  • 1. Data: 2002-05-11 18:05:46
    Temat: PIZZA DOMINIUM VS RAFAŁ
    Od: "rafik" <r...@p...onet.pl>

    na jakiej podstawie firma PIZZA DOMINIUM może wkładać swoje ulotki reklamowe
    do skrzynek pocztowych w bloku (nie robi tego przez umowę z urzędem
    pocztowym, tylko po prostu wciska przez nieszczelności w skrzynce).

    czy może jest to złamaniem ustawy o nieuczciwej konkurencji?

    czy jest jaikiś przepis, na podstawie którego nie mogą tego robić?

    rafał

    ------------

    r...@p...onet.pl

    "Jedno wam powiem: Życie idioty to nie bułka z masłem."
    Forest Gump
    ------------

  • 2. Data: 2002-05-11 19:37:42
    Temat: Re: PIZZA DOMINIUM VS RAFAŁ
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Sat, 11 May 2002 20:05:46 +0200, "rafik"
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    >na jakiej podstawie firma PIZZA DOMINIUM mo?e wk?adaae swoje ulotki reklamowe
    >do skrzynek pocztowych w bloku (nie robi tego przez umow? z urz?dem
    >pocztowym, tylko po prostu wciska przez nieszczelno?ci w skrzynce).
    >
    >czy mo?e jest to z?amaniem ustawy o nieuczciwej konkurencji?
    >
    >czy jest jaiki? przepis, na podstawie którego nie mog? tego robiae?
    Moze to czynic z zasady konstytucyjnej wolnoœci s?owa.
    Ty natomiast mozesz chronic swoja prywatnosc.
    Zasada wolnosci slowa konczy sie tam gdzie naruszona zostaje
    prywatnosc jedynostki.
    Ale aby mozna mowic o naruszeniu prywatnosci w przypadku przekazów
    komercyjnych konieczne jest zaprotestowanie osoby której dany przekaz
    dotyczy. Musisz zatem powidomic spóke,ze nie chcesz otrzymywac takich
    materia?ow.
    Dopiero kolejna przesylka jest podstawa do wstrzecia srodków prawnych.
    W zasadzie jest co do tego zgoda w doktrynie. Pierwsza przesy?ka
    prywatnoœci nie narusza,
    Natomiast co do podstawy prawnej to jezeli wyst?pujesz indywidualnie
    to mozesz oprzec sie na art. 23 i 24 kc.
    Natomiasttego typu praktyi stanowia równiez czyn nieuczciwej
    konkurencji, dok??dnie reklame naruszajaca prywatnosc konsumenta. Tu
    równiez w doktrynie panuje zgoda,ze sam przekaz komercyjny czynem
    nieuczciwej konkurencji nie jest, dopiero kontynuowanie takiej
    praktyki wobec sprzeciu odbiorcy poczty moze byae uznany za czyn
    nieuczciwej konkurencji. Podkresla sie jednoczesnie,ze sprzeciw moze
    wyrazony byc w rozny sposob - np. znapois na skrzynce, wywieszka, list
    do firmy,
    Inna sprawa ze konsument nie moze powo?ywac sie na ustawe o zwalczaniu
    nieuczcwej konkurencji, indywidualny konsument nie ma tyu legitymacji
    procesowej.
    Z powodztwem z u.z.n.k. wystapic moga jedynie podmioty wymienione w
    ustawi - np. przedsibiorca, rzecznik praw konsumenta, organizacje
    konsumenckie, itp.
    Mozesz zatem powiadomic powiatowego rzecznika praw konsumenta aby
    zaja? sie spraw?.
    Opiwywa?em problem w aspekcie spamu w marcowym numerze Linux+
    w zasadzie stosuje sie te same przepisy dotyczace spamu i tradycyjnej
    poczty.
    Pozdrawiam
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl

  • 3. Data: 2002-05-15 13:54:17
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    >nie mam ochoty otrzymywać ich kiepsko złożonych ulotek zawierających
    >błędy...........
    ale może inni mają! i mają ochote wiedzieć o pizzerii i o jej ofercie, a
    błedy robić każdy ma prawo :)

    saprawa druga, jeśli chcą mi coś dotarczyć niech dadzą mi to do
    ręki...........
    nie jesteś centrum świata, facet ma czatować na ciebie przed blokiem?

  • 4. Data: 2002-05-15 13:55:09
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    >czyżbyś był właścicelem jakiejś "pizzeri" w Siedlcach????
    NIE, po prostu uważam że przesadzasz!

  • 5. Data: 2002-05-15 13:56:29
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

> [...]
    > czy może jest to złamaniem ustawy o nieuczciwej konkurencji?
    > czy jest jaikiś przepis, na podstawie którego nie mogą tego robić?
    czepiasz sie człowieku, czy naprawde tak bardzo ci to przeszkadza?

  • 6. Data: 2002-05-15 18:40:41
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Master2003" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czepiasz sie człowieku, czy naprawde tak bardzo ci to przeszkadza?

    IMHO takie ulotki sa szkodliwe, w szczegolnosci, jesli pizzeria wiesza je na
    klamce, ewidentnie da sie po tym poznac, czy ktos jest w domu czy nie ma
    (czyt. pladrowac, czy nie!)

    P.

  • 7. Data: 2002-05-16 09:54:24
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    > ale może inni mają! i mają ochote wiedzieć o pizzerii i o jej ofercie, a
    > błedy robić każdy ma prawo :)

    oj nie każdy może robić błędy ..., nie każdy zwłaszcza na ulotkach.......

    rafal

  • 8. Data: 2002-05-17 10:20:44
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

> [...]
    na
    > klamce, ewidentnie da sie po tym poznac, czy ktos jest w domu czy nie ma
    to niech kaze komus zdejmowac jak gdzies jedzie!

  • 9. Data: 2002-05-17 15:37:01
    Temat: UWAGA NA MASTERA2000
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Master2000 czy jak tam go zwał pisze do mnie na piv. ja mu odpowiadam,
    również na priv, a on później opublikowuje moje maile do niego na grupie,
    ktore to pisałem do niego na priv a nie na gruę.
    sprawa druga to tnie w nich nie to co trzeba

    IMHO :bardzo go denerwuje mój post, więc wniosek jest taki: albo roznosi
    ulotki, albo ma pizerię
    :)

    rafal

  • 10. Data: 2002-05-17 19:13:23
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    > to niech kaze komus zdejmowac jak gdzies jedzie!

    no comment.

    P.