  • 11. Data: 2011-08-20 22:10:41
    Temat: Re: Mieszkania za złotówkę.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Może inaczej: na co, oprócz rzecz jasna kosztów obsługi prawnej
    > i podatku, były pobierane opłaty przy wykupie lokalu do którego
    > ktoś miał sp-cze własnościowe prawo do mieszkania *przed*
    > okresem "wykupu za złotówkę"?
    > Bo pobierane byly, prawda?
    > Sądzisz że "za nic"?

    Zacznijmy od tego, że wykup lokalu spółdzielczego własnościowego i
    spółdzielczego lokatorskiego generował IDENTYCZNE koszty. Jedyna różnica to
    podstawa prawna w akcie notarialnym.

    W przypadku mojej spółdzielni było pobierane jedynie 30 zł, jako zwrot
    kosztów wypisów z rejestru gruntów, budynków i lokali. Wiem, że w zasadzie
    bezprawnie, ale raz, że wstyd się było o to kłucić, a dwa, że i tak
    spółdzielnia by to sobie odbiła w opłatach. Zarządcą w dalszym ciągu jest
    spółdzielnia. O ile oczywiście był spłacony kredyt przypadający na dany
    lokal i uregulowane bieżące należności wobec spółdzielni. Ponieważ moja
    spółdzielnia jest dość stara - ostatnie bloki powstały we wczesnych latach
    osiemdziesiątych, to i większego kłopotu ze spłaceniem kosztów kredytu nie
    było.

  • 12. Data: 2011-08-25 20:53:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Aug 2011, Marcin Wasilewski wrote:

    > Zacznijmy od tego, że wykup lokalu spółdzielczego własnościowego
    > i spółdzielczego lokatorskiego generował IDENTYCZNE koszty.

    I uznajesz że to był stan prawidłowy?
    (nie mam więcej pytań ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-08-28 00:52:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > I uznajesz że to był stan prawidłowy?
    > (nie mam więcej pytań ;))

    A niby dlaczego nie?

    To tak jak z promocją w sklepie - kupiłeś butlę do wina za 99 zł, a tam bach
    promocja i butle są po 1 zł, bo się sezon skończył.
    Sąsiad kupił akcje spółki X za 10 zł, a one teraz po 100 zł chodzą.

    O czym to świadczy? Na inwestycjach raz się zarabia, a raz traci. Nikt z
    nożem przed spółdzielcami nie stał i siłą im wykupować mieszkań
    spółdzielczych za kilkanaście tysięcy nie kazał.
    Jak wykupowali to albo z chciwości (mniemając, że super interes robią),
    albo aby je sprzedać.
    Czy podobne pretensje miałbyś do kupującego, że 5 lat temu zakupił od Ciebie
    mieszkanie za 60 tys. zł, a teraz takie mieszkania po 180 tys. chodzą.