  • Data: 2021-03-18 21:31:31
    Temat: Nie zdjąłem maseczki w banku
    Od: kapitalikk <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wszedłem do jednego z banków (dużego).
    Znalazłem się w pomieszczeniu obsługi wraz z innymi klientami i
    pracownikami banku.
    Było nas chyba ok 10 osób.
    Chciałem dokonać operacji bankowej. Położyłem przed pracownikiem dowód
    osobisty.
    Pracownik nakazał mi zdjęcie maski celem porównania mordy ze zdjęciem
    lub celem weryfikacji mojej osoby.
    Odmówiłem. Moim argumentem był fakt, że w chwili obecnej w
    pomieszczeniach użyteczności jakiejkolwiek należy chodzić w masce i za
    zdejmowanie maski lub innej ochrony grozi mi do 30.000 zł kary.
    Poza tym uważam, że takie zachowanie naraża mnie i inne osoby na
    zagrożenie covidem.
    Powiedziano, że mnie nie obsłużą bo nie mogą mnie zweryfikować.
    Ja miałem na twarzy normalną standardową maseczkę.

    Złożyłem skargę, reklamację.
    W reklamacji zamieszczono imię i nazwisko oraz adres osoby, która
    przekazała dowód osobisty.

    Uważam, że to bank nie potrafił zabezpieczyć pracowników i klientów
    podczas weryfikowania klienta tworząc właściwe i bezpieczne procedury.

    Czy mogę się upierać, że zdejmowanie maseczki w pomieszczeniach
    bankowych jest niezgodne z prawem i narażanie ludzi na covid?
    Czy mogę żądać wprowadzenia zmian w procedurach aby proces był bezpieczny?
    Czy mogę żądać przeprosin mojej osoby za stracony czas i próbę narażania
    mnie na zagrożenie biologiczne ze strony banku?
    Czy mogę upierać się o przyznanie mi racji, że bank chciał narazić mnie
    na karę w związku z nakazem zdejmowania maseczki?
    Czy zgłosić to do sanepidu albo innej (jakiej) jednostki kontrolnej?