  • 1. Data: 2009-04-06 08:45:03
    Temat: Obowiazek meldunkowy
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    Witam!

    Mozecie mnie oswiecic jak to jest teraz?

    Sytuacje mam taka. Mieszkam w mieszkaniu, ktorego wlascicielem jest czlonek
    rodziny. Mieszkanie idzie na sprzedaz a wlasciciel "kazal" mi sie wymeldowac
    bo boi sie ze bedzie mial problemy ze sprzedaza. Ja od maja wyprowadzam sie
    do wynajetego mieszkania w tej samej gminie. Wlasciciel nowego mieszkania
    powiedzial mi ze nigdy nikt sie w jego mieszkaniu nigdy nie meldowal wiec on
    nie wie jak to jest ale raczej jest nieprzychylnie do tego nastwaiony.
    Dzisiaj jade podpisac umowe najmu.

    Czy moge olac wlasciciela poprzedniego mieszkania i sie nie wymeldowac i
    niech on sie buja (nasze stosunki sa gorsze niz zle)?
    Czy na podstawie samej umowy najmu moge sie przemeldowac do wynajmowanego
    mieszkania? Czy nowy wlasciciel moze miec cos przeciwko?
    Czy juz przypadkiem nie ma zniesionego obowiazku meldunkowego?
    Czy moge byc niezameldowany?
    Jesli obydwu wlascicieli nie chce mnie zameldowac to co mozna zrobic?

    Pozdr
    Jaro

  • 2. Data: 2009-04-06 08:57:49
    Temat: Re: Obowiazek meldunkowy
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 6 Kwi, 10:45, "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> wrote:
> [...]
    > rodziny. Mieszkanie idzie na sprzedaz a wlasciciel "kazal" mi sie wymeldowac

    słusznie, ale dlatego że tam nie będziesz mieszkał. Jeśli nie chce ci
    się mu iść z tym na rękę, to nie musisz się specjalnie spieszyć (o ile
    nie boisz się teoretycznego mandatu)

> [...]
    > nie wie jak to jest ale raczej jest nieprzychylnie do tego nastwaiony.

    Nie ma nic do gadania. Nie rozmawiaj z nim o tym, tylko jak już
    zamieszkasz idziesz z umową do urzędu i się meldujesz.

    > Dzisiaj jade podpisac umowe najmu.
    >
    > Czy moge olac wlasciciela poprzedniego mieszkania i sie nie wymeldowac i
    > niech on sie buja (nasze stosunki sa gorsze niz zle)?

    Możesz. On wniesie o wymeldowanie administracyjne, będzie ciągnęło się
    trochę. Dodatkowo, mozesz dostac mandat.

    > Czy na podstawie samej umowy najmu moge sie przemeldowac do wynajmowanego
    > mieszkania?
    tak

    Czy nowy wlasciciel moze miec cos przeciwko?

    nie
    > Czy juz przypadkiem nie ma zniesionego obowiazku meldunkowego?

    nie

    > Czy moge byc niezameldowany?

    zdaje się jest niemożliwe fizycznie(?) bo urzędy jakoś pilnują ale
    niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

    > Jesli obydwu wlascicieli nie chce mnie zameldowac to co mozna zrobic?

    Generalnie meldować się powinno tam gdzie się mieszka. Właściciel nie
    ma nic do gadania. Nie ma też meldnek na nic żadnego wpływu.

  • 3. Data: 2009-04-06 12:22:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > zdaje się jest niemożliwe fizycznie(?) bo urzędy jakoś pilnują ale
    > niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

    A kto ma pilnować i w jaki sposób? Aby się gdzieś zameldować na pobyt
    stały, musisz się wcześniej wymeldować ze starego miejsca, a jak już się
    wymeldujesz, to przecież nikt nie sprawdzi, czy poszedłeś od razu do
    nowego urzędu.

    > Generalnie meldować się powinno tam gdzie się mieszka. Właściciel nie
    > ma nic do gadania. Nie ma też meldnek na nic żadnego wpływu.

