  • 11. Data: 2008-09-17 19:27:47
    Temat: Re: Obowiązek szkolny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gaqacr$2uo$1@news.dialog.net.pl Ajgor <a...@m...pl>
    pisze:

    > Chcial bym spytac, jak to jest z obowiazkiem szkolnym, bo czegos tu nie
    > rozumiem. Niby obowiazek szkolny jest do 18 roku zycia. A przeciez
    > gimnazjum konczy sie w wieku okolo 16 lat. Zadna szkola srednia nie
    > jest obowiazkowa. Ani nawet zadna zawodowka. Wiec ten okres od 16 do 18
    > roku zycia gdzie taki mlody czlowiek ma obowiazek sie uczyc? I jakie sa
    > sankcje, jesli zamiast sie uczytc, znajdzie sobie prace?
    Musi chodzić do _szkoły_ do wieku 16 lat. Teoretycznie (ale tylko
    teoretycznie) oznacza to ukończenie gimnazjum.
    Potem musi się uczyć jeszcze do 18 lat, ale niekoniecznie w szkole (może się
    przyuczać do zawodu szewca na przykład).
    Ad absurdum - może jednak nawet nie ukończyć podstawówki. 7 lat, idzie do
    szkoły podstawowej i tam sobie uczęszcza tak po 2 lata do każdej klasy. Aż
    ma 18 lat i wówczas zostaje pełnoletnim matołem o pełni praw obywatelskich
    (w tym wyborczych). ;)
    A wszystko zgodnie z UoSO Rozdział 2 (od art. 14).

    --
    Jotte