  • 11. Data: 2008-04-10 21:06:35
    Temat: Re: P2P legalne?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:87fxtt31in.fsf@heclap.domek...
    > "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Owocowe, na własnym gruncie, można wycinać bez żadnych zezwoleń.

    Nieowocowe, na wlasnym, legalnie, po zgloszeniu i oplacie - rowniez.

    sz.

  • 12. Data: 2008-04-10 21:08:51
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > Owocowe, na własnym gruncie, można wycinać bez żadnych zezwoleń.

    Nieowocowe, na wlasnym, legalnie, po zgloszeniu i oplacie - rowniez.

    Co wiecej - mozna to zrobic pila lancuchowa, co to jej uzywania chcial PE
    zakazac...

    sz.

  • 13. Data: 2008-04-10 21:15:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nieowocowe, na wlasnym, legalnie, po zgloszeniu i oplacie - rowniez.

    Właśnie, jest różnica. Sam dowiedziałem się o tym dopiero niedawno.

    > Co wiecej - mozna to zrobic pila lancuchowa, co to jej uzywania
    > chcial PE zakazac...

    Zwykle nie wycinam z kontekstu, ale w tym przypadku nie mogłem się
    powstrzymać :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2008-04-10 22:36:40
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Johnson pisze:

    > Będę strzelał Rada :) PE opiniuje ? To było z pamięci :)

    No to właśnie piszę, że masz starą wiedzę

    > A teraz z wikipedi:
    > "Rozporządzenia, dyrektywy i decyzje są wydawane przez Radę Unii
    > Europejskiej, niekiedy przy współudziale Parlamentu Europejskiego
    > (procedury współpracy i współdecydowania).

    Też do dupy definicja. Niekiedy?
    Wiki nie zawsze jest prawdziwa, tutaj wyraźnie szwankuje. Poszukaj sobie
    czegoś o procedurze, która w tej chwili jest najczęściej stosowana,

    Wyłączna inicjatywa
    > ustawodawcza w tym zakresie przysługuje Komisji Europejskiej

    Inicjatywa tak. Stanowienie prawa ( a przynajmniej rozporządzeń, czyli
    najważniejszych aktów prawnych należy w tej chwili do Parlamentu i Rady,
    w tej właśnie kolejności)

    (wyjątkiem
    > jest prawo Parlamentu do opracowania projektu jednolitej ordynacji
    > wyborczej do PE).
    > Szczególny rodzaj rozporządzeń, tzw. rozporządzenia wykonawcze, są
    > wydawane przez Komisję Europejską"

    Napisałem o tym

    > Podtrzymuje swoje stanowisko, że na szczęścicie PE nic nie może :)

    nie masz racji, nie upieraj się, poguglaj o procedurach legislacyjnych Unii
    Zresztą wszystko masz tu:
    http://www.europarl.europa.eu/parliament/expert/stat
    icDisplay.do?language=PL&id=55

    a teraz zobacz np to:
    http://eur-lex.europa.eu/Result.do?idReq=2&page=2

    i policz ile rozporządzeń wydała sama Rada, a ile jest w tej chwili
    Roporządzeń (WE) Parlamentu i Rady

    > Może ty piszesz o tym co będzie w tym "pięknym" nowym traktacie.

    Nie, to już od dawna jest, co najmniej od 2002.

  • 15. Data: 2008-04-10 22:43:27
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Johnson pisze:
    > I jak już jesteśmy przy UE, to jeszcze dwie:
    > 1. UE nie zajmuje się prawem karnym, wiec nie jest w stanie
    > "wyprodukować" przepisów o charakterze karnym (pomnimy terroryzm i coś
    > tam, czego nie pamiętam);

    To nie tak. Unia nie stanowi prawa karnego wprost, ale stanowi prawo,
    które może zobowiązać Państwa Członkowskie do odpowiednich zmian w
    prawie karnym, choćby nie wprost.

    > 2. bardziej niż PE bałbym się ETS - tam to dopiero "dają dżezu". To
    > podejście do prawa które jest całkowicie obce do tradycyjnego,
    > pozytywistycznego modelu prawa, jakiego uczą (uczyli ?) na naszych
    > uniwersytetach.

    Na której uczelni polskiej uczą podejścia pozytywistycznego inaczej niż
    tylko na historii prawa?
    Jak pamiętam to, czego mnie uczyli o pozytywistach niemieckich to oni
    pisali, że sądy to są usta ustaw. Uważasz, ze nasz SN realizuje taka zasadę?

    >Orzeczenia ETS są w zasadzie nieprzewidywalne.
    > To oczywiście tylko moje, nieistotne zdanie :)

    Orzeczenie każdego sadu jest w zasadzie niprzewidywalne.
    To jest oczywiście moje zdanie :)

  • 16. Data: 2008-04-11 03:54:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > To nie tak. Unia nie stanowi prawa karnego wprost, ale stanowi prawo,
    > które może zobowiązać Państwa Członkowskie do odpowiednich zmian w
    > prawie karnym, choćby nie wprost.

