  • 1. Data: 2011-01-01 16:36:58
    Temat: Licencja na oprogramowanie - jak dlugo
    Od: Wojciech Puchar <w...@t...gdynia.pl>

    Jak d?ugo obowi?zuje licencja na oprogramowanie og?lnego zastosowania.
    Tzn. po ilu latach od wydania - je?li w og?le - mam prawo "piraci?" dany
    program.

  • 2. Data: 2011-01-01 18:37:38
    Temat: Re: Licencja na oprogramowanie - jak dlugo
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.01.2011 17:36, Wojciech Puchar pisze:
    > Jak d?ugo obowi?zuje licencja na oprogramowanie og?lnego zastosowania.
    > Tzn. po ilu latach od wydania - je?li w og?le - mam prawo "piraci?" dany
    > program.

    Po żadnych. Jak masz szczęście i pozyskałeś program legalnie, a
    producent zniknął, to pół biedy, bo nie będzie cię kto miał pozwać. Ale
    jak masz na myśli także pozyskanie z nielegalnego źródła to w ogóle La
    Dupa, bo Kodeks Karny ci grozi.

    Choć może jest szansa załapać się na znikomą szkodliwość albo coś w ten
    deseń.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 3. Data: 2011-01-03 23:14:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Jan 2011, Wojciech Puchar wrote:

    > Jak d?ugo obowi?zuje licencja na oprogramowanie og?lnego zastosowania.

    5 lat o ile nie zapisano inaczej.
    Bardzo mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę.
    Sprawę ratują czasami warunki licencji, np. zapis (dość powszechny
    u MS$) że licencja "startuje" wraz z jej akceptacją przy instalacji.
    Z tego powodu Windows trzeba reinstalować nie rzadziej niż raz
    na 5 lat.
    Który poseł i po co wysunął lub przyklepał (na poziomie komisji,
    "podsuwając" taki tekst Sejmowi) taki tekst tego nie wiem.
    Ale chyba powinien się złotymi zgłoskami gdzieś zapisać :>

    > Tzn. po ilu latach od wydania - je?li w og?le - mam prawo "piraci?" dany
    > program.

    Ty chyba źle myślisz - ustawowy default działa w *DRUGĄ* stronę!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-01-03 23:33:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > u MS$) że licencja "startuje" wraz z jej akceptacją przy instalacji.
    > Z tego powodu Windows trzeba reinstalować nie rzadziej niż raz

    A co z licencjami innymi? Gdzie nie jest podany start? Od kiedy
    obowiązują? Np. pobierasz takiego tfu, apage satanas, opensourca i ?

  • 5. Data: 2011-01-04 07:16:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Z tego powodu Windows trzeba reinstalować nie rzadziej niż raz
    > na 5 lat.

    Czyli MS Windows zainstalowany 5 lat temu, w 6 roku po instalacji staje
    sie pirackim? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-01-06 20:21:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2011, januszek wrote:

    > Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Czyli MS Windows zainstalowany 5 lat temu, w 6 roku po instalacji staje
    > sie pirackim? ;)

    Na temat tego idiotyzmu w ustawie wypowiadała się tu kiedyś pani profesor
    prawnik. W takich słowach. I śmiem twierdzić jak wyżej :>

    Natomiast dla ścisłości:
    - określenie "piractwo" w rozumieniu naruszeń PA nie ma żadnego umocowania
    prawnego, nijak nie można więc określić co masz na myśli ;>
    - nie ma mowy o naruszeniu ściganym karnie, a chyba to właśnie zwykło się
    określać mianem "piractwa"
    - ale naruszenie umowy to inna sprawa; jeśli zgodzić się z prawomocnością
    restrykcji OEM, to 6 rok używania programu, w którym nie zastrzeżono
    że instalacja może być "dożywotna", jak najbardziej stanowi naruszenie
    takiej samej kategorii. I w odróżnieniu od przypadku "odsprzedaży
    egzemplarza", nie ma w ustawie regulacji która pozwalałaby na odmienne
    (wyjątkowe) potraktowanie. A przynajmniej ja nie widzę.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-01-06 22:55:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/6/2011 2:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > egzemplarza", nie ma w ustawie regulacji która pozwalałaby na odmienne
    > (wyjątkowe) potraktowanie. A przynajmniej ja nie widzę.

    alez nie ma zadnego problemu. Jeszcze nie widziałem Windowsa, któryby
    nie padł przez 5 lat.

  • 8. Data: 2011-01-06 23:05:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-01-06 23:55, witek pisze:
    > alez nie ma zadnego problemu. Jeszcze nie widziałem Windowsa, któryby
    > nie padł przez 5 lat.

    U mojego ojca chodzi 3.11 od dobrych kilkunastu lat.
    I to na dysku "rozdmuchanym" stackerem ;)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2011-01-06 23:27:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/6/2011 5:05 PM, Arek wrote:

    > U mojego ojca chodzi 3.11 od dobrych kilkunastu lat.
    > I to na dysku "rozdmuchanym" stackerem ;)

    wiesz, jak wyłączę komputer, to tez 10 lat postoi.
    mowie o takim na ktorym sie minimum 8 godzin pracuje i którego w
    zasadzie sie nie wyłącza.
    3.11 to nakładka na DOS wiec sie nie liczy.

    tak przy okazji ma ktoś plik ISO z bootującym instalcyjnym DOS 6.00 lub
    nowszym. Potrzebuje zainstalwoac DOS na VMWare

    Microsoft oferuje tylko pliki do zainstalowania na stacji 1.44. Tylko
    kto teraz ma stacje 1.44

  • 10. Data: 2011-01-07 01:41:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.01.2011 00:27), witek wrote:
    [...]>
> [...]
    > nowszym. Potrzebuje zainstalwoac DOS na VMWare
    >
    > Microsoft oferuje tylko pliki do zainstalowania na stacji 1.44. Tylko

    A to problem podmontować obraz dyskietki w VMWare?

    p. m.