  • 1. Data: 2005-06-08 11:44:32
    Temat: E-mailing do klientów...
    Od: nijou <n...@t...usun.go2.pl.i.tez.to>

    Witam. Mam następujący problem. Pewna firma rozesłała do osób kupony
    promocyjne (takie papierowe). Jeżeli osoba chciała otrzymać próbkę
    towaru, odsyłała kupon tradycyjną pocztą wraz z kompletem danych
    osobowych i adresem email. Na kuponie była też formułka:

    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach
    marketingowych przez firmę X, zgodnie z Ust. o ochr. danych osobowych
    (Dz.U. nr 133, poz. 883)" + miejsce na podpis.

    Firma X chce teraz wysłać do osób, które odesłały kupon, emailing ze
    szczegółami oferty. Czyli - treści reklamowe. Pytanie brzmi: czy akcja
    będzie legalna, czy nie? Czy na druku powinna być jeszcze jakaś
    dodatkowa formułka, typu: "Zgadzam się na otrzymywanie materiałów
    promocyjnych drogą elektroniczną...... itp."

    dzięki za ew. pomoc - nijou

  • 2. Data: 2005-06-08 12:57:20
    Temat: Re: E-mailing do klientów...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nijou" <n...@t...usun.go2.pl.i.tez.to> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowa formułka, typu: "Zgadzam się na otrzymywanie materiałów
    > promocyjnych drogą elektroniczną...... itp."

    Moim zdaniem musi być wyraźna zgoda na rozsyłanie mailingu.

  • 3. Data: 2005-06-08 17:31:25
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    nijou wrote:
> [...]
    > dodatkowa formułka, typu: "Zgadzam się na otrzymywanie materiałów
    > promocyjnych drogą elektroniczną...... itp."

    Nie będzie legalna. Por. art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 4. Data: 2005-06-09 07:13:59
    Od: nijou <n...@t...usun.go2.pl.i.tez.to>

    Krystyna Borek napisał(a):

    > Nie będzie legalna. Por. art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniu usług
    > drogą elektroniczną.

    Hmm... a gdyby wysłał im emailem zapytanie, czy chcą otrzymywać mailing?
    Oczywiście, powołać się na wcześniej wysłany kupon.

    nijou

  • 5. Data: 2005-06-11 13:57:38
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    nijou wrote:

    > Hmm... a gdyby wysłał im emailem zapytanie, czy chcą otrzymywać
    > mailing? Oczywiście, powołać się na wcześniej wysłany kupon.

    Możesz poinformować, że na podstawie udzielonej pisemnie zgody dopisałeś
    adres email do swojej bazy adresowej oraz o możliwości _zamówienia
    informacji handlowych_ przez klienta - wyrażenia zgody na otrzymywanie
    informacji handlowych.
    Moim zdaniem, jeżeli dopiszesz do spamlisty adresy email na podstawie kuponu
    i będziesz wymagał od tych, którzy nie chcą otrzymywać informacji handlowych
    działania w postaci usunięcia adresu, to nie uczynisz zadość art. 4 ust. 1
    ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną w zw. z art. 10 ust. 2
    wymienionej ustawy.