  • 1. Data: 2009-11-06 00:37:41
    Temat: Parkowanie na przystanku
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nurtuje mnie taki problem (dla mnie na szczęście teoretyczny).
    Jak wiadomo nie można parkować na przystanku autobusowym i w jego okolicy.
    Obok miejsca gdzie pracuję jest sobie przystanek, od rana zastawiony
    parkującymi samochodami. Często parkują tam też samochody służbowe (instytucja
    państwowa), bo miejsca ogólnie to mało tam jest. Problem polega na tym, że
    samochody parkują tylko w dzień (w godzinach pracy urzędu) i zupełnie nikomu
    to nie przeszkadza - jest to wprawdzie przystanek autobusów, ale tylko i
    wyłącznie nocnych! Ogólnego zakazu parkowania (znaku) tam nie ma, SM od czasu
    do czasu organizuje naloty. Pomijam kwestie logiki, braku parkingów, paraliżu
    komunikacyjnego itd. Nakaz ścigania przychodzi chyba z góry, SM ściga
    niechętnie, czasami nawet wcześniej ostrzegają, ale raz na 2 miesiące wpadają
    i koszą :).
    Jak rozumiem prawo drogowe nie rozróżnia przystanków nocnych i dziennych
    (mieszanych)? Może ktoś podać konkretne artykuły, żebym sobie sprawdził?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2009-11-06 01:33:03
    Temat: Re: Parkowanie na przystanku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czapla wrote:
    > Jak rozumiem prawo drogowe nie rozróżnia przystanków nocnych i dziennych
    > (mieszanych)? Może ktoś podać konkretne artykuły, żebym sobie sprawdził?

    wez ustawe, Ctrl-F, wpisz przystanek i bedzie jasne.
    Słowa nocny tam nie znajdziesz.

  • 3. Data: 2009-11-06 23:05:15
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Czapla <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > (...)
    > Jak rozumiem prawo drogowe nie rozróżnia przystanków nocnych i dziennych
    > (mieszanych)? Może ktoś podać konkretne artykuły, żebym sobie sprawdził?

    Spróbować przekonać zarządcę drogi do powieszenia pod znakiem "przystanek
    autobusowy" tabliczki "obowiązuje w godz. 22-5" / "nie obowiązuje
    5-22" (godziny przykładowe). Możliwość powieszenia takiej tabliczki
    przewiduje któryś z załączników do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury 3
    lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i
    sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków
    ich umieszczania na drogach. Jeśli SM nie jest chętna do karania, to taka
    podkładka powinna wystarczyć.

    Przykład z życia: Gdańsk, zatoczka przed biurowcem NSZZ
    "Solidarność" (przystanek funkcjonuje bodajże 4:30-8:00).

    GK

  • 4. Data: 2009-11-07 10:49:47
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Możliwość powieszenia takiej tabliczki
    > przewiduje któryś z załączników do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury 3
    > lipca 2003 r.

    Wielkie dzięki, wyszukam sobie.

    Pozdrawiam

    Czapla