  • 1. Data: 2008-03-02 18:03:37
    Temat: Dokumentacja medyczna pacjenta....
    Od: "K.B." <v...@o...eu>

    Witam Wszystkich...

    Moze mi ktos, kto zna zagadnienie odpowiedziec na pytanie:

    - czy i w jakim zakresie pacjent ma wglad do swojej dokumentacji medycznej?

    Chodzi mi konkretnie o to, czy i w jakiej formie moze sie zwrocic do
    szpitala, w ktorym byl leczony o mozliwosc zrobienia kserokopi kompletnej
    dokumentacji medycznej....

    Dziekuje z gory za wszelkie odpowiedzi

    pozdro
    K.

  • 2. Data: 2008-03-02 23:48:02
    Temat: Re: Dokumentacja medyczna pacjenta....
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    K.B. wrote:
> [...]
    |
    | Chodzi mi konkretnie o to, czy i w jakiej formie moze sie zwrocic do
    | szpitala, w ktorym byl leczony o mozliwosc zrobienia kserokopi

    Niedawno sie zarlem z przychodnia o wyniki badan.
    Skonczylo sie na telefonie na infolinie rzecznika praw pacjenta.

    Ciezko mowic o "kompletnej dokumentacji medycznej" bo moga w niej byc
    elementy bedace jedynie wlasnoscia szpitala. Natomiast to co
    najprawdopodobniej potrzebujesz to po prostu wyniki badan pacjenta.

    A z wynikami jest prosta sprawa - sa one wlasnoscia pacjenta tak samo jak
    szpitala. Szpital/osrodek zdrowia musi udostepnic wyniki badan, wzglednie
    dac ich kopie (moze byc za oplata, jesli to pociaga za soba koszty), bez
    zadnych problemow, na zyczenie pacjenta.

    Pamietaj jedynie, ze jedna kopia badan musi pozostac w szpitalu, bo jest on
    zobowiazany przechowywac dokumentacje, o ile dobrze pamietam, 5 lat.
    Niestety nie udzielono mi odpowiedzi czy pacjentowi sie naleza oryginaly czy
    moga to byc kopie wynikow (ma to znaczenie np przy zdjeciach rtg lub usg, bo
    te ciezko skserowac). W kazdym razie adekwatne rozporzadzenie to
    rozporzadzenie o dokumentacji medycznej i sposobie jej przechoywania (moglem
    przekrecic nazwe).

    Jesli szpital robi problemy z udostepnieniem pacjentowi jego dokumentacji
    medycznej (wzglednie zrobieniem kopii, skoro sam musi zachowac dokumenty w
    archiwum) pozostaje kontakt z miejscowym oddzialem nfz.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia