  • 1. Data: 2003-08-27 20:56:19
    Temat: GWARANCJA
    Od: "koSio" <k...@i...pl>

    Witam !! ZAkupiłem w sieci nowy telefon [na gwarancji] oczywiscie sprawny
    etc. !!
    Niestety kiedy wczytałem sie w gwarancję okazało się, że jest tylko na 31
    dni !!
    Stąd pytanie :czy to jest zgodne z prawem ??? Czy są jakieś normy prawne,
    które regulują kwestie długości okresu gwarancyjnego,dalej czy mogę domagac
    się wydłużenia gwarancji powołując sie na określone przepisy ??? Czy
    sprzedający może arbitralnie ustalać sobie terminy gwarancyjne ????

    Pozdroofk@

  • 2. Data: 2003-08-28 04:43:46
    Temat: Re: GWARANCJA
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "koSio" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety kiedy wczytałem sie w gwarancję okazało się, że jest tylko na 31
    > dni !!

    jak to na 31 dni???

    co do tego to podobnych tematycznie posow przewinelo sie tutaj ostatnio
    troche, poszukaj pod gwarancja, rekojmia

  • 3. Data: 2003-08-28 07:14:59
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    koSio wrote:

> [...]
    > domagac się wydłużenia gwarancji powołując sie na określone przepisy ???
    > Czy sprzedający może arbitralnie ustalać sobie terminy gwarancyjne ????

    Mogli Tobie gwarancji w ogóle nie wystawiać. Gwarancja jest nieobowiązkowa i
    tylko od sprzedawcy zależy czy ją daje, na jak długi okres czasu i jakie
    warunki należy spełnić, aby móc skorzystać z ochrony gwarancyjnej.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 4. Data: 2003-08-28 07:18:00
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > jak to na 31 dni???

    A dlaczego by nie..??

  • 5. Data: 2003-09-04 20:55:33
    Od: "wojtek ziętek" <w...@N...gazeta.pl>

    koSio <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdroofk@
    >
    >wystawiający gwarancję-gwarant sam ustala czas trwania swojej
    odpowiedzialności.(wcale nie musi tego robić!).w przypadku,gdy nie zaznaczy
    tego terminu przyjmuje się,że trwa rok czasu.
    nalezy jeszce pamiętać o uprawnieniach z tytułu rękojmii,której sprzedawca
    nie może wyłączyć ani ograniczyć.