  • 1. Data: 2004-09-26 14:29:14
    Temat: Jakie są koszty sądowe?
    Od: "Andrzej" <n...@w...pl>

    Witam,
    jakie są koszty sądowe w przypadku przegrania sprawy w sądzie grodzkim?
    Sprawa dotyczy kolizji - ja odmowilem przyjecia mandatu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-26 18:50:50
    Temat: Re: Jakie są koszty sądowe?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej wrote:

    > jakie są koszty sądowe w przypadku przegrania sprawy w sądzie grodzkim?
    > Sprawa dotyczy kolizji - ja odmowilem przyjecia mandatu.

    100 zł;
    + 10% grzywny, nie mniej niż 30 zł;
    + koszty opinii biegłego (jeśli będzie).

    Chyba że jakieś zwolnienia....

    KG

  • 3. Data: 2004-09-27 21:05:26
    Od: "Andrzej" <n...@w...pl>

    > 100 zł;
    > + 10% grzywny, nie mniej niż 30 zł;
    > + koszty opinii biegłego (jeśli będzie).
    >
    > Chyba że jakieś zwolnienia....

    Jaki może być koszt opinii?
    Kto podlega zwolnieniu? Coś słyszałem, ze m. in. ludzie o małych dochodach
    (lub zadnych). Ja nie mam oficjalnie(wykazanych na papierze) dochodów..
    Chyba się łapię? Jeśli tak, to co musze zrobić?

    pzdr

  • 4. Data: 2004-09-28 04:53:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej wrote:
    > Jaki może być koszt opinii?

    kilkaset złotych

    > Kto podlega zwolnieniu?

    wedle uznania (i nastroju ;) ) sądu...

    > Coś słyszałem, ze m. in. ludzie o małych dochodach
    > (lub zadnych). Ja nie mam oficjalnie(wykazanych na papierze) dochodów..
    > Chyba się łapię? Jeśli tak, to co musze zrobić?

    art.624§1 kpk
    Sąd może zwolnić oskarżonego lub oskarżyciela posiłkowego w całości lub
    w części od zapłaty na rzecz Skarbu Państwa kosztów sądowych, jeżeli
    istnieją podstawy do uznania, że uiszczenie ich byłoby dla nich zbyt
    uciążliwe ze względu na sytuację rodzinną, majątkową i wysokość
    dochodów, jak również wtedy, gdy przemawiają za tym względy słuszności.

    KG