  • 1. Data: 2008-10-16 16:07:26
    Temat: Modernizacja nielegalna i odszkodowanie
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest sobie klatka. W niej 4 mieszkania, 2 na parterze i 2 na piętrze.
    Parę lat temu robiłem u siebie remont - wymiana starych pionów na miedziane,
    nowe sanitariaty, itd.
    Z sąsiadką na górze ustaliłem, że jej też wymienię (nie było innego
    wyjścia),
    stary pion kanalizacyjny na PCV i rury z ołowianych na Cu. Przy okazji
    dostałem zgodę na zaślepienie
    w jej łazience kratki odpływowej na środku łazienki (bo i tak nie spełniała
    swojej funkcji - była
    najwyższym miejscem w łazience).
    Wszystko było ustalone "na gębę" i za jej zgodą - przecież musiała mnie
    wpuścić, żebym jej łazienkę zrobił.
    Teraz wszystkiego się wypiera.
    2 miesiące temu totalnie mi zalała mieszkanie. Zgłosiłem to do
    ubezpieczyciela, dostałem odszkodowanie i tyle.
    Ale sąsiadka nie była ubezpieczona i teraz musi zapłacić ubezpieczalni.
    Zrobiła awanturę u zarządcy, że jest niewinna bo miała kratkę ściekową, a ja
    ją zatkałem.
    Zgadza się, że ją zatkałem, jak i zrobiłem inne rzeczy w jej mieszkaniu za
    jej zgodą.
    Zarządca teraz wali do mnie, że nie było zgody oficjalnej na modernizację i
    tylko sam sobie jestem winny,
    że zaślepiłem jej kratkę.
    Prosiłbym Was, lepiej znacie prawo, o Wasz komentarz - jeśli zgoda była
    wspólna i zaakceptowana przez sąsiadkę,
    ja wykonywałem prace, czy teraz może się wypierać, że mnie zalała, ale nie z
    jej winy,
    bo to ja zatkałem jej kratkę ( o czym wiedziała)?
    Przecież o wszystkim wiedziała i się zgodziła.
    Co odpisać zarządcy - w końcu wykonałem modernizację nielegalnie w myśl
    prawa - i ma rację :(.
    Jak się ma w takiej sytuacji odpowiedzialność?
    Modernizacja dotyczyła obu mieszkań jak opisałem powyżej.

    Proszę o opinie zanim kupię kałacha...

    Pozdrawiam,
    Jurek.

  • 2. Data: 2008-10-16 19:32:52
    Temat: Re: Modernizacja nielegalna i odszkodowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jurek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Utrzymywanie przez sąsiadkę, że roboty budowlane wykonałeś bez jej zgody
    jest oczywiście bezsensowne, no bo trudno to sobie w praktyce wyobrazić.
    Ale z drugiej strony trudno odmówić racji zarządcy oraz sprawczyni, że to
    właśnie poczynione przez Ciebie przeróbki przyczyniły się do zalania
    Twojego mieszkania. Kratka ściekowa w łazience zgodnie z przepisami
    budowlanymi ma być, i jej usunięcie było niezgodne ze sztuką budowlaną i
    mogło mieć wpływ na rozmiary szkód spowodowanych zalaniem.

    Reasumując, skoro już postanowiłeś robić te wszystkie remonty, to teraz
    masz obowiązek doprowadzenia do stanu zgodnego z prawem, a co do
    odszkodowania, to nie wykluczone, że będziesz je musiał zwrócić. I zgoda
    właścicielki lokalu w mojej ocenie - choć oczywista - ma tu moim zdaniem
    drugorzędne znaczenie, skoro to Ty wykonałeś te roboty niezgodnie ze
    sztuką, a nie ona.

  • 3. Data: 2008-10-16 21:46:38
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    > Kratka ściekowa w łazience zgodnie z przepisami budowlanymi ma być, i jej
    > usunięcie było niezgodne ze sztuką budowlaną i mogło mieć wpływ na
    > rozmiary szkód spowodowanych zalaniem.

    A ja nie mam żadnej kratki ściekowej! Czy mój blok jest postawiony
    niezgodnie z przepisami? - ma 9 lat.

    zbyszek

  • 4. Data: 2008-10-16 22:34:56
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > łazience zgodnie z przepisami budowlanymi ma być, i jej usunięcie
    > było niezgodne ze sztuką budowlaną i mogło mieć wpływ na rozmiary

    pokaż mi taki przepis ;]

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-10-17 06:02:55
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Twojego mieszkania. Kratka ściekowa w łazience zgodnie z przepisami
    > budowlanymi ma być, i jej usunięcie było niezgodne ze sztuką budowlaną i
    > mogło mieć wpływ na rozmiary szkód spowodowanych zalaniem.

    Ja jakos nie mam. Jakas wskazowka co do zrodla tego 'mabycia'?

    gacek

  • 6. Data: 2008-10-17 07:08:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Twojego mieszkania. Kratka ściekowa w łazience zgodnie z przepisami
    > budowlanymi ma być, i jej usunięcie było niezgodne ze sztuką budowlaną i
    > mogło mieć wpływ na rozmiary szkód spowodowanych zalaniem.

    a jakiez to przepisy glosza ze w lazience ma byc w podlodze jakas kratka
    sciekowa, a jak w lazience to dlaczego nie w wc i w kuchni?
    i co najwazniejsze, kiedy te przepisy wg ciebie weszly w zycie bo kratek
    sciekowych nie widzialem ani w przedwojennej kamienicy, ani w wielkiej
    plycie, anie w dopiero co oddawanych blokach

  • 7. Data: 2008-10-17 16:15:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > A ja nie mam żadnej kratki ściekowej! Czy mój blok jest postawiony
    > niezgodnie z przepisami? - ma 9 lat.

    Zajrzyj pod wannę i zobacz, w jaki sposób sprowadzono z niej wodę.
    Najczęściej tamto połączenie jest tak wykonane, ze może przez nie spływać
    woda.