  • 11. Data: 2003-08-02 11:21:02
    Temat: Re: Kruk Inkasso-pozew
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in
    news:bgg425$jnb$8@inews.gazeta.pl:

    > ze
    > zapomnieli.Chociaz
    >
    > A to wiele zmienia. Tutaj moze sie okazac, ze nie do konca mają racje.

    Jesli chodzi o mnie to u mnie dlug wynosil okolo 350 zl,przez 5 miesiecy Kruk za
    mna chodzil poprzez wysylanie listow i kilkakrotnie mialem telefon od jakiegos
    goscia z tej firmy.Poza tym wyslali mi nawet tekst ugody rozkladajacej mi na trzy
    raty moj dlug.Ugode mialem podpisac i odeslac.Ugoda pachniala mi uznaniem dlugu no
    i oto powstala podstawa do wydania nakazu w postepowaniu nakazowym.

    > wydanym
    > ich dobra
    > zdaniem.Natomiast
    >
    > Tu sie zgodze z Tobą. I wlaśnie mnie to dziwi. Po co oni to robią w
    > sprawach oczywistych? Jedno wezwanie i nakaz zaplaty.

    Wydaje mi sie ze robia tak w stosunku do dluznikow ktorzy zalegaja z niewielkimi
    kwotami.Kruk doskonale wie ze egzekucja niewielkich kwot jest uciazliwa i
    upierdliwa i metodami lagodnej ale nachalnej perswazji chca zmusic do zaplaty
    pieniedzy.Wg mnie zupelnie by inna byla sprawa gdybym byl winny np 3 tysiace
    zlotych.Pewnie by sie nie cackali ze mna i zabawe w wysylanie zwyklych listow raz
    na miesiac.Poza tym ciekawostka jest fakt ze Kruk umieszcza dluznikow "drobnych
    ktorzy uparcie nie placa na internetowej gieldzie dlugow,sa tam nawet osoby
    ktorych dlug wynosi okolo 110 zlotych.A wiec albo maja zamiar sami to egzekwowac
    (czym groza w ostatnim liscie) albo po prostu ktos twoj dlug kupuje i zabawa
    zaczyna sie od nowa z kolejnym wierzycielem. Mnie poinformowali ze wlasnie moj
    dlug z moimi danymi osobowymi laduje w internecie. Zaplacilem ostatecznie tydzien
    po ostatecznym terminie i mam spokoj juz od dluzszego czasu.Ale jak mowie ja
    mialem bardzo jasna sytuacje, nie mialem zadnych przewalanek z Cyfra ze niby mnie
    wrobili w jakies dziwne sytuacje.

    > Sprzeciw! Nakaz zaplaty nie moze byc w ogóle opatrzony klauzulą
    > natychmiastowej wykonalności. To by bylo bez sensu, pomijając, ze
    > przepis na to nie pozwala. Po otrzymaniu nakazu zaplaty masz 14 dni na
    > sprzeciw. Dopiero po tym terminie sąd naklada klauzule wykonalności,
    > jeśli sprzeciwu nie ma.

    Fakt,moj blad,odpowiadalem na goraco i mi wzmianka o zabezpieczeniu wyleciala z
    glowy.

  • 12. Data: 2003-08-02 18:44:20
    Temat: Re: Kruk Inkasso-pozew (dłuzsze)
    Od: "SC" <o...@s...com.pl>

    > Bzdura - zakładając, że montażysta był zapewniony przez nich, a nie
    > znalazłeś sobie go sam.

    W gazetach i radioWizja TV dawała ogłoszenia o promocji przed Św.B.N.
    Podawała adresy lub telefony swoich przedstawicieli z którymi mam sie
    skontaktować aby zamówic dekoder.

    > Z tego co wiem, to WIZJA nikogo nie sprzedawała, tylko została sprzedana.

    Ja zawarłem umowę z Wizją TV. Nie z Cyfrą+.
    Wizja TV sprzedała się, została przejeta itp przez Cyfre +. Cyfra + listem
    zwykłym który mógłby być wywiany przez wiatr ze skrzynki, ukradziony,
    zamoczony lub zgubiony poinformowała mnie, że Traz oni są moim dostawcą i
    zmieniaja , pakiet programów, cenę i kilka innych zasad. Miałem jakiś czas
    na nie przyjecie warunków a jeżeli tego nie zrobie to znaczy że akceptuje
    umowę.

