  • 1. Data: 2003-02-05 11:27:33
    Temat: Gdzie złożyć pozew ?
    Od: "poczta" <p...@p...onet.pl>

    Gdzie się składa pozew o popełnieniu przestępstwa ?
    1. Do prokuratury :
    - w miejscu zamieszkania oskarżonego
    - w miejscu zamieszkania pozywającego
    - w miejscu gdzie popełnionow przestępstwo - np. spisano umowę z której się
    nie wywiązano.
    2. Do sądu w postępowaniu cywilnym :
    - j.w.
    Wiem, że można (chyba) gdziekolwiek, ale chodzi mi o to aby nie tracić czasu
    na przesyłaniu pozwu między urzędami (prokuraturą lub sądem).

  • 2. Data: 2003-02-05 11:46:13
    Temat: Re: Gdzie złożyć pozew ?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    czasu
    > na przesyłaniu pozwu między urzędami (prokuraturą lub sądem).

    Po pierwsze primo:

    Jezeli chcesz doniesc o popelnieniu przestepstwa to mozesz to zrobic
    gdziekolwiek (policja lub prokuratura). Najlepiej jednak zrobic to
    w miejscu gdzie zostalo popelnione przestepstwo.

    Art. 6 Kodeksu Karnego:

    § 2. Czyn zabroniony uważa się za popełniony w MIEJSCU,
    w którym sprawca działał lub zaniechał działania, do którego
    był obowiązany, albo gdzie skutek stanowiący znamię czynu
    zabronionego nastąpił lub według zamiaru sprawcy miał nastąpić.

    I nie nazywa sie to POZEW lecz
    __zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa__.

    Po drugie primo:

    W postepowaniu cywilnym jest __pozew__.
    Kwestia wlasciwosci sadu (miejsca zlozenia) jest tu
    bardziej skomplikowana, ale generalna zasada jest
    ze powodztwo wytacza sie przed sad pierwszej
    instancji, w ktorego okregu pozwany ma miejsce
    zamieszkania.

    Jest jednak duzo wyjatkow itp. Sprawdz Kodeks
    Postepowania Cywilnego, artykuly 27-42

    Konrad

  • 3. Data: 2003-02-05 12:04:52
    Temat: Odp: Gdzie złożyć pozew ?
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    > Gdzie się składa pozew o popełnieniu przestępstwa ?

    nie ma czegoś takiego.

    Do prokuratury mozesz złożyć albo zawiadomienie o popełnieniu przestepstwa,
    albo ewentualnie powództwo o odszkodowanie za szkody bezpośrednio związne z
    przestepstwem, prokurator to potem przekaże do sadu, jak w ogóle wniesie akt
    oskarżenia.

    jak chcesz wnieść powództwo cywilne niezaleznie od sprawy karnej, to wnieś
    je do sądu własciwego dla miejsca zamieszkania pozwanego, albo według
    miejsca, gdzie było zdarzenie wywołujące szkodę

    BS

  • 4. Data: 2003-02-05 12:25:24
    Od: "poczta" <p...@p...onet.pl>

    Wiedziałem, ze moge liczyć na szybką odpowiedź :-)
    Nie jestem stałym bywalcem tej grupy (innych - tak) - prawo mnie
    nieszczególnie interesuje, ale życie czasami zmusza ...

> [...]
    > gdziekolwiek (policja lub prokuratura). Najlepiej jednak zrobic to
    > w miejscu gdzie zostalo popelnione przestepstwo.

    To wiem :-)

> [...]
    > zabronionego nastąpił lub według zamiaru sprawcy miał nastąpić.
    >
    > I nie nazywa sie to POZEW lecz
    > __zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa__.

    Zgadza się w zasadzie wiedziałem, ale tak jakoś napisałem ;-)

> [...]
    > instancji, w ktorego okregu pozwany ma miejsce
    > zamieszkania.
    >
    > Jest jednak duzo wyjatkow itp. Sprawdz Kodeks

    Własnie sobie sprawdziłem i w zasadzie pasuje, że pozew (!) powinienem
    złożyć w mniejscu zamieszkania pozwanego, ale pasuje mi :
    Art. 34. Powództwo o ustalenie istnienia umowy, o jej wykonanie, rozwiązanie
    lub unieważnienie, jako też o odszkodowanie z powodu niewykonania lub
    nienależytego wykonania umowy wytoczyć można przed sąd miejsca jej
    wykonania. ...
    Bo sprawa dotyczy nie wywiązania się z umowy ...
    To w takim razie mogę sobie wybrać sąd ? Mnie jest wygodniej, aby to było w
    sądzie gdzie spisano umowę.

  • 5. Data: 2003-02-05 13:00:10
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bo sprawa dotyczy nie wywiązania się z umowy ...
    > To w takim razie mogę sobie wybrać sąd ? Mnie jest wygodniej, aby to było

    Tak, mozesz wybrac.