  • 1. Data: 2003-12-08 16:35:01
    Temat: Karetki!!!!!!
    Od: "wiciu" <w...@h...pl>

    Niezła jazda będzie teraz jak za przyjazd karetki bedzie decydowala jakaś
    pani w dyżurce, albo lekarz rodzinny bo inaczej będę musiał zapłacić 200-300
    złotych za to że nie było powodu jej wzywać(karetki). To państwo chyba się
    rzeczywiście stacza na psy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Może powinni wprowadzić opłatę za chodzenie po chodnikach, bo nie ma jeszcze
    tego w Polsce - przecież chodniki też się zużywają!!!
    Pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2003-12-08 17:03:50
    Temat: Re: Karetki!!!!!!
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    No tak - nie przyjedzie "przychodnia na kółkach".

  • 3. Data: 2003-12-08 18:20:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wiciu" <w...@h...pl> napisał w wiadomości

    Ale ta opłata ma być w wypadkach udowodnionych. A to daje duże pole
    manewru. jak mnie będzie piekło za mostkiem, to nie ma takiego sądu, który
    by uznał, że jako pacjent miałem sam się domyślić, że to nie zawał.
    Natomiast moim zdaniem sam pomysł jest niegłupi, bowiem teraz karetki będą
    finansowane z budżetu a nie z Funduszu Zdrowia.

  • 4. Data: 2003-12-08 22:29:47
    Od: "wiciu" <w...@h...pl>

    Jesli uwazasz ze pomysl jest nieglupi to się przekonasz jak do Ciebie
    przyjadą i Ci wystawią rachunek, i nie wiem czy będzie Ci się chciało
    procesować o 200 zł.
    Wiem tylko że to daje duże pole do popisu dla tych którzy zaczną zarabiać na
    tym, żeby wystawić jak najwiecej kwitków (za nieuzasadnione).
    Poza tym mnie może stać na przyjazd karetki. Ale co z tymi co się liczą z
    każdym groszem?? - chyba niektórzy wybiorą żeby nie zadzwonić bo jak się
    okaże że nieuzasadnione??

  • 5. Data: 2003-12-08 22:59:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wiciu" <w...@h...pl> napisał w wiadomości

    Twoje obawy są w pełni uzasadnione. Ale to Pogotowie jakby co, będzie
    musiało przed sądem dowieść, że wezwanie myło nieuzasadnione, a nie
    pacjent że karetkę wzywał zasadnie. Czy im będzie się chciało handryczyć o
    200 zł? Po za tym, to nie ma złotego środka.

    Nie wiem czy teraz to funkcjonuje, ale pamiętam, że takie podobne
    funkcjonowało już pod koniec lat 80-tych. Wówczas w razie stwierdzenia
    bezpodstawnego wezwania sanitariusz wypisywał wezwanie do zapłaty. Tylko,
    że wówczas zależało to od odległości. To szmat czasu, ale jakoś nie
    przypominam sobie, by ulice były zasłane zwłokami umierających bez pomocy.

    Mam jednak świadomość, że to były trochę inne czasy. Nie wiem jak
    dokładnie będą przepływać te środki. Jeśli na wzór mandatów będą spływać
    do budżetu, to wydaje mi się, że nie powinno być jakiś poważniejszych
    zaciągnięć ze strony personelu karetek. Ale jeśli nie daj boże to ma być
    bezpośrednio do budżetu danej stacji pogotowia, to faktycznie poniekąd
    słuszna idea może w praktyce doznać niemałego uszczerbku i zacznie się
    polowanie na czarownice. Czy ktoś wie, gdzie te środki idą?

    Zobaczymy, jak to będzie funkcjonowało w praniu.

  • 6. Data: 2003-12-08 23:02:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Natomiast moim zdaniem sam pomysł jest niegłupi, bowiem teraz karetki będą
    > finansowane z budżetu a nie z Funduszu Zdrowia.

    Pomysl jest glupi, bo wielu ludzi (starszych, lub mniej zaradnych) zrozumie
    z tego tylko tyle ze "teraz trzeba bedzie placic" i nie wezwie sobie
    karetki.

    Widzialem w telewizji w jakims programie o drogowce jak potracona przez
    samochod kobieta wyrywala sie i uciekala z karetki, wlasnie dlatego ze sie
    bala ze bedzie musiala za cale "zbiegowisko" wokol niej zaplacic.

    A sluzba zdrowia w tym kraju wyglada teraz tak ze powinno sie znalesc
    odpowiedzialnych i po prostu ich powiesic.

    Nie dosc ze biora skladki, to pieniedzy na nic nie ma, niedlugo bedzie sie
    tydzien czekac na przyjecie ze zlamana noga (zagrozenia zycia przeciez nie
    ma), zero refundacji na leki, teraz jeszcze czesciowa odplatnosc wymyslili.

    Ktos sie oze w najlblizszym czasie wybiera zrobic jakas rewolte? ;)

  • 7. Data: 2003-12-08 23:06:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <br2n1l$1i0$12@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > manewru. jak mnie będzie piekło za mostkiem, to nie ma takiego sądu, który
    > by uznał, że jako pacjent miałem sam się domyślić, że to nie zawał.

    ZTC napisała Wyborcza, to nie Ty będziesz decydował czy ją wezwać, a
    lekarz rodzinny i do niego masz się w przypadku wątpliwości zwrócić. W
    sumie chyba jeszcze większe pole manewru.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-12-09 01:27:35
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Wydaje mi sie ze tu jest szerszy problem. Bylo juz tak bodajze w 1999 r. ze
    wprowadzono oplaty za przyjazd "erki". I do czego doszlo ? Ze ludzie bali
    sie wzywac nawet w powaznych wypadkach. Wedlug mnie nie chodzi o te 200 zl
    tylko o sam efekt psychologiczny. No i ludzie teraz beda jechac na maksa na
    sluzbe zdrowia ze jest tylko dla bogatych a biednym to juz tylko umierac
    pozostalo. Dranstwo to jest wedlug mnie.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 9. Data: 2003-12-09 06:28:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 8 Dec 2003 19:20:56 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> zakodował:

    >Natomiast moim zdaniem sam pomysł jest niegłupi, bowiem teraz karetki będą
    >finansowane z budżetu a nie z Funduszu Zdrowia.

    A jak przechodzień padnie nieprzytomny obok Ciebie, to zadzwonisz po
    pogotowie nie wiedząc, czy on dosyć często i zwyczajnie mdleje, czy
    może ma cukrzycę albo dostał zawału?

    A co z połamańcami? AFAIK wg tego pomysły karetkę można będzie wezwać
    tylko przy zagrożeniu życia.
    W sumie to premier powinien zapłacić za karetkę. Jak ktoś złamie czy
    zwichnie nogę (albo co gorsza biodro) i będzie musiał być
    przetransportowany w pozycji leżącej to już tylko na własny koszt?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-12-09 09:28:30
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    .

> [...]
    > lekarz rodzinny i do niego masz się w przypadku wątpliwości zwrócić. W
    > sumie chyba jeszcze większe pole manewru.

    a gdzie w podlaskiem po nowym roku znajdziesz lekarza rodzinnego?
    MS