  • 11. Data: 2006-05-05 08:06:56
    Temat: Re: Lokator - pare spraw
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    No Name napisał(a):
    > A kolega przepis ten zna
    > Art. 193 KK. Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu,
    > pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej
    > miejsca takiego nie opuszcza,
    >
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > roku.

    i...?
    w jaki sposób chciałbyś go zastosować w omawianym przypadku?

    KG

  • 12. Data: 2006-05-05 08:07:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Nie ma już (czyli miał ale utracił) czy po prostu nie ma?

    nie ma znaczenia

    > I co on właściwie posiada? Przecież nie ten lokal i nie prawo do
    > przebywania, bo to albo utracił albo nigdy nie miał.

    posiadanie to stan faktyczny - możliwość władania określoną rzeczą, w
    przypadku lokalu - przebywania w nim
    czym innym są uprawnienia do władania

    KG

  • 13. Data: 2006-05-05 08:23:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3f0qa$r5r$2@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > nie ma znaczenia
    > posiadanie to stan faktyczny - możliwość władania określoną rzeczą, w
    > przypadku lokalu - przebywania w nim
    > czym innym są uprawnienia do władania
    Zaraz - to jak przyjdzie ktoś do mnie, wpuszczę dobrowolnie go do lokalu, a
    następnie on oświadczy, że zostanie na jakiś czas, to doszło stanu
    posiadania drogą możliwości władania lokalem poprzez przebywanie w nim??
    A ja jakoby nie mogę go wystawić na korytarz tylko iść do sądu i czekać na
    komornika?

    Jotte

  • 14. Data: 2006-05-05 08:50:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > A ja jakoby nie mogę go wystawić na korytarz tylko iść do sądu i czekać na

    Nie, bo to jeszcze nie jest posiadanie.
    art.336 kc: "Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie
    włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią
    faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub
    mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą
    rzeczą (posiadacz zależny)."
    Była żona miała "inne prawo", z którym łączyło się władanie rzeczą.
    Oprócz posiadania są jeszcze inne formy władania rzeczą - dzierżenie
    (władanie w cudzym imieniu, za kogoś) i władztwo prekaryjne (stosunek
    grzecznościowy, w którym posiadacz chce wyrządzić przysługę innej
    osobie, polegającą na pozwoleniu użycia rzeczy w określonym celu). Te
    nie podlegają takiej ochronie, a więc i przebywanie wynikające z
    wpuszczenia kogoś do lokalu nie będzie podlegało.

    KG

  • 15. Data: 2006-05-05 09:00:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3f3b5$9g4$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > przebywanie wynikające z
    > wpuszczenia kogoś do lokalu nie będzie podlegało.
    Uff, odetchnąłem. ;))
    Dzięki za wskazanie artykułów.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-05-05 20:16:43
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Użytkownik "No Name" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejsca takiego nie opuszcza,
    >
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

    A Kolega ten zamieszczony przez siebie artykuł to aby napewno przeczytał?
    Jest tam np. takie słówko "cudzego"...;-)

    --
    Pozdr

  • 17. Data: 2006-05-05 20:21:41
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e3f47i$4vp$1@news.dialog.net.pl...
    > W wiadomości news:e3f3b5$9g4$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>

    > Uff, odetchnąłem. ;))
    > Dzięki za wskazanie artykułów.

    Ale pamietaj, ze jesli ten wpuszczony bedzie np. jednym z Twoich pokoi
    faktycznie władał, to mimo, ze żadnego tytułu do tego nie bedzie miał, to
    równiez będzie podlegac ochronie prawnej, bo takiej podlega tez posiadacz w
    złej wierze!
    Stąd biorą się problemy z usunieciem tzw. "dzikich lokatorów", których, mimo
    ,ze lokal zajmują bezprawnie, ot tak samemu za drzwi wystawić nie wolno.

    --
    Pozdr

  • 18. Data: 2006-05-07 19:03:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PAweł napisał(a):
> [...]
    > równiez będzie podlegac ochronie prawnej, bo takiej podlega tez posiadacz w

    _posiadacz_

    KG

  • 19. Data: 2006-05-07 20:10:02
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    > _posiadacz_

    ??

    --
    Pozdr

  • 20. Data: 2006-05-08 05:56:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PAweł napisał(a):
    > ??

    władanie niekoniecznie oznacza posiadanie

    KG