  • 1. Data: 2007-01-09 22:54:39
    Temat: Dziedziczenie po dziadkach
    Od: "Ger" <s...@m...com>

    Witam,

    Jest taka sytuacja:
    Osoby X i Y to małżeństwo (bez intercyzy), mają dziecko. Rodzice osoba X
    podpisała umowę zrzeczenia się dziedziczenia. Majątek rodziców przejdzie na
    dzieci, tak jakby osoba X nie dożyła śmierci swoich rodziców.
    A co jeśli w momencie śmierci dziadków dzieci są niepełnoletnie? Komu wtedy
    i na jakich warunkach przysługuje prawo do rozporządzania majątkiem, skoro
    osoba X nie może?

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-09 22:59:33
    Temat: Re: Dziedziczenie po dziadkach
    Od: "radekgielda" <r...@g...com>

    Do osiagniecia pelnoletnosci majatkiem zarzadzaja prawni opiekunowie
    nieletniego

  • 3. Data: 2007-01-09 23:10:18
    Od: "Ger" <s...@m...com>

    "radekgielda" <r...@g...com> wrote in message

    > Do osiagniecia pelnoletnosci majatkiem zarzadzaja prawni opiekunowie
    > nieletniego

    Tez mi sie tak wydaje. Wydaje mi sie rowniez, ze testament moze ustanowic
    pelnomocnika, ktory bedzie zarzadzal majatkiem (spadkiem) do czasu
    osiagniecia pelnoletnosci nieletniego.

  • 4. Data: 2007-01-09 23:21:45
    Od: "radekgielda" <r...@g...com>

    potwierdzam powyższe

  • 5. Data: 2007-01-10 08:05:16
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    radekgielda napisał(a):
    > potwierdzam powyższe

    a ja potwierdzam, a raczej wnosze to, ze jesli nie powyzsze, tz. brak
    pelnomocnika ustalonego, to zadzadca stanie sie kurator wyznaczony przez sad

    --
    Pozdro
    Harry