  • 1. Data: 2004-01-23 10:19:44
    Temat: PZU a odsetki
    Od: Elzbieta Chelmecka <c...@u...cto.us.edu.pl>

    Serdecznie witam,
    jestem na tej liscie po raz pierwszy. Mam taki problem:
    AC place w PZU. 13 sierpnia nastapila kolizja drogowa. Auto zostalo
    przeznaczone do kasacji. PZU wyplacilo mi pieniadze dopiero w styczniu.
    CZy maja oni do tego prawo, czy nie powinni wyplacic odszkodowania do 30
    dni od daty zgloszenia szkody? I czy naleza mi sie jakies odsetki za
    zwloke?
    Z gory dziekuje za porade
    Ela

  • 2. Data: 2004-01-24 08:14:46
    Temat: Re: PZU a odsetki
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    23 Jan 2004 10:19:44 GMT, na pl.soc.prawo, Elzbieta Chelmecka napisał(a):

> [...]
    > CZy maja oni do tego prawo, czy nie powinni wyplacic odszkodowania do 30
    > dni od daty zgloszenia szkody? I czy naleza mi sie jakies odsetki za

    Zgodnie z "Ogólnymi warunkami ubezpieczenia AC" PZU ma obowiązek wypłacić
    odszkodowanie w ciągu 30 dni. Jest tam też zapis - dokładnie nie pamiętam a
    nie mam w tej chwili - że termin ten może ulec wydłużeniu o ile
    rozpatrzenie wymaga dodatkowych ustaleń.
    Jednak o przedłużeniu terminu powinnaś zostać powiadomiona z podaniem
    przyczyny zwłoki.

    O ile nie powiadomiono Cię to za zwłokę w wypłacie *należą się odsetki*.
    Musisz się do nich *pisemnie* zwrócić o wypłacenie odsetek - sami tego nie
    zrobią.

    Przygotuj się też na to, że łatwo nie wypłacą - będą szukali sposobu
    uniknięcia. W moim przypadku pomógł dopiero pozew do sądu.
    Powodzenia

    Mieczysław