  • 1. Data: 2004-09-26 15:29:22
    Temat: Akcja plakatowa.
    Od: misiu <m...@g...pl>

    Kto ponosi odpowiedzialność z Art.63a KW w przypadku, kiedy
    organizatorem akcji plakatowej jest organizacja społeczna korzystająca z
    pomocy wolontariuszy? Czy rzeczona organizacja może uwolnić się od
    odpowiedzialności, przerzucając ją w całości na prywatne osoby -
    ochotników, rozlepiających materiały reklamowe w miejscach niedozwolonych?

  • 2. Data: 2004-09-26 17:18:23
    Temat: Re: Akcja plakatowa.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004 17:29:22 +0200, misiu <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >odpowiedzialności, przerzucając ją w całości na prywatne osoby -
    >ochotników, rozlepiających materiały reklamowe w miejscach niedozwolonych?
    Wg mnie to organizacja zleca, wiec ona odpowiada.
    A pozniej moze pociagnac do odpowiedzialnosci rozlepiajacych.
    W praktyce bedzie inaczej, sprawdz watek rozpoczety od Message-ID:
    <cikg92$h57$1@atlantis.news.tpi.pl>

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-09-26 19:32:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "misiu" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Karnie - również za wykroczenie odpowiada sprawca, a więc w tym wypadku
    plakatujący. Cywilnie może w pewnych wypadkach odpowiadać również
    organizacja. Jeśli organizacja nakłania do plakatowania w niewłaściwych
    miejscach, to osoba, która personalnie nakłaniała może odpowiadać za
    podrzeganei do wykroczenia. Organizacja nigdy nie będzie odpowiadać karnie,
    bo nie jest osobą fizyczną.

  • 4. Data: 2004-09-26 22:26:21
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "misiu"

> [...]
    > odpowiedzialności, przerzucając ją w całości na prywatne osoby -
    > ochotników, rozlepiających materiały reklamowe w miejscach niedozwolonych?

    Bez wątpienia za wykroczenie będzie odpowiadał biedny wolontariusz.
    Organizacja winna była poinformać, gdzie są miejsca dozwolone dla niej do
    rozlepiania plakatów.

    Marek

  • 5. Data: 2004-09-27 11:52:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:
    >+ Karnie - również za wykroczenie odpowiada sprawca, a więc w tym wypadku
    >+ plakatujący. Cywilnie może w pewnych wypadkach odpowiadać również
    >+ organizacja.

    Sądzę że *w przypadku woluntariuszy* odpowiadać cywilnie będzie (znaczy:
    może, jak ktoś "pociągnie" :)) *zawsze* - przepisy KC już dziś
    zapodawałem, i chyba są właściwe....
    [...]
    >+ podrzeganei do wykroczenia. Organizacja nigdy nie będzie odpowiadać karnie,
    >+ bo nie jest osobą fizyczną.

    ...miło mi że ustawodawca w końcu (w zeszłym roku) wprowadził
    odpowiedzialność karną osób prawnych - przedsiębiorstw, dzięki
    czemu o ile postawiona wyżej teza wydaje się być prawdziwa to
    już argument ("bo nie jest OF") - nijak ;) !!

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-27 16:27:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > czemu o ile postawiona wyżej teza wydaje się być prawdziwa to
    > już argument ("bo nie jest OF") - nijak ;) !!

    A chcesz zacząć dyskusję czy odpowiedzialność podmiotów zbiorowych jest
    odpowiedzialnością karną? ;)

    KG

  • 7. Data: 2004-09-27 21:58:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > czemu o ile postawiona wyżej teza wydaje się być prawdziwa to
    > już argument ("bo nie jest OF") - nijak ;) !!

    Mi też miło, ale trochę mniej, bo nie za każde przestępstwo karnie firma
    odpowiada. Za plakatowanie raczej nie.

  • 8. Data: 2004-09-30 10:35:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, kam wrote:
    [...]
    > + A chcesz zacząć dyskusję czy odpowiedzialność podmiotów zbiorowych jest
    > + odpowiedzialnością karną? ;)

    Ach, ja się legalistycznie zgodzę z postanowieniami ustawodawcy
    - i co mi zrobisz ? ;) "Sejm tak chciał, tak to się nazywa" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-09-30 10:38:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Mi też miło, ale trochę mniej, bo nie za każde przestępstwo karnie firma
    >+ odpowiada. Za plakatowanie raczej nie.

    Ależ OCZYWIŚCIE.
    Ja się przyczepiłem TYLKO w celu wykluczenia argumentu: "nie będzie
    odpowiadać karnie, bo nie jest osobą fizyczną".
    Tego że trzeba i tak wykazać czyn karalny OF również nie podważam :),
    jedynie budowanie (prawdziwych :)) wniosków na (nieprawdziwej) relacji
    "osoba prawna -> nie podlega odpowiedzialności karnej".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-09-30 11:10:42
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ach, ja się legalistycznie zgodzę z postanowieniami ustawodawcy
    > - i co mi zrobisz ? ;) "Sejm tak chciał, tak to się nazywa" :)

    Jeśli chodzi o wolę sejmu, to właśnie się nie nazywa.

    KG