    Teoretycznie może i nie ma, ale spróbuj tylko założyć działalność
    gospodarczą, nie mając meldunku...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-04-06 12:55:39
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Meldunku pewnie można nie mieć, ale braku dowodu osobistego z wpisanym meldunkiem
    może nie przeskoczyć (ewentualnie paszportu z potwierdzeniem zameldowania nie
    starszym niż 2 miesiące)?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-04-06 13:16:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jaro wrote:

    > Czy moge olac wlasciciela poprzedniego mieszkania i sie nie wymeldowac i
    > niech on sie buja (nasze stosunki sa gorsze niz zle)?

    Masz sie obowiązek wymeldować w momencie wyprowadzenia się.

    > Czy na podstawie samej umowy najmu moge sie przemeldowac do wynajmowanego
    > mieszkania?

    Tak,

    > Czy nowy wlasciciel moze miec cos przeciwko?

    Miec to może. Mandat szybko mu pomoże zmienić zdanie.

    > Czy juz przypadkiem nie ma zniesionego obowiazku meldunkowego?
    jeszcze nie
    > Czy moge byc niezameldowany?
    Byc to możesz.
    Jak kiedyś niechcący policja zajrzy i poprosi o dowód to skończysz z
    mandatem.

    > Jesli obydwu wlascicieli nie chce mnie zameldowac to co mozna zrobic?

    To nie właściciel cie melduje tylko ty się sam meldujesz.
    Bierzesz umowę i idziesz do biura meldunkowego.
    Co prawda parafka właściciela zapewne będzie ci potrzebna, z tym, że
    odmowa jej postawienia może się dla niego skończyć w sądzie. Wystarczy
    zawiadomić policję.
    Po za tym na upartego możesz zameldować się bez jego parafki. W trybie
    administracyjnym.

  • 6. Data: 2009-04-06 13:19:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Miec to może. Mandat szybko mu pomoże zmienić zdanie.

    Chodzi Ci o to, że zmotywuje go to do wypowiedzenia umowy? Pewnie masz
    rację :)

    > Byc to możesz.
    > Jak kiedyś niechcący policja zajrzy i poprosi o dowód to skończysz z
    > mandatem.

    Nie wiem, czy akurat to ma być argumentem, aby się meldować...

> [...]
    > zawiadomić policję.
    > Po za tym na upartego możesz zameldować się bez jego parafki. W trybie

    Pomieszało Ci się :) Jeśli ktoś dysponuje tytułem prawnym do lokalu,
    czyli umową najmu, to żadnych parafek już nie potrzeba.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-04-06 13:32:45
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    > Pomieszało Ci się :) Jeśli ktoś dysponuje tytułem prawnym do lokalu,
    > czyli umową najmu, to żadnych parafek już nie potrzeba.
    > Liwiusz

    Czyli po prostu ide z umowa i starym dowodem osobistym do urzedu (ta sama
    gmina) i prosze o zameldowanie?
    A jakbym chcial sie zameldowac u rodziny, tez ta sama gmina, to co musze
    przyniesc?

    Pozdr
    Jaro

  • 8. Data: 2009-04-06 13:45:47
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Naczytałeś się jakiegoś bełkotu - spróbuj pójśc do jakiegoś biura meldunkowego, to Ci
    przejdzie.
    "Podpis własciciela lokalu poprosze, o tu gdzie ptaszek".
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-04-06 13:47:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Pomieszało Ci się :) Jeśli ktoś dysponuje tytułem prawnym do lokalu,
    > czyli umową najmu, to żadnych parafek już nie potrzeba.

    Gdzieś tam kiedyś w jakimś rozporządzeniu było o potwierdzeniu przez
    własciciela. Ale mi sie teraz szukać nie chce.
    Możlwie, że już nie ma.

  • 10. Data: 2009-04-06 13:48:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Naczytałeś się jakiegoś bełkotu - spróbuj pójśc do jakiegoś biura meldunkowego, to
    Ci przejdzie.
    > "Podpis własciciela lokalu poprosze, o tu gdzie ptaszek".
    > JaC

    I to niby ma być argument, za tym, że to właściciel cie melduje a nie ty
    sam się meldujesz?