  • 1. Data: 2004-03-15 17:47:57
    Temat: Jak zabezpieczyc depozyt przed otworzeniem??
    Od: "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Sprawa o tyle malo spotykana co i powazna dla mnie: opisowo: Niewielka Firma
    A wykonala dla duzej Firmy B program, licencja obejmuje jednak tylko
    uzytkowanie programu a nie kod zrodlowy. Firma B, jako dodatkowego
    zabezpieczenia, domaga sie zdeponowania w JEJ sejfie kodow zrodlowych
    wspomnianego programu. Kody zrodlowe maja zostac zdeponowane na nosniku CD,
    z dowolnymi zabezpieczeniami fizycznymi- zalakowana koperta itp.- z
    mozliwoscia otworzenia przez Firme B TYLKO w przypadku likwidacji Firmy A (z
    tego wzgledu zadnych zabezpieczen softwarowych na CD); jedynym przywilejem
    Firmy A jest mozliwosc okresowego sprawdzania zabezpieczen na plycie- moje
    pytanie do Was: jak mozliwie najlepiej zabezpieczyc plyte przed mozliwym
    nielegalnym otworzeniem ??
    Dodam ze Firma B niestety nie jest godna zaufania i istnieje bardzo duze
    prawdopodobienstwo ze beda starali sie dostac do CD omijajac wszelkie
    zabezpieczenia. Dodam jeszcze ze forma depozytu (CD w sejfie Firmy B) jest
    juz przesadzona takze nad tym nie ma co dyskutowac..
    Bede wdzieczny za wszelkie porady.
    Pozdrawiam
    BartlomiejD

  • 2. Data: 2004-03-15 18:24:08
    Temat: Re: Jak zabezpieczyc depozyt przed otworzeniem??
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > zabezpieczenia, domaga sie zdeponowania w JEJ sejfie kodow zrodlowych
    > wspomnianego programu. Kody zrodlowe maja zostac zdeponowane na nosniku CD,

    A do tego jakas podstawe (w umowie ?). W ogole to mozecie to zaszyfrowac
    kluczem o dlugosci np 1024 bity i niech to sobie odszyfrowuja przez
    nastepne 100 lat ... ;) Pomijajac fakt, ze w przypadku likwidacji firmy
    A CD i tak bedzie bezwartosciowy, no chyba, ze jakis niezadowolony
    pracownik sprzeda klucz za wieksze pieniadze ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-03-15 19:55:18
    Od: "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl>

    W ogole to mozecie to zaszyfrowac
    > kluczem o dlugosci np 1024 bity i niech to sobie odszyfrowuja przez
    > nastepne 100 lat ... ;)

    Dane na CD maja byc niezaszyfrowane w zaden sposob- jedyne zabezpieczenie to
    "opakowanie", w przypadku likwidacji Firmy A, Firma B zgodnie z umowa
    otwiera to CD i zarzadza swobodnie kodem.
    Pozdrawiam.
    BartlomiejD

  • 4. Data: 2004-03-15 20:27:21
    Od: "Mario" <bosmann WYTNIJ TO@poczta.fm>

    Użytkownik "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c34qe0$bis$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > pytanie do Was: jak mozliwie najlepiej zabezpieczyc plyte przed mozliwym

    mysle ze ta firma moze pomoc, jest z Warszawy a jej oferta powinna spelnic
    opisane oczekiwania
    http://www.evan.com.pl/bezpieczne_koperty.htm

    pozdrawiam

    M<>S

  • 5. Data: 2004-03-15 21:47:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c34qe0$bis$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Jeśli założymy złą wiarę firmy "B", to nie ma na to sposobu, bo cokolwiek
    byś zrobił, to i tak mogą otworzyć i Tobie nie pokazać później paczuszki
    twierdząc, że zginęła. Jeśli nie można zmienić miejsca na notariusza (bo
    byłoby to najlepsze, choć nie najtańsze rozwiązanie), to uważam, że dwie
    koperty jedna w drugą, z których każdą okleisz z osobna taśmą
    samoprzylepną wcześniej opatrując pieczątkami i parafami w zupełności
    wystarczy. No i przeklejenie z pieczątką samego pudełka z płytą, by nie
    tłumaczyli się, że się papierek potargał. Zamiennie skoro płyta ma być u
    nich, to kodujesz na niej dane, a kod deponujesz u notariusza. No ale to
    już wykracza jak rozumiem poza Wasze uzgodnienia.

    ewentualnie na płycie umieszczasz konia trojańskiego, który w chwili
    włożenia do napędu wyśle do ciebie maila lub SMS-a licząc na to, ze będą
    tak nieostrożni, że się złapią i po pierwsze będą to uruchamiać na kompie
    działającym w sieci, a po drugie nawet jak zablokują samoczynne
    otwieranie, to ktoś chcąc się zorientować co jest do czego w końcu
    uruchomi Twojego konika. Wówczas przynajmniej będziesz wiedział, że
    otwarli.

