  • 1. Data: 2011-11-09 08:42:41
    Temat: Odsprzedaż systemu operacyjnego
    Od: Don Pedro <p...@g...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Otóż chciałbym podpytac kogoś mądrego o nastepującą kwestię. Chodzi o
    odsprzedaż kompuetra razem z systemem operacyjnym (Windows XP w tym
    wypadku). Czy kupujący ma prawa legalnie używać taki system operacyjny
    skoro był on już raz aktywowany i przypisany do inneo osoby?

    --
    Pozdrawiam,
    Don Pedro, Szpieg z Krainy Deszczowców

  • 2. Data: 2011-11-09 09:30:19
    Temat: Re: Odsprzedaż systemu operacyjnego
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2011-11-09 09:42, Don Pedro pisze:
> [...]
    > wypadku). Czy kupujący ma prawa legalnie używać taki system operacyjny
    > skoro był on już raz aktywowany i przypisany do inneo osoby?

    System nie jest przypisany do konkretnej osoby, np. Jana Kowalskiego
    tylko do komputera na którym został zainstalowany, a konkretnie do tzw.
    stanowiska. Z tego też powodu wyróżnia sie licencje jedno- lub
    wielostanowiskowe (korporacyjne). Tak więc IMHO nie ma żadnego problemu
    jeśli sprzedajesz komputer wraz z zainstalowanym systemem operacyjnym.
    na tej zasadzie przecież rozprowadza się licencje typu OEM

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2011-11-09 19:38:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

> [...]
    > wypadku). Czy kupujący ma prawa legalnie używać taki system operacyjny
    > skoro był on już raz aktywowany i przypisany do inneo osoby?

    Duzo w tej kwestii zalezy od licencji, na jakiej zostal zakupiony tenze
    system: OEM jest przypisany do sprzetu i mozna sprzedac razem ze
    sprzetem, nie mozna natomiast osobno.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 4. Data: 2011-11-09 20:50:32
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    no może warto tu jeszcze dorzucić, że w przypadku okienek o legalności
    świadczą 3 rzeczy:
    1. FV za system
    2. oryginalny nośnik z systemem
    3. Naklejka

    Jak masz 2 z 3 to można przyjąć że jest legalny - przynajmniej tak w
    dużym uproszczeniu tłumaczył mi kiedyś koleś z infolinii.
    pzdr

  • 5. Data: 2011-11-10 04:54:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysiek napisa?(a):

> [...]

    > Jak masz 2 z 3 to można przyjąć że jest legalny - przynajmniej tak w
    > dużym uproszczeniu tłumaczył mi kiedyś koleś z infolinii.

    Co do rewelacji z infolin: bzdury, bzdury, bzdury.

    Uzasadnię: moim zdaniem posiadanie nawet 1 z w/w rzeczy bardzo utrudnia
    postawienie zarzutu posiadania nielegalnego oprogramowania...

    Jesli chodzi o Windows - to jego producent udostepnia narzedzia do
    elektronicznej werdyfikacji oryginalnosci tego systemu:
    http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows/help/genu
    ine/what-is-validation
    I znowu - pozytywny wynik takiej walidacji takze moim zdaniem bardzo
    utrudnia postawienie zarzutu posiadania nielegalnego oprogramowania...

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-11-10 07:26:13
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 09-11-2011 20:38, venioo rzecze:

    > Duzo w tej kwestii zalezy od licencji, na jakiej zostal zakupiony tenze
    > system: OEM jest przypisany do sprzetu i mozna sprzedac razem ze
    > sprzetem, nie mozna natomiast osobno.

    Polskie i europejskie prawo tego nie zabrania, była już kiedyś
    o tym dyskusja.

    http://www.rp.pl/artykul/4,576551.html

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-11-10 08:29:59
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 09 Nov 2011 10:30:19 +0100, Sonn napisał(a):

> [...]
    > tylko do komputera na którym został zainstalowany, a konkretnie do tzw.
    > stanowiska. Z tego też powodu wyróżnia sie licencje jedno- lub

    No i tu sie wlasnie troche zapedziles:)
    Bo o ile w przypadku licencji jednostanowiskowych masz pelna racje - system
    przypisany jest do sprzetu, zwlaszcza w przypadku licencji OEM - to w
    przypadku licencji grupowych juz jest troche inaczej - system przypisany
    jest nie do sprzetu, nie do uzytkownika, a do wlasciciela licencji (firmy,
    instytucji). Tu oczywiscie nalezaloby omowic rozne typy licencji grupowych
    osobno, bo tez nie jest jednakowo, ale zazwyczaj mozna dowolnie zmieniac
    sprzet na ktorym jest zainstalowany, nie przekraczajac tylko ilosci
    licencji.
    Dlatego nalezy uwazac kupujac system z "oryginalnym" systemem by nie dostac
    czegos z licencja zbiorowa roznego typu, bo choc system bedzie zglaszal sie
    jako "oryginalny" to taki nie bedzie.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2011-11-10 08:51:27
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2011-11-10 09:29, Mark pisze:

> [...]
    > jest nie do sprzetu, nie do uzytkownika, a do wlasciciela licencji (firmy,

    No fakt. Może zbyt ogólnie to ująłem, ale nie padło pytanie o licencję
    korporacyjną tylko jednostanowiskową, więc nie bawiłem się w rozbijanie
    g... na atomy ;)

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2011-11-10 15:10:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    > No i tu sie wlasnie troche zapedziles:)
    > Bo o ile w przypadku licencji jednostanowiskowych masz pelna racje

    no też nie do końca, bo wszystko zależy od tego czy system był tylko
    aktywowany, czy też nastąpiła rejestracja w microsofcie, przy pierwszym
    uruchomieniu systemu po instalacji możesz zaznaczyć obie opcje lub tylko
    jedną

  • 10. Data: 2011-11-10 23:45:52
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-10 08:26, Dominik & Co pisze:

    > http://www.rp.pl/artykul/4,576551.html

    A co nie jest zabronione, jest dozwolone - tylko jeszcze udowodnij to w
    polskim sadzie...

    --
    venioo
    GG:198909