  • 1. Data: 2002-12-17 10:42:27
    Temat: Jak to jest z SC teraz???
    Od: "Barlew" <b...@p...onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Kompletnie wypadłem z tematu, a ostatnio pojawiła sie u mnie potrzeba
    zawiązania współpracy z kolegą i zastanawiamy sie jaka formuła będzie dla
    nas najlepsza???
    Założenia są następujące - proszę o potwierszenie lub weryfikację:
    1. Osoba X prowadzi indywidualną dzialalność gospodarczą.
    2. Osoba Y prowadzi indywidualną dzialalność gospodarczą.
    3. X i Y zawierają umowę społki cywilnej.
    4. Rejestrują spółkę w wydz. działaln. gosp. w UM pod szyldem X i Y Spółka
    Cywilna.
    5. Występują do urzędu statyst. o Regon.
    6. Występują do urzędu skarbowego o NIP.

    i teraz rozliczanie:
    1. X i Y S.C rozlicza się o wspólną dla spółki KPiR - wspólnie
    2. X i Y S.C rozlicza VAT w oparciu o NIP spółki i KPiR - wspólnie
    3. Wspólnicy X i Y rozliczaję swoje dochody indywidualnie na Pit 5 -
    oddzielnie.

    Czy powyższe jest zgodne z zasadami 'sztuki' i przepisami???
    A może istnieją jakieś inne, lepsze formy - np. spółka jawna???
    BAAAAArdzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Bartek