    No oczywiście że nie. Decyzje ramowe bo o tym piszesz, mogą stanowić
    tylko o niektórych przestępstwach (to właśnie ten terroryzm i coś tam
    jeszcze), a w sumie zasadniczo dotyczą raczej kwestii proceduralnych
    (postępowanie karne),a nie kwestii materialno prawnych (prawa karne). To
    jest wyjątek.

    > Na której uczelni polskiej uczą podejścia pozytywistycznego inaczej niż
    > tylko na historii prawa?

    Na moim :) I chodzi mi raczej o zasady wykładni. o taki "pozytywizm".

    > Jak pamiętam to, czego mnie uczyli o pozytywistach niemieckich to oni
    > pisali, że sądy to są usta ustaw. Uważasz, ze nasz SN realizuje taka
    > zasadę?

    SN ostatnim czasy sie "psuje".

    > Orzeczenie każdego sadu jest w zasadzie niprzewidywalne.

    Nie, przynajmniej ja jestem w stanie przewidzieć orzeczenie polskich sądów.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 17. Data: 2008-04-11 03:56:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Wiele spośród obecnie wprowadzanych zmian wynika z dostosowywania
    > prawa polskiego do unijnego.

    Dobra podpowiem, bo widzę że opornie idzie myślenie. Jaki to ma związek
    z kompetencjami parlamentu europejskiego?

  • 18. Data: 2008-04-11 04:27:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > No to właśnie piszę, że masz starą wiedzę

    Nie sądzę. Odpowiednie dokształcanie przeszedłem całkiem niedawno :)

    > Wiki nie zawsze jest prawdziwa, tutaj wyraźnie szwankuje.

    Przyznaje się że posze3dłem na łatwiznę i wkleiłem pierwsze co mi wpadło
    w rękę. Wikipedia na pewno nie jest dokładana, ale jednak w tym zakresie
    sens trzyma.

    > Poszukaj sobie czegoś o procedurze, która w tej chwili jest najczęściej stosowana,

    Jest taka jak pisałem, procedura wynika z traktatów, a one nie było
    przez ostatnie 9 lat zmieniane.

    > i policz ile rozporządzeń wydała sama Rada, a ile jest w tej chwili
    > Roporządzeń (WE) Parlamentu i Rady

    Litości. Mam co robić.

    Rozumiem, że różnimy się do zakresu stosowania procedury współdecyzji.
    Bo to tylko jedyna "wiążąca" rola PE.
    Ja twierdzę, że to wyjątek, a ty że to zasada.
    Jednak poprzestanę na swim stanowisku.

  • 19. Data: 2008-04-11 06:38:53
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Uzytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > odrzucajaca proponowane metody ochrony materialów chronionych prawem
    > autorskim, uwazane przez wiele osób za nieproporcjonalnie surowe. 297
    > parlamentarzystów glosowalo przeciw poprawce.
    >
    > Malene Folke Chaucheprat, rzeczniczka Parlamentu Europejskiego, tak
    > skomentowala wyniki glosowania: "Glosowanie wskazuje, ze europoslowie chca
    > zrównowazyc interesy posiadaczy praw autorskich i konsumentów, a takie
    > powazne srodki, jak odcinanie dostepu do Internetu nie powinny byc
    > wykorzystywane."
    >
    > Glosowanie odbylo sie na czwartkowym posiedzeniu plenarnym Parlametu

    a w rosji rozdaja rowery.

  • 20. Data: 2008-04-11 10:28:33
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > jeszcze), a w sumie zasadniczo dotyczą raczej kwestii proceduralnych
    > (postępowanie karne),a nie kwestii materialno prawnych (prawa karne). To

    Nie, nie pisze tylko o decyzjach ramowych. Mam na myśli różnorakie
    skutki rozporządzeń i dyrektyw. Pewne czyny są penalizowane, w
    odniesieniu do cywilno prawnych definicji. Zmiana definicji prawa
    cywilnego może pociągać za sobą zmianę zakresu penalizacji, jest sporo
    takich sytuacji

    > Na moim :) I chodzi mi raczej o zasady wykładni. o taki "pozytywizm".

    Szkoła wykładni literalnej? A gdzie celowosciowa?

    > SN ostatnim czasy sie "psuje".

    Ostatnimi czasy powiadasz? W wielu sprawach SN ma historycznie dość
    chwiejną linię orzeczniczą

    > Nie, przynajmniej ja jestem w stanie przewidzieć orzeczenie polskich sądów.

    No to zazdroszczę. Spałbym spokojniej przed publikacjami