z przodu, bo może da się z tyłu, choć nie widziałem takie
    tandemu.

  • 13. Data: 2018-01-08 17:13:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-01-18 o 16:57, Liwiusz pisze:

    > Czyli robimy rower kierowany z tyłu, i można jeździć po pijaku?

    No kolejność umownie określiłem. W każdym razie kierujący na takim
    rowerze moim zdaniem jest jeden.

  • 14. Data: 2018-01-08 17:19:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wydaje misie, że posiadanie dostępu do kierownicy. Uprościłem z tym
    > siedzeniem z przodu, bo może da się z tyłu, choć nie widziałem takie
    > tandemu.

    O, czyli już jesteśmy "bliżej domu" :) Czyli o kierowaniu nie decyduje
    położenie, tylko dostęp do... kierownicy. To już wiemy. Jeszcze trochę,
    a zaakceptujesz, że o kierowaniu decyduje również dostęp do
    "przyspieszania" :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-01-08 17:22:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No kolejność umownie określiłem. W każdym razie kierujący na takim
    > rowerze moim zdaniem jest jeden.

    Ależ nie.

    Prerogatywami kierującego są:

    1. nadawanie prędkości (pedałowanie, gaz),
    2. decydowanie o kierunku ruchu (skręcanie kierownicą),
    3. hamowanie (prowadzi pojazd także ten, kto może użyć hamulca, np.
    instruktor nauki jazdy samochodem)

    Tym samym kierujących może być kilku. Poczytaj orzeczenia.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2018-01-08 18:26:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 17:22, Liwiusz pisze:

> [...]
    > instruktor nauki jazdy samochodem)
    >
    > Tym samym kierujących może być kilku. Poczytaj orzeczenia.

    Jak idiota pasażer złapie za kierownicę to owszem.
    Ale zawsze możesz nas przekonać orzeczeniem o skazaniu
    siedzącego w tandemie z tyłu wyrokiem za prowadzenie pod
    wpływem. Zrobisz to?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2018-01-08 19:49:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 17:14:19 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    > No kolejność umownie określiłem. W każdym razie kierujący na takim
    > rowerze moim zdaniem jest jeden.

    A jak trzeźwy z przodu kierownice w łapie dzierży ale nóg nie ma na pedałach bo
    pedałuje ostro ten z tyło mając 2 promile to kto w tym zestawie pod paragrafy i jakie
    podlega?

  • 18. Data: 2018-01-08 21:44:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 19:49, Kris pisze:

    > A jak trzeźwy z przodu kierownice w łapie dzierży ale nóg nie ma na pedałach bo
    pedałuje ostro ten z tyło mając 2 promile to kto w tym zestawie pod paragrafy i jakie
    podlega?

    A jak furman trzeźwy a koń pijany? A jak kierownik trzeżwy a silnik na
    bioetanol? A jak baba trzeźwia, ale pijanego męża się pyta czy może pas
    zmienić? A jak pijany pasażer pociągnie hamulec bezpieczeństwa w
    tramwaju? A jak nie pociągnie ale by mógł pociągnąć...

    Shrek

  • 19. Data: 2018-01-08 21:46:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 13:13, RadoslawF pisze:

    > Jakaś nowa komornicza definicja kierowania?
    > Jak mnie drogówka zatrzyma to im powiem żeby silnik skontrolowali.
    > Wszak on "też kieruje".  :-)

    I z dużym prawdopodobieństwem na promilach, bo jakiś "ekologiczny" alko
    do paliwa dodają.

    Shrek

  • 20. Data: 2018-01-08 22:24:06
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 8 Jan 2018 16:54:46 +0100, w <5a53945b$0$643$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > W wypadku samochodu wiadomo, że kierującym jest ten, co za kierownicą.
    > Ale rower - tandem ma dwa miejsca. Ten z tyłu nie jest na pewno
    > kierującym,

    A motorniczy może po pijaku? Przecież nie kieruje :)