    Sprawa dla mnie najważniejsza to że list od cyfry o tej zmianie dotarł do
    mnie po terminie w którym mogłem sie odwołać i nie przyjąc nowych warunków.
    Nie wiem dlaczego tak sie stało być może zawieruszył się na Poczcie lub
    gdzie indziej. Nie wnikam w to.
    Uważam, że Zmaina warunków umowy, w tym dostawcy, ceny i zakresu programów
    wymaga mojej zgody i podpisu.
    W związku z tym powinienem otrzymać nową umowę od Cyfry + ZPO podpisać i
    odesłać.
    A wysłanie mi jej listem zwykłym i napisanie, ze jak z poprzedniej nie
    zrezygnuję to zgadzam sie na nową jest nieuczciwe co stwierdził Urząd
    Ochrony Klientów i Konkurencji badając sprawę Wizji.
    ---------
    UOKIK stwierdził, że następujące klauzule w umowach zą niezgodne z prawem.

    Wykaz niedozwolonych postanowien umownych zawiera art. 385 k.c.
    Obejmuja one w szczególnosci postanowienia, które:

    - wylaczaja lub istotnie ograniczaja odpowiedzialnosc wzgledem konsumenta za
    niewykonanie lub nienalezyte wykonanie zobowiazania,

    - przewiduja postanowienia, z którymi konsument nie mial mozliwosci zapoznac
    sie przed
    zawarciem umowy,

    - zezwalaja kontrahentowi konsumenta na przeniesienie praw i przekazanie
    obowiazków
    wynikajacych z umowy bez zgody konsumenta,

    - przyznaja kontrahentowi konsumenta uprawnienia do dokonywania wiazacej
    interpretacji
    umowy,

    - uprawniaja kontrahenta konsumenta do jednostronnej zmiany umowy bez waznej
    przyczyny wskazanej w umowie,

    - przyznaja tylko kontrahentowi konsumenta uprawnienie do stwierdzenia
    zgodnosci
    swiadczenia z umowa,

    - wylaczaja obowiazek zwrotu konsumentowi uiszczonej zaplaty za swiadczenie
    nie
    spelnione w calosci lub czesci, jezeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy
    lub jej
    wykonania,

    - pozbawiaja wylacznie konsumenta uprawnienia do rozwiazania umowy,
    odstapienia od
    niej lub jej wypowiedzenia,

    - nakladaja wylacznie na konsumenta obowiazek zaplaty ustalonej sumy na
    wypadek
    rezygnacji z zawarcia lub wykonania umowy,

    - nakladaja na konsumenta, który nie wykonal zobowiazania lub odstapil od
    umowy,
    obowiazek zaplaty razaco wygórowanej kary umownej lub odstepnego,

    - przewiduja wylacznie dla konsumenta jednostronne uprawnienie do zmiany,
    bez
    waznych przyczyn, istotnych cech swiadczenia,

    - przewiduja uprawnienie kontrahenta konsumenta do okreslania lub
    podwyzszania ceny
    lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania konsumentowi prawa
    odstapienia od umowy,

    - uzalezniaja odpowiedzialnosc kontrahenta konsumenta od wykonania
    zobowiazan przez
    osoby, za posrednictwem których kontrahent konsumenta zawiera umowe lub przy
    których pomocy wykonuje swoje zobowiazanie, albo uzalezniaja te
    odpowiedzialnosc od
    spelniania przez konsumenta nadmiernie uciazliwych formalnosci,

    - przewiduja obowiazek wykonania zobowiazania przez konsumenta mimo
    niewykonania
    lub nienalezytego wykonania zobowiazania przez jego kontrahenta.

    Uffff.....
    A to nie wszystko
    SC

  • 13. Data: 2003-08-02 19:05:52
    Od: "SC" <o...@s...com.pl>

    Kilka informacji:

    http://cyfra.nipu.pl/canalplus_ramowka55.php3

    To duzo wyjasnia
    SC

  • 14. Data: 2003-08-03 07:21:34
    Od: "Hayan" <h...@p...fm>

    w kwestii. firmy Kruk inkaso ....w wiekszosci przypadkow ich dzialanie
    opiera sie na upierdliwosci, w zasadzie to nic nie moga o ile nie
    wystarszysz sie kolorowego kruka na pismie i groznie brzmiacych naglowkow
    typu. wezwanie do zaplaty, sad, dluznik, mozesz olac sprawe...nie slyszalem
    jeszcze zeby od kogos cos sciagneli o ile ta osoba sama nie splacila
    ...firma kruk wspolpracuje np. z PROVIDENTEM i jej skutecznosc jest tam
    minimalna (znam z autopsji) pozdrawiam ...Hayan