  • 11. Data: 2021-11-26 20:05:07
    Temat: Re: Kulsoństwo nie zna prawa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.11.2021 o 16:15, Zbynek Ltd. pisze:

    Zaznaczam, ze nie chciało mi się oglądać i tylko do tych uwag tu się
    odnoszę.

    > Organizator ukradł całą zawartość jednego stoiska i odmówił oddania
    > właścicielowi. Także przy kulsonach.

    Nie wiem, na ile orientujesz się, co to jest kradzież. Kradzież, to
    zabór celem przywłaszczenia. Jakby organizator te książki gdzieś tam
    zaczął sprzedawać, to by była kradzież. A skoro odmówił zwrotu jedynie,
    to mógł korzystać z uprawnień wynikających z prawa cywilnego.

    > Organizator nie dopuszczał posła do wejścia do środka i naruszył jego
    > nietykalność. W tym także przy kulsonach!

    Skoro go nie wpuszczał, a poseł nadal się pchał, to nie tyle naruszył
    jego nietykalność, co zapobiegł popełnieniu przestępstwa przez posła
    polegającego na naruszeniu tzw. miru domowego. I tu nie ma znaczenia
    powód, z którego nie chciano go wpuścić. Oczywiście, jeśli ten powód
    jest nieuzasadniony, to można dochodzić swoich praw, ale nadal nie
    należy się tam siła pchać.

    > Swoją drogą jednemu kulsonowi maseczka cały czas wisiała pod nosem,
    > drugi używał tzw komina. Jeden z organizatorów też miał tylko komin na
    > twarzy a kolejny także maseczkę pod nosem, nawet nie próbując jej
    > poprawiać, w przeciwieństwie do mundurowego.

    Znajdziesz mi gdzieś definicje "maseczki", albo wyjaśnisz, na jakiej
    podstawie uważasz, że dwa sznureczki na końcu szmatki jakoś szczególnie
    podnoszą zdolności filtrowania względem paska materiału?

    > Posła nie chciano wpuścić, bo nie miał maseczki.

    Poseł jest w tej dobrej sytuacji, że może zmienić prawo i uchylić
    obowiązek chodzenia w maseczce.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-11-26 21:24:00
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    > Poseł jest w tej dobrej sytuacji, że może zmienić prawo i uchylić
    > obowiązek chodzenia w maseczce.

    Jeden z posłów podczas gadającego programu w TV powiedział, że "my tu
    siedzimy bez masek", a redaktor powiedział, że jest takie prawo że
    administrator budynku może okreslić, że u niego można bez masek.

  • 13. Data: 2021-11-26 21:36:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Henryk Hajdan <g...@r...com> pisze:

    > Jeden z posłów podczas gadającego programu w TV powiedział, że "my tu
    > siedzimy bez masek", a redaktor powiedział, że jest takie prawo że
    > administrator budynku może okreslić, że u niego można bez masek.

    Na grupie prawo podaj datę, nazwę programu i telewizji albo spadaj :-)
    [ Te przepisy "zmiennymi są" ]

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2021-11-27 00:15:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :
> [...]
    > powód, z którego nie chciano go wpuścić. Oczywiście, jeśli ten powód
    > jest nieuzasadniony, to można dochodzić swoich praw, ale nadal nie

    Poseł wykonujący kontrolę poselską może wejść na teren firmy.
    Policja przybrana do pomocy powinna mu to umożliwić w przypadku
    problemów z wejściem.

    > Znajdziesz mi gdzieś definicje "maseczki", albo wyjaśnisz, na jakiej
    > podstawie uważasz, że dwa sznureczki na końcu szmatki jakoś szczególnie
    > podnoszą zdolności filtrowania względem paska materiału?

    Niemniej w tym prawie tweetowym (a może ustawie) jest wymieniony
    komin jako niespełniający wymogu zakrywania twarzy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2021-11-27 00:24:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 00:15, Zbynek Ltd. pisze:

    > Poseł wykonujący kontrolę poselską może wejść na teren firmy. Policja
    > przybrana do pomocy powinna mu to umożliwić w przypadku problemów z
    > wejściem.

    Znajdziesz na to jakiś przepis? Bo to bardzo nowatorski pomysł, ale
    teraz mamy tyle dziwnych przepisów, ze bym się nie zdziwił.

    No i? A jest definicja "komina"?

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-11-27 00:46:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Znajdziesz na to jakiś przepis? Bo to bardzo nowatorski pomysł, ale
    > teraz mamy tyle dziwnych przepisów, ze bym się nie zdziwił.

    Cośtam poseł Braun mówił o ustawie o wykonywaniu mandatu posła.

    > No i? A jest definicja "komina"?

    Nie ma też definicji skarpetki i chusteczki do nosa.
    Idź do sklepu, np. sportowego, i zapytaj się czy możesz kupić komin.
    Myślę, że mają taki towar. Myślę że mają więcej towarów, które nie
    posiadają definicji.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 17. Data: 2021-11-27 01:32:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 00:46, Zbynek Ltd. pisze:

    > Cośtam poseł Braun mówił o ustawie o wykonywaniu mandatu posła.

    I coś tam znalazłeś?

> [...]
    > Idź do sklepu, np. sportowego, i zapytaj się czy możesz kupić komin.
    > Myślę, że mają taki towar. Myślę że mają więcej towarów, które nie

    No ale jak już będziesz kogoś chciał ukarać za noszenie onuc, zamiast
    skarpetek, to by pasowało, żeby w jakiejś ustawie była jakaś sensowna
    definicja i o to mi chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-11-27 02:34:58
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-26 o 21:24, Henryk Hajdan pisze:

    > Jeden z posłów podczas gadającego programu w TV powiedział, że "my tu
    > siedzimy bez masek", a redaktor powiedział, że jest takie prawo że
    > administrator budynku może okreslić, że u niego można bez masek.

    Czyli państwo w państwie.

    --
    animka

  • 19. Data: 2021-11-29 05:05:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2021 00:24:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Znajdziesz na to jakiś przepis? Bo to bardzo nowatorski pomysł, ale
    > teraz mamy tyle dziwnych przepisów, ze bym się nie zdziwił.

    Ale ale ... czy policjanci nie powinni wiedziec jakie to prawo, lub ze
    takiego nie ma ?

    Bo ich wezwa do pomocy i co ... :-)

    > No i? A jest definicja "komina"?

    no ale skoro komin nie, to ma byc maseczka. moze byc pod kominem, ale
    ma byc.

    Wydana przez kwatermistrza, czy jak to sie w policji nazywa ...

    J.

  • 20. Data: 2021-11-29 06:52:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 05:05, J.F. pisze:

    > Ale ale ... czy policjanci nie powinni wiedziec jakie to prawo, lub ze
    > takiego nie ma ?
    > Bo ich wezwa do pomocy i co ... :-)

    Wygląda na to, że wiedzieli.

    > no ale skoro komin nie, to ma byc maseczka. moze byc pod kominem, ale
    > ma byc.
    > Wydana przez kwatermistrza, czy jak to sie w policji nazywa ...

    Ile warstw maseczek uznałbyś za wystarczające?

    --
    Robert Tomasik