  • 1. Data: 2004-07-07 15:34:23
    Temat: Pełnomocnictwo - tak czy nie? - BARDZO PROSZĘ O OPINIE !!!!!
    Od: "boudicca" <b...@p...onet.pl>

    Na poczatku roku rodzice wykupili od gminy mieszkanie, w domu skladajacym sie z
    3 lokali. W zeszlym miesiacu do wszystkich lokatorów zglosil sie Zarzad Budynków
    Komunalnych z propozycja administrowania Wspólnota.
    Warunkiem bylo jednak podpisanie takiego dokumentu:
    "Wspólnota Mieszkaniowa Nieruchomosci polozonej przy ul. A w imieniu której
    dzialaja Wspólwlasciciele w/g wykazu stanowiacego zalacznik do nieniejszego
    pelnomocnictwa udziela pelnomocnictwa Zarzadowi Budynków Komunalnych w B z
    siedziba przy ul. C do dokonania wszelkich czynnosci prawnych i faktycznych
    zwiazanych z zarzadzaniem nieruchomosci Wspólnoty. Pelnomocnictwo nieniejsze
    upowaznia Pelnomocnika do dokonania w imieniu i na rzecz Wspólnoty, w
    szczególnosci nastepujacych czynnosci:
    1. Wystepowania przed wszystkimi organami wladzami panstwowej i samorzadowej,
    2. Wystepowania przed urzedami, in stytucjami, przedsiebiorstwami oraz bankami,
    3. Skladania wszelkich oswiadczen woli.
    4. Skladania wniosków oraz wyjasnien zwiazanych z funkcjonowaniem Wspólnoty
    5. Reprezentowania spraw Wspólnoty przed sadami wszystkich instancji w tym przed
    sadami administracyjnymi,
    6. Zawierania umów niezbednych dla funkcjonowania Wspólnoty
    7. Doonywania wszelkich rozliczen finansowych,
    8. Podejmowania innych czynnosci, które okaza sie konieczne i niezbedne dla
    Wspólnoty
    Niniejsze pelnomocnictwo upowaznia do udzielania dalszych pelnomocnictw
    substytucyjnych".
    Moi rodzice nie zgodzili sie na tak ogolnie sformulowane pelnomocnictwo, bez
    jakichkolwiek odnosników do kodeksu i jego paragrafów.Zarzad Komunalny nie chce
    sie z kolei zgodzic na jakakolwiek wstawke i korekte tego pelnomocnictwa (w
    chwili obecnej rodzice zgodziliby sie nawet na podpisanie tego pelnomocnictwa,
    ale z dodaniem zdania: "Wspólwlasciciele udzielaja pelnomocnictwa do dokonywania
    czynnosci w zakresie zwyklego Zarzadu Nieruchomosci Wspólna Wspólnoty
    Mieszkaniowej. Do dokonywania innych czynnosci przekraczajacych zwykly zarzad
    potrzebna jest zgoda wszystkich wlascicieli. W sprawach nieuregulowanych stosuje
    sie przepisy ustawy z dn. 24.06.1994 r. o wlasnosci lokali", tak aby byl
    jakikolwiek odnosnik do kodeksu. Zarzad obecnie nie zgadza sie jednak na
    jakiekolwiek poprawki w tym pelnomocnictwie. Dzieki temu, ze jest to "mala"
    wspólnota, rodzice mogli zawetowac podpisanie tego dokumentu. Ale sasiedzi maja;
    pretensje, bo w kodeksie napisane jest wyraznie co wolno a czego nie (mimo ze w
    kodeksie sa sankcje karne, a jakos przestepczosc nadal istnieje). Moi rodzice
    juz raz sie sparzyli na podobnym papierze i nie chca powielac tego samego
    bledu. A Zarzad nie chce wstawic jakichkolwiek odnosników prawnych.
    Zaznacze jeszcze, ze w zasadzie wszystko rozliczamy oddzielnie prad, media,
    ogrzewanie. Sasiedzi uzgodnili równiez (a rodzice to zaakceptowali, ze nie
    bedziemy zakladac funduszu remontowego, tylko naprawy robic indywidualnie w
    miare potrzeb. Jedynym wspólnym rozliczeniem jest woda i scieki (a i to nie
    dlugo, bo jednoglosnie zaplanowalismy w najblizszym czasie budowe oddzielnych
    instalacji wodnych dla kazdego mieszkania, a plan gospodarczy naszego miasta
    zaklada budowe kanalizacji do 5 lat).
    Dodam, ze na dzien dzisiejszy adminiastracja prowadzona przez nas - właścicieli
    nie wchodzi w gre.
    Doszlo wiec do sytuacji patowej. Rodzice sie nie zgadzaja na podpisanie tego
    pelnomocnictwa, a sasiadka na rezygnacje z uslug Komunalki, ktora nie moze nic
    zrobic bez pelnomocnictwa. Bledne kolo. Czy ostroznosc Rodziców jest
    uzasadniona? Bardzo prosze o opinie. Z jednej strony chcielibysmy wiedziec czy
    to my sfiksowalismy. No i miec jakikolwiek argument w rece.

  • 2. Data: 2004-07-07 16:23:24
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "boudicca" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > to my sfiksowalismy. No i miec jakikolwiek argument w rece.

    też miałabym takie objekcje biorąc do ręki takie pełnomocnictwo. przeciez
    nie macie az tak dużego domu!!! nie potraficie załatwiac sami swoich spraw??
    wydaje mi się, że należy dbać o własny majątek i dobro, a nie powierzać go
    osobom nieznanym, na dodatek dając tak ogólne pełnomocnictwo. mam nadzieję,
    że to nie będzie pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego z prawem do
    rozporządzania mieszkaniami:))))
    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-07-08 00:29:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <0...@n...onet.pl>, boudicca wrote:
    > Na poczatku roku rodzice wykupili od gminy mieszkanie, w domu skladajacym sie z
    > 3 lokali. W zeszlym miesiacu do wszystkich lokatorów zglosil sie Zarzad Budynków
    > Komunalnych z propozycja administrowania Wspólnota.
    ..
    > uzasadniona? Bardzo prosze o opinie. Z jednej strony chcielibysmy wiedziec czy
    > to my sfiksowalismy. No i miec jakikolwiek argument w rece.

    Nie sądzę. Też bym tego nie podpisał. A ten zarząd budynków to taka jedyna
    firma w waszym mieście?

    --
    Marcin