  • 11. Data: 2020-03-21 19:09:03
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2020 o 17:01, r...@o...pl pisze:

    > Przyjmuję na razie domyślną odpowiedź: "wal się: dzwoń do rodziny, znajomych
    > lub zdychaj z braku prądu, wody, ogrzewania, żywności, niezbędnych ci
    > lekarstw", ale może się mylę?

    Taki jest właśnie sens tej "kwarantanny". Nie zawracaj dupy i nie
    wychodź, bo nie mamy testów.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-03-21 19:13:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2020 o 19:06, nadir pisze:

    > OK, tylko skąd ta wiedza? Bo to co u nas jest, to jest farsa, nikt
    > nikogo nie bada przy przekraczaniu granicy.

    Osób w kwarantannie jest chyba więcej niż przeprowadzonpo testów (a to
    trzeba podzielić przez dwa).

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-03-21 19:59:57
    Od: u2 <u...@o...pl>

    2/

    > OK, tylko skąd ta wiedza? Bo to co u nas jest, to jest farsa, nikt
    > nikogo nie bada przy przekraczaniu granicy.

    wczoraj w BBC pokazywali, że w Bolanda są 65 kilometrowe korki na
    granicy, a teraz 3 minuty sprawdzenia na granicy i ciężarówki śmigają,
    oczywiście nie wolno im się po drodze zatrzymywać

    jeśli nie wiesz jak wygląda praca ITD, SG i innych służb na granicy to
    przynajmniej nie ściemniaj, a najważniejsze nie panikuj:)

  • 14. Data: 2020-03-21 20:03:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > OK, tylko skąd ta wiedza? Bo to co u nas jest, to jest farsa, nikt
    > nikogo nie bada przy przekraczaniu granicy.

    Tylko tu nie ma słowem o tych 30.000 zł. Ten artykuł ja już dawno
    wskazywałem. Jednak dotyczy on osób, które wiedzą, albo przynajmniej
    mają podstawy przypuszczać, że są zakażone. To nie jest do końca to
    samo, co decyzja o kwarantannie spowodowana tym, że ktoś z za granicy
    przyjechał, lub gdzieś tam miał kontakt z zakażonym - dokąd nie ma
    pozytywnego wyniku badania oczywiście.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2020-03-21 20:44:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.03.2020 o 19:59, u2 pisze:

    > jeśli nie wiesz jak wygląda praca ITD, SG i innych służb na granicy to
    > przynajmniej nie ściemniaj, a najważniejsze nie panikuj:)

    Problem w tym, że ja doskonale wiem jak praca służb, szczególnie na
    granicy, wygląda.

  • 16. Data: 2020-03-21 20:56:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To nie jest do końca to
    > samo, co decyzja o kwarantannie spowodowana tym, że ktoś z za granicy
    > przyjechał, lub gdzieś tam miał kontakt z zakażonym - dokąd nie ma
    > pozytywnego wyniku badania oczywiście.

    Tylko, że decyzja o kwarantannie z powodu przyjazdu z zagranicy jest
    brana z doopy i wcale mnie nie dziwi, że ludzie to olewają.
    Na granicy ludzie są dzieleni na tych, co pracują/zamieszkują pas
    przygraniczny i mogą się przemieszczać w tę i z powrotem wielokrotnie.
    Oraz na tych, którzy mieszkają poza tym pasem i z automatu poddawani są
    kwarantannie. Tylko, że zanim się na tą kwarantannę udadzą, robią co
    chcą i gdzie chcą.

  • 17. Data: 2020-03-21 22:06:10
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.03.2020 o 20:44, nadir pisze:

    > Problem w tym, że ja doskonale wiem jak praca służb, szczególnie na
    > granicy, wygląda.

    z lat 90-tych ub. wieku ? czy A.D.2020 ?:)

  • 18. Data: 2020-03-21 22:07:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.03.2020 o 20:56, nadir pisze:
    > Tylko, że decyzja o kwarantannie z powodu przyjazdu z zagranicy jest
    > brana z doopy i wcale mnie nie dziwi, że ludzie to olewają.

    nie z doopy tylko z ustawy, a kto to olewa to może źle skończyć, ale
    oczywiście nie musi, bo musi to na Rusi:)

  • 19. Data: 2020-03-22 14:39:13
    Od: z <...@...pl>

    Nie starczyło testów czy stosują procedurę?

  • 20. Data: 2020-03-22 14:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 18:36:59 +0100, u2 napisał(a):

> [...]
    > bezpośrednio inną osobę na zarażenie taką chorobą,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    W kraju o test sie nie mozna doprosic, to malo kto wie.

    > § 3. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek
    > pokrzywdzonego.

    A jak zdazyl umrzec ?

    J.