  • 1. Data: 2018-05-14 12:02:04
    Temat: Ile czasu ma pracodawca na odpowiedź.
    Od: marsel <marcin@pl>

    Złożyłem pracodawcy pismo/wniosek o rozwiązanie umowy o pracę za
    porozumieniem stron, zaproponowałem termin rozwiązania 31 maja 2018.
    Pismo złożyłem 30 kwietnia, a obowiązuje mnie trzymiesięczne
    wypowiedzenie. Do tej pory nie dostałem odpowiedzi od pracodawcy, ustnej
    czy też pisemnej. Ile czasu ma pracodawca na odpowiedź? Jeżeli jest
    jakiś termin a w tym czasie nie dostanę odpowiedzi, to czy mam rozumieć,
    że pracodawca nie wyraża zgody na rozwiązanie umowy za porozumieniem
    stron i obowiązuje mnie okres trzymiesięczny i biegnie od 30 kwietnia?
    Czy jednak zgadza się na mój wniosek i 31 maja kończę z nim współpracę?

  • 2. Data: 2018-05-14 12:14:18
    Temat: Re: Ile czasu ma pracodawca na odpowiedź.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-14 o 12:02, marsel pisze:
> [...]
    > wypowiedzenie. Do tej pory nie dostałem odpowiedzi od pracodawcy, ustnej
    > czy też pisemnej. Ile czasu ma pracodawca na odpowiedź?

    Nie ma obowiązku odpowiadać.

    > Jeżeli jest
    > jakiś termin a w tym czasie nie dostanę odpowiedzi, to czy mam rozumieć,
    > że pracodawca nie wyraża zgody na rozwiązanie umowy za porozumieniem
    > stron

    Tak.

    > i obowiązuje mnie okres trzymiesięczny i biegnie od 30 kwietnia?

    Nie, bo nie wypowiedziałeś umowy.

    > Czy jednak zgadza się na mój wniosek i 31 maja kończę z nim współpracę?

    Spytaj się go, czy się zgadza.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-05-14 18:14:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-05-18 o 12:02, marsel pisze:
> [...]
    > stron i obowiązuje mnie okres trzymiesięczny i biegnie od 30 kwietnia?
    > Czy jednak zgadza się na mój wniosek i 31 maja kończę z nim współpracę?

    Jeśli się chce rozwiązać umowę za porozumieniem stron, to się idzie do
    pracodawcy i próbuje porozumieć, a nie składa mu pismo, bo to jest
    absurd. Sam na jego miejscu dla samej grandy bym nie odpowiedział.

  • 4. Data: 2018-05-14 20:38:51
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Jeśli się chce rozwiązać umowę za porozumieniem stron, to się idzie do
    > pracodawcy i próbuje porozumieć,

    Byłem, próbowałem...

    > a nie składa mu pismo,

    ...poza mglistymi obietnicami, że rozwiążemy umowę za porozumieniem, nic
    się dalej nie działo, a czas leciał. Więc złożyłem propozycję pisemną.

    > bo to jest absurd.

    Od kiedy, to takie sprawy lepiej załatwiać na gębę niż pisemnie?

    > Sam na jego miejscu dla samej grandy bym nie odpowiedział.

    Granda powiadasz? Ja i tak się pierwszego czerwca u nowego pracodawcy
    pojawię, a ten ma ogląd na całą sytuację. Chciałem z dotychczasowym
    rozstać się kulturalnie, ale skoro im nie zależy, to mi tym bardziej.

  • 5. Data: 2018-05-14 20:43:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-05-18 o 20:38, marsel pisze:

    > Byłem, próbowałem...

    Czyli nie porozumieliście się.

    > ...poza mglistymi obietnicami, że rozwiążemy umowę za porozumieniem, nic
    > się dalej nie działo, a czas leciał. Więc złożyłem propozycję pisemną.

    Czyli porozumienia nie było.

    > Od kiedy, to takie sprawy lepiej załatwiać na gębę niż pisemnie?

    Od zawsze. Jak się porozumiecie, to na miejscu się pisze i podpisuje.

    > Granda powiadasz? Ja i tak się pierwszego czerwca u nowego pracodawcy
    > pojawię, a ten ma ogląd na całą sytuację. Chciałem z dotychczasowym
    > rozstać się kulturalnie, ale skoro im nie zależy, to mi tym bardziej.

    Kulturalnie, to wypowiedzenie zgodnie z umową - 3 miesiące.

  • 6. Data: 2018-05-14 20:44:14
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 2018-05-14 o 12:14, Liwiusz pisze:

    > Nie ma obowiązku odpowiadać.

    Nie ma obowiązku odpowiadać na żadne pismo pracownika czy tylko
    wybiórczo na co mu się podoba?

    > Spytaj się go, czy się zgadza.

    No właśnie problem w tym, że nie bardzo jest z kim gadać, ale to już
    oddzielna historia.

  • 7. Data: 2018-05-14 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli się chce rozwiązać umowę za porozumieniem stron, to się idzie do
    > pracodawcy i próbuje porozumieć, a nie składa mu pismo, bo to jest
    > absurd. Sam na jego miejscu dla samej grandy bym nie odpowiedział.

    Ale to dlatego ze funkcjonujesz w budzetówce i kto by sie tam rpzejmował
    dwumiesieczna pensja pracownika ktory bedzie srednio przydatny...
    A, jak mowi przysłowie, z niewolnika nie ma pracownika...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 8. Data: 2018-05-14 21:23:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-05-18 o 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    > dwumiesieczna pensja pracownika ktory bedzie srednio przydatny...
    > A, jak mowi przysłowie, z niewolnika nie ma pracownika...

    No więc należy się dogadać, a nie składać pismo.

  • 9. Data: 2018-05-14 22:16:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2018 o 20:59, Budzik pisze:

    > Ale to dlatego ze funkcjonujesz w budzetówce i kto by sie tam rpzejmował
    > dwumiesieczna pensja pracownika ktory bedzie srednio przydatny...
    > A, jak mowi przysłowie, z niewolnika nie ma pracownika...

    Róznie bywa. Zależy od podejścia, od człowieka, od branży, od "światka".
    Ja miałem trzymiesięczny okres, to skoro się tak umówiłem to swoje
    odpracowałem. Być może nie na maksymalnym zaangażowaniu, ale "całkiem
    poprawnym". Na tyle poprawnym, że do tej pory z pracodawcą się widuje
    towarzysko i jakieś tam kontakty biznesowe utrzymujemy od czasu do czasu.

    O klasie człowieka świadczy jak się rozstaje z firmą a nie jak się
    zatrudnia. Choć czasem rzeczywiście cieżko nie pierdolnąć drzwiami;)

    Shrek

  • 10. Data: 2018-05-14 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No więc należy się dogadać, a nie składać pismo.

    Odnosiłem się do "dla samej grandy" :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej