  • 11. Data: 2004-03-25 12:22:58
    Temat: Re: Jak to jest z ta sprzedaza kosztow ?
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 25 Mar 2004 13:20:08 +0100, na pl.soc.prawo, bosz napisal(a):

    > firma x placi np podatek ryczaltem 8% obrotu i wykonuje usluge
    > na rzecz firmy y opodatkowaniej wg pit.

    Tylko malo ktory ryczaltowiec jest VAT'owcem to raz i szybko wyskoczylby
    poza granice obrotu w jakiej moze byc ryczaltowcem.

    > Firma uslugodawca jest Stella Maris..
    > Kosciol moze wystawiac faktury na ile chce, bo podatku nie placi..

    Przypadek szczegolny. Takie firmy sie nie oglaszaja.

    > tankuje na stacji pelny bak do Poloneza 44 litry..
    > mily Pan drukuje paragon a ja place i odjezdzam.
    > A Pan drukuje fakture na ten paragon dla firmy V.
    > faktura jest oczywiscie juz zaplacona, przedstawiciel firmy
    > V placi 10% wartosci faktury "milemu panu" i ma oszt i VAT.

    To sie juz konczy. Nowa ustawa o Vacie znosi prawo odliczania VAT'u od
    paliwa kupowanego do aut z kratka.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 12. Data: 2004-03-25 12:25:17
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    On Thu, 25 Mar 2004 13:20:08 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Kyniu wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Eeee.tam..
    >Jak juz bawicie sie w grupe "bezprawie" to przynajmnej nie mieszajcie..
    >
    >1.
    >firma x placi np podatek ryczaltem 8% obrotu i wykonuje usluge
    >na rzecz firmy y opodatkowaniej wg pit.
    >
    >oczywiscie niec nie robi i wystawia fakture.. VAT "przelatuje"
    >a podatek ?
    >firma x placi 8% firma y ma koszt zmniejszajacy CIT (pit)
    >o 19% wartosci faktury netto.
    >roznica to 11 procent - jest sie czym dzielic ale....

    Czyli firma nie przekazuje mi calosci sumy ktora normalnie nalezalyby
    mi sie za taka uluge ?
    Wystawiam fakture na 1000zl a faktycznie sprawa dotyczy tylko kilku
    procent tej sumy ?
    Jezeli tak to interes jest prawie zaden.

    ---
    01111001 01100101 01111010 01101111 01101111 01111010

  • 13. Data: 2004-03-25 12:29:46
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 25 Mar 2004 13:25:17 +0100, na pl.soc.prawo, yezooz napisal(a):

    > Wystawiam fakture na 1000zl a faktycznie sprawa dotyczy tylko kilku
    > procent tej sumy ?

    A czego sie spodziewales?? Gwiazdki z nieba.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 14. Data: 2004-03-25 12:31:32
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    On Thu, 25 Mar 2004 13:29:46 +0100, Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:

    >A czego sie spodziewales?? Gwiazdki z nieba.

    Wygladalo mi to troche lepiej...

    ---
    01111001 01100101 01111010 01101111 01101111 01111010

  • 15. Data: 2004-03-25 13:27:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Kyniu wrote:

    > Tylko malo ktory ryczaltowiec jest VAT'owcem to raz i szybko wyskoczylby
    > poza granice obrotu w jakiej moze byc ryczaltowcem.

    Mylisz sie.
    W uslugach dosc latwo utrzymac sie w widelkach na ryczalt + VAT.

    > Przypadek szczegolny. Takie firmy sie nie oglaszaja.

    Sa i inne szczegolne przypadki..

    > To sie juz konczy. Nowa ustawa o Vacie znosi prawo odliczania VAT'u od
    > paliwa kupowanego do aut z kratka.

    To beda ciezarowki bez kratki na paliwo..
    noo i osobowki na ON..

    No i jet sprzedaz detaliczna na paragony...
    i klienci, ktorzy paragonow nie biora...

    sa firmy, ktore maja strate i takie, ktore nie cha miec dochodu..

    Sa umowy o dzielo "z prawami autorskimi" (50% kosztow uzyskania)
    i jest wiele wiele sposobow oszukiwania ktorych nawet
    mi sie wymyslac nie chce, bo i tak zadnego nie stosuje...

    Ale czasem widze co sie dzieje..
    > Kyniu

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-03-26 09:28:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kyniu napisał:

    > Tylko malo ktory ryczaltowiec jest VAT'owcem to raz i szybko wyskoczylby
    > poza granice obrotu w jakiej moze byc ryczaltowcem.

    Granica obrotu dla ryczałtu jest spora, to raz.
    Granica do bycia VATowcm jest bardzo mała w porownaniu z tym.
    A pomiędzy jest olbrzmia grupa ryczaltowców-VATowcow ktora właśnie
    zniknąłes.

    Chyba że Ci się z kartowiczami pomyliło.

    > To sie juz konczy. Nowa ustawa o Vacie znosi prawo odliczania VAT'u od
    > paliwa kupowanego do aut z kratka.

    Nie do końca i nie znosi a zmienia. Zmieniają sie kryteria. W ustawie
    nie pojawia się słowo "kratka" ;-)
    Jest jeszcze sporo samochodów ktore się załapią.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl