  • 71. Data: 2010-12-14 00:50:27
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to siê nie nadaje do s±du?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 6:14 PM, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    > W dwójkowym, to raczej 2+2 nie znajdziemy. Wygądałoby to 10+10=100 :-)

    co dokładnie znaczy "tyle samo".
    tylko mieszacie pojęcia "znaczenia" z "reprezentacją"

    > W trójowym akurat wychodzi 11

    czyli tyle samo

  • 72. Data: 2010-12-14 02:47:16
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to się nie nadaje do sądu?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-12 12:18, konieczko pisze:

    > to pewnie podstawiony frajer. Przeciez to jest teleturniej dla
    > idiotow ktorych trzeba ostrzyc. Nikt w nim nigdy nie wygral .

    Bzdura.

    Osobiście znam emerytkę, która zgarnęła w takich
    "teleturniejach" w ciągu miesiąca równo 24 700 PLN ... i
    pieniądze dostała.

    Gorzej było, jak przyszła faktura z TP S.A. na 29 455 PLN nie
    licząc groszy ... ale początkowo owa emerytka była szczęśliwa i
    mało nie nakłoniła połowy rodziny "do grania" ...

    6008

  • 73. Data: 2010-12-14 07:22:01
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to si&ecirc; nie nadaje do s&plusmn;du?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > to zalezy co sie ma na mysli
    >
    > zeby byc precyzyjnym:
    > liczba którą słownie zapisuje się jako "dwa" plus liczba, którą słownie
    > zapisuje się jako "dwa" jest zawsze* liczbą, którą słownie zapisuje się
    > jako "cztery"

    nie jest.... w grupie modulo 3 będzie to 1, w grupie modulo 4 będzie to
    0....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 74. Data: 2010-12-14 07:29:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 08:22, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > nie jest.... w grupie modulo 3 będzie to 1, w grupie modulo 4 będzie to
    > 0....

    Bo to nie dodawanie, tylko określanie reszty z dzielenia sumy liczb...

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2010-12-14 07:38:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Bo to nie dodawanie, tylko określanie reszty z dzielenia sumy liczb...

    Równie obrazowo można określic działania na liczbach zespolonych, a
    jednak matematyka określa to inaczej... Proponuję najpierw bardziej
    zgłębić temat, a potem mówić o tylko określaniu reszty z dzielenia sumy
    liczb...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 76. Data: 2010-12-14 07:58:10
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    W dniu 12.12.2010 18:49, witek pisze:

    > to masz rownanie jak z programu, nawet prostsze
    > sqrt (2) = ???

    Gupi jesteś:
    sqrt(2) = 2 * sin (pi/4) i to jest dokładna odpowiedź!

  • 77. Data: 2010-12-14 09:13:07
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 17:07:32 +0100, Ajgor napisał(a):

    > Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" napisał w wiadomości

    > O KURDE!! Jakec... A skądeś się tu ulung????
    > Witaj przyjacielu :)

    Andrzeju, kupę lat tu siędzę :) I czasem nawet coś napiszę...
    A i dawno temu, nawet Tobie odpowiadałem tutaj :)

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://jakec0.blogspot.com

  • 78. Data: 2010-12-14 11:07:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Wykonanie tych działań w grupie np modulo 25 da inna wartość...

    Na to oszuści chyba jeszcze nie wpadli :-)

  • 79. Data: 2010-12-14 12:47:48
    Od: Y <...@...com>

    On 14.12.2010 01:48, witek wrote:
    > zeby byc precyzyjnym:
    > liczba którą słownie zapisuje się jako "dwa" plus liczba, którą słownie
    > zapisuje się jako "dwa" jest zawsze* liczbą, którą słownie zapisuje się
    > jako "cztery"

    Panowie, może po prostu do każdej liczby dopisujcie podstawę systemu, w
    którym jest zapisana. Wtedy będzie precyzyjnie i jednoznacznie, oraz
    można dokonywać działań bez konwersji między systemami.

    111(2) + 14(8) + 3(10) = 16(16)

    gdzie w nawiasie jest podstawa systemu, zwykle zapisywana w indeksie dolnym

    mi

  • 80. Data: 2010-12-14 13:13:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Y" <...@...com>

> [...]
    >
    > 111(2) + 14(8) + 3(10) = 16(16)
    >

    > gdzie w nawiasie jest podstawa systemu, zwykle zapisywana w indeksie

    No dobrze, ale ... w jakim systemie (te podstawy) ?! :-)