  • 1. Data: 2011-03-02 14:14:21
    Temat: Orange wymiana telefonu
    Od: "USTED" <e...@w...pl>

    Witam

    Zakupiłam telefon komórkowy w sieci Orange na firmę. Przed upływem
    gwarancji,
    oddałam telefon do naprawy w ostatnich dniach trwania gwarancji (na tel.
    była gwarancja 24 mc).
    Serwis odesłał stel do salonu Orange z adnotacją "autoryzowany serwis HTC
    potwierdza,
    że uszkodzenie nie powstało z winy użytkownika niniejsza ekspertyza jest
    podstawą do
    wymiany tel. przez sprzedawcę".
    Orange twierdzi, że nie mogą mi wymienić telefon na nowy, gdyż minęła już
    rękojmia która trwa 12 mc
    W związku z tym kazano mi zwrócić się na piśmie do serwisu o wymianę tel. na
    nowy
    Czy w tej sytuacji firma Orange ma prawo odmówić mi wymiany tel. na nowy gdy
    minęła już rękojmia a pozostała gwarancja?
    Czy mam prawo żądać od Orange wymiany tel. na nowy ?
    Czy Orange jako sprzedawca ma prawo odmówić pośrednictwa wymiany tel. na
    nowy ?

    Nie wiem co dalej mam robić ? Jak to się ma do obowiązujących przepisów ?
    Wiem że znawcy tematu pomogą mi za co z góry dziękuję

    Edwardu

  • 2. Data: 2011-03-02 14:37:02
    Temat: Re: Orange wymiana telefonu
    Od: "Kondi" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "USTED" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Orange twierdzi, że nie mogą mi wymienić telefon na nowy, gdyż minęła już
    > rękojmia która trwa 12 mc

    Słusznie - to nie jest sprzedaż konsumencka.

    > W związku z tym kazano mi zwrócić się na piśmie do serwisu o wymianę tel.
    > na nowy

    I to chyba najlepsza droga.

    > Czy w tej sytuacji firma Orange ma prawo odmówić mi wymiany tel. na nowy
    > gdy minęła już rękojmia a pozostała gwarancja?

    Tak - Orange nie jest gwarantem

    > Czy mam prawo żądać od Orange wymiany tel. na nowy ?

    Nie

    > Czy Orange jako sprzedawca ma prawo odmówić pośrednictwa wymiany tel. na
    > nowy ?

    Tak

    K.

  • 3. Data: 2011-03-02 15:01:55
    Od: usted <u...@w...pl>

    On 2 Mar, 15:37, "Kondi" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "USTED" <e...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ikljbu$ajq$1@news.vectranet.pl...

    > S usznie - to nie jest sprzeda konsumencka.

    > I to chyba najlepsza droga.

    > Tak - Orange nie jest gwarantem

    > Nie

    > Tak
    >
    > K.

    No OK !
    ale tak jak pisałam,
    kupiłam telefon w Orange
    Zapłaciłam w Orange,
    Fakturę dostałam w Orange
    Producent telefonu jest na Tajwanie
    i co mam pisać do producenta na Tajwan ?
    Czy w tym przypadku to serwis przejmuje na
    siebie wszystkie obowiązki ciązące na producencie ?
    Dobrze rozumuję ?

  • 4. Data: 2011-03-02 15:05:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    usted pisze:

    > Producent telefonu jest na Tajwanie
    > i co mam pisać do producenta na Tajwan ?
    > Czy w tym przypadku to serwis przejmuje na
    > siebie wszystkie obowiązki ciązące na producencie ?
    > Dobrze rozumuję ?

    Jest tak jak masz napisane w gwarancji. Gwarantem jest ten kto wystawił
    gwarancję i on wskazuje również gdzie masz ją realizować.
    Czyli gwarancję w łapki mi czytać.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 5. Data: 2011-03-02 15:08:25
    Od: "Kondi" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "usted" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    >kupiłam telefon w Orange
    >Zapłaciłam w Orange,
    >Fakturę dostałam w Orange

    Bez znaczenia

    >Producent telefonu jest na Tajwanie
    >i co mam pisać do producenta na Tajwan ?
    >Czy w tym przypadku to serwis przejmuje na
    >siebie wszystkie obowiązki ciązące na producencie ?
    >Dobrze rozumuję ?

    Nikt nic nie przejmuje - szczegółowe warunki gwarancji oraz informacje nt.
    gwaranta są do znalezienia na karcie gwarancyjnej. Tak - moze to być podmiot
    z siedzibą na Tajwanie (aczkolwiek wątpię czy tak jest w tym przypadku).

    A.

  • 6. Data: 2011-03-02 18:54:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-03-02 16:08, Kondi pisze:

> [...]
    > nt. gwaranta są do znalezienia na karcie gwarancyjnej. Tak - moze to być
    > podmiot z siedzibą na Tajwanie (aczkolwiek wątpię czy tak jest w tym

    Również można zanieść ten telefon do Orange. Przyjmą do reklamacji.

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-03-04 21:06:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Animka wrote:

    > Również można zanieść ten telefon do Orange. Przyjmą do reklamacji.

    Niejeden Twój post na niejednej grupie widziałem.
    Wydaje się, że grupowicze już się przyzwyczaili.
    Ale mimo tego - MASZ TALENT :>
    (czytałaś post otwierający wątek? - jeśli tak, to przebijasz
    polskich polityków)

    pzdr, Gotfryd