  • 1. Data: 2002-07-12 08:00:40
    Temat: Odszkodowanie za niewykonanie budowy w terminie - jak?
    Od: "Trempes" <t...@b...onet.pl>

    Witajcie,
    Jestem tu nowy, ale zajrzalem gdyz mam problem.
    Zlecilem firmie budowe sklepu. Firma wykonala mopja inwestycje z 30dniowym
    opoznieniem. Zgodnie z zawarta umowa od kazdego dnia zwloki mieli placic
    jakistam % od wartosci inwestycji, pryjmijmy ze 200zl/dzien.
    I tak zaplacilem za calosc o 6tys zlotych mniej.
    Jednak nie jestem zadowolony, gdyz przez te 30 dni moglem miec otwarty sklep
    i sprzedawac towar - jednym slowem "robic kapuste" a tu nic z tego (a to dla
    mnie bardzo dobry okres).
    Czy moge domagac sie od wykonwcy ktory nie wywiazal sie z terminem
    dodatkowego odszkodowania?
    Jak do wyglada?

    Pozdr
    I dziekuje za pomoc
    Tomek.

  • 2. Data: 2002-07-12 10:04:16
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Trempes" <t...@b...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jednym slowem "robic kapuste" a tu nic z tego (a to dla
    > mnie bardzo dobry okres).

    Masz sklep-warzywniak?:-))

    Jesli w umowie bylo ze wykonawca placi odszkodowanie za niedotrzymanie
    terminu w ustalonym zakresie (iles tam procent wartosci) i zaplaciles za
    usluge potracajac sobie to odszkodowanie to przeciez otrzymales juz
    rekompensatę. Tobie najwyrazniej marzy sie odszkodowanie za straty nazwijmy
    to "moralne"? Pozwolę sobie zauwazyc ze nowy sklep nie osiąga odrazu hiper
    obrotow wiec do wyliczenia ile mogles zarobic w ciagu tego miesiaca ( i ile
    straciles minus oczywiscie skasowana juz rekompensata) musialbys poprosic o
    pomoc kogos z grupy pl.misc.wrozki.jasnowidze.

    HaNkA

  • 3. Data: 2002-07-12 20:03:37
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

> [...]

    > straciles minus oczywiscie skasowana juz rekompensata) musialbys poprosic
    > pomoc kogos z grupy pl.misc.wrozki.jasnowidze.

    ... :)) może trochę zbyt dużo sarkazmu ... ale faktycznie szkoda została
    naprawiona;
    zgodnie z trescią art.361 kc ...w ewentualnym zwiazku z 415-420 kc możesz
    dochodzic
    naprawienia szkody. No ale sam stwierdziłeś, że już została naprawiona ...

    Art. 361. § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za
    normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.

    § 2. W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub
    postanowienia umowy, naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany
    poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie
    wyrządzono.

  • 4. Data: 2002-07-12 20:07:01
    Od: "Trempes" <t...@b...onet.pl>

    > Masz sklep-warzywniak?:-))
    Zdecudowanie nie, ale nowa kwiaciarnia miala byc otwarna na zakonczenie
    szkol ....

> [...]
    > straciles minus oczywiscie skasowana juz rekompensata) musialbys poprosic
    > pomoc kogos z grupy pl.misc.wrozki.jasnowidze.

    Calkiem zabawne z tymi wrozkami :\
    Bo to troszke inaczej. Byla sobie mala kwiaciarnia i nadal jest i przy niej
    "postawilem" wieksza x razy.
    Chodzi o to ze ta mala miala byc zamknieta i otwarta obok nowa, wieksza i
    nowa bo ta stara to tylko do remontu a co terminu nie dotrzymali to nie
    dotrzymali....

  • 5. Data: 2002-07-15 07:28:50
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Witam grupowiczow.
    Przepraszam ze nie pod cytatami ale jak mowa o kwiaciarni to niech sie
    wypowiedza szanowni grupowicze. Co sadzicie o przybieraniu bukietow w takie
    tam jakies wstazeczki, folie, "duperelki"?
    Ja osobiscie uwazam ze nnie ma to jak kwiatek bez przybrania ... w koncu to
    kwiatek jest tym co stanowi jego piekno nie przybranie. A ludzie jak widze
    to laduja w wiazanke co sie da byle to wygladalo efektownie w efekcie czego
    kwiat ginie w gaszczu brzydoty.
    I jakie kwiaty lubia otrzymywac kobiety?

    AJA
    P.S. Ja mojej zonie lubie dawac ruzyczki bordowe oczywiscie bez przybrania.