  • 1. Data: 2004-10-29 20:57:54
    Temat: Muzyka; prawo autorskie
    Od: "Arek" <_...@v...pl>

    Witajcie;

    Postanowiłem być legalny. Mam sporą kolekcję płyt CD, ale niestety głównie
    pirackich kupowanych za dawnych czasów. Jak najtaniej i najprościej
    zalegalizować niektóre z nich? A druga sprawa; mam trochę mp3 i tego słucham
    głównie w samochodzie. Na przykład kolekcję starych list przebojów Trójki.
    Znalazłem
    gdzieś w necie informację, że utwory 20 lat po ich pierwszej publikacji
    wolne są od tantiem jeśli nie służą zarobkowi - ale w ustawie o prawie
    autorskim z kolei jest mowa o 70-ciu latach. Jak to jest naprawdę?

    /me LOman

    ps.
    Już raz wysyłałem, ale nie doszło?

  • 2. Data: 2004-10-29 21:19:36
    Temat: Re: Muzyka; prawo autorskie
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Arek" <_...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie;
    >
    > Jak to jest naprawdę?

    Naprawdę jest tak, że sobie słuchaj tego co tam masz i się tak nie stresuj,
    nie przejmuj zbytnio. Nikt ci do samochodu nie będzie zaglądał czego sobie
    tam słuchasz, dopóki nie zaczniesz sprzedawać i powielać w celach
    zarobkowych. Przecież nie każdy lubi Mieczysława Foga, który nagrywał 70 lat
    temu, a wiadomo żeby żydzi mieli więcej Polacy nie moga zarabiać tyle, aby
    ich było stać na nowe, oryginalne płyty. Ja słucham oryginalnych ponieważ
    pracowałem wiele lat za granicą na wygnaniu za groszem i tamże sobie
    kupiłem. Tu by mnie w życiu nie było stać, bo nie zarabiamy tyle co na
    zachodzie ludzie zarabiają.

    sprawiedliwosc

  • 3. Data: 2004-10-29 21:50:27
    Temat: Odp: Muzyka; prawo autorskie
    Od: "Kubaz" <k...@t...wytni-to.pl>

    Użytkownik Arek <_...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cluaef$2apf$...@n...news.atman.pl...
    Jak to jest naprawdę?

    alez jestes legalny, przeciez nie sprzedajesz tego nigdzie tylko sluchasz u
    siebie w samochodzie?

    --
    kubaz

  • 4. Data: 2004-10-29 23:27:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cluaef$2apf$1@node2.news.atman.pl>, Arek wrote:
    > Postanowiłem być legalny. Mam sporą kolekcję płyt CD, ale niestety głównie
    [..]
    > Już raz wysyłałem, ale nie doszło?

    Już raz Ci odpowiedziałem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-10-29 23:29:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cludqt$1me$1@nemesis.news.tpi.pl>, Kubaz wrote:
> [...]
    > Jak to jest naprawdę?
    > alez jestes legalny, przeciez nie sprzedajesz tego nigdzie tylko sluchasz u

    Wątpliwie legalne.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-30 18:09:11
    Od: "Arek" <_...@v...pl>

    > Już raz Ci odpowiedziałem.

    Na serwerze, z którego korzystam (news.atman.pl) wątek się nie pojawił. Ale
    google potwierdziły, że odpowiedziałeś :)

    >Jakie jest źródło tych MPtrójek? Nagrywałeś z radia?
    Niestety* nie - ściągane z internetu. I z tego co szukałem to takiej
    kompilacji nie ma w sprzedaży. Biorąc pod uwagę to, że na każdej liście jest
    z 18 pozycji, mam listę z chyba piętnastu lat - to lekko licząc musiałbym
    kupić ponad 250 płyt :( O ile Maanamu jest kilka piosenek i może się
    trafić, że będą na jednym albumie, to np. dla takiej perełki "LPPT 1986
    (128)/16-Stan Ridgeway - Camouflage.mp3 " to trzeba kupić całą płytę? :(
    * - Czy przy nagrywaniu z radia na własny użytek jest to leglane? Bo list
    Trójki słuchałem bardzo często.

    pozdrowienia
    A.

  • 7. Data: 2004-11-01 03:34:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm0lt1$2e46$1@node3.news.atman.pl>, Arek wrote:
> [...]
    > trafić, że będą na jednym albumie, to np. dla takiej perełki "LPPT 1986
    > (128)/16-Stan Ridgeway - Camouflage.mp3 " to trzeba kupić całą płytę? :(

    Jest jeszcze jedno rozwiązanie - mozesz zakupić piosenki na sztuki via
    Internet. iTunes to chyba największy sklep. Koszt, ca 0.99 USD/sztuka.
    Są i tańsze. Moze hurtem nawet bardziej :)

    > * - Czy przy nagrywaniu z radia na własny użytek jest to leglane? Bo list
    > Trójki słuchałem bardzo często.

    To jest MZ dosyć skomplikowane, bo w tzw prywatnym uzytku dozwolonym nie
    just precyzyjnie zdefiniowane, jakich pól eksploatacji on dotyczy. Art. 23
    mówi o korzystaniu. Dla mnie, korzystanie np. z zakupionej płyty CD
    obejmuje słuchanie tej płyty a nie tworzenie kopii jej utworów.
    Korzystanie, tutaj to również pozyczenie tej płyty bratu, koleżance etc.
    Per analogia, mozesz słuchać swojego radia (w ramach opłaconego
    abonamentu) z kolegami z podwórka w ramach tego dozwolonego użytku. Ale
    mam wątpliwości czy LITERALNIE interpretując te przepisy, możesz z rada
    coś nagrać. Natomiast oceniając to wszystko zdroworozsądkowo, wydaje mi
    się że można sporządzić na własny użytek kopię i że nikt się do tego nie
    przyczepi (i de facto chyba nikt sie na szczęście nie czepia). Co jest
    tutaj istotne, to MZ to aby źródło tych kopii było legalne. W przypadku
    radia, tak właśnie jest. W przypadku plików z I-netu, najczęściej nie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-11-01 19:49:55
    Od: "Arek" <_...@v...pl>

    > Natomiast oceniając to wszystko zdroworozsądkowo, wydaje mi
    > się że można sporządzić na własny użytek kopię i że nikt się do tego nie
    > przyczepi (i de facto chyba nikt sie na szczęście nie czepia).

    Dzięki za rady
    A.