  • 6. Data: 2004-03-16 00:56:45
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 15 Mar 2004 18:47:57 +0100, na pl.soc.prawo, Bartlomiej napisal(a):

    > Dodam jeszcze ze forma depozytu (CD w sejfie Firmy B) jest
    > juz przesadzona takze nad tym nie ma co dyskutowac..

    No to dupa zbita. Trzeba bylo zlozyc depozyt notarialny i tylko w
    przypadkach okreslonych, sprawdzonych przez notariusza, koperta moglaby
    zostac przekazana firmie B. Ewentualnie podobne rozwiazanie z depozytem
    bankowym, gdzie role kontrolera pelnilby bank. Wiec proponowalbym mimo
    wszystko renegocjacje umowy.

    Inna sprawa - wlasciwie to co komu po kodzie zrodlowym? Jesli firma B
    bylaby w stanie sama napisac oprogramowanie, nie kupowalaby go od firmy A.
    Jedyne ryzyko to odkupienie pracownikow ktorzy to oprogramowanie stworzyli.
    Inna forma zabezpieczenia to wykorzystanie takich narzedzi przy tworzeniu
    oprogramowania, by bez nich kod zrodlowy byl bezwartosciowy.

    No i sprawa trzecia. Skoro B nie moze otworzyc koperty bez zgody i wiedzy
    firmy A to rownie dobrze moze tam byc ........... czysta plyta.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 7. Data: 2004-03-16 06:06:29
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl> wrote
    > pytanie do Was: jak mozliwie najlepiej zabezpieczyc plyte przed mozliwym
    > nielegalnym otworzeniem ??

    Sa takie nalepki gwarancyjne: przy klejasz a przy probie odklejenia pojawia
    sie
    napis "opened" czy jakis inny. Polega to na tym, ze po przyklejeniu czesc
    farby zostanie
    przyklejona do koperty i nie trzyma sie nalepki.
    Przy probie odklejenia odrywa sie od nalepki i wtedy to widac...

    Nalepki sa czasem uzywane przez producentow sprzetu jako plomba.

    A swoja droga skoro beda chcieli otworzyc to sobie otworza a potem beda
    szopki odstawiac...
    Albo zrobia druga taka koporte (podpisz sie na niej czy cos, zeby byla nie
    do odtworzenia.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2004-03-16 08:16:39
    Od: "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl>

    > No i sprawa trzecia. Skoro B nie moze otworzyc koperty bez zgody i wiedzy
    > firmy A to rownie dobrze moze tam byc ........... czysta plyta.

    Zapomnialem dodac ze przekazujemy dwa egzemplarze plyty- oni decyduja ktory
    z egzemplarzy ma zostac natychmiast otworzony i sprawdzony pod wzgledem
    zawartosci (przez to wszelkie pomysly z kombinacjami z zawartoscia
    odpadaja) po czym zniszczony- drugi trafia do sejfu.
    Pozdrawiam
    BartlomiejD

  • 9. Data: 2004-03-16 08:25:37
    Od: "Bartlomiej" <B...@S...poczta.onet.pl>

    > mysle ze ta firma moze pomoc, jest z Warszawy a jej oferta powinna spelnic
> [...]

    Bardzo konkretna oferta! Jade sprawdzic na miejscu, DZIEKI.
    Pozdrawiam
    BartlomiejD

  • 10. Data: 2004-03-16 09:41:49
    Od: "BartekB" <b...@w...xxx>

    Użytkownik "Bartlomiej"napisał
> [...]
    ktory
    > z egzemplarzy ma zostac natychmiast otworzony i sprawdzony pod

    No i....? Otworza i przeczytaja 5(00) linijek kodu... I na tej podstawie
    maja stwierdzic, czy to faktycznie jest kod zrodlowy ich programu????
    Wgraj na plytke duzo smieci ukrywajac wlasciwe pliki z kodami zrodlowymi
    wsrod wielu innych plikow - tego umowa nie zabrania :)
    Albo jakis generator katalogow, ktory przy okazji podzieli kod zrodlowy
    na pliki (np. kazda procedurka w osobnym pliku) i porozrzuca je losowo
    po tych katalogach. Komputer przy kompilacji poradzi sobie ze sciezkami
    do czesci skladowych, ale czytanie takiego kodu bedzie mocno utrudnione
    :)
    pzdr.
    B.

    --