    From: "Piotrek" <p...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niewypłacalność prcodawcy
    Date: Wed, 23 Feb 2005 17:54:21 +0100

    Witam,
    Mam pewien problem którego nie potrafię sam rozwiązać dlatego zwracam się do
    Szanownych Grupowiczów o pomoc. Sytuacja wygląda następująco: mój ostatni
    pracodawca nie wypłacił mi należności które wynikały ze stosunku pracy,
    zwróciłem się do Sądu Rejonowego i otrzymałem "Nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym" w którym to pracodawca został zobowiązany do wypłaty
    określonej kwoty wraz z odstetkami w ciągu dwóch tygodni od daty doręczenia.
    Niestety ustalenie obecnej siedziby pracodawcy było dla mnie niemożliwe
    (firma w której pracowałem już nie istnieje) więc za namową znajomych
    zwróciłem się do Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP)
    mając nadzieję na odzyskanie części zarobionych pieniędzy. Fundusz po
    przyjęciu wniosku odpowiedział na piśmie że odmawia w całości wypłaty
    świadczeń pracowniczych z uwagi na brak dowodów niewypłacalności
    pracodawcy.które to ja powinienem dostarczyć.Obecnie mogę zakwestionować
    decyzję Funduszu na drodze sądowej jednak nie bardzo wierzę w sukces. Proszę
    o wyjaśnienie co powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji.

    P. S. Jestem ze Szczecina i nie mam doświadczenia w prawniczych kwestiach.
    Proszę o poradę do kogo powinienem się zwrócić.
    Pozdrawiam.

    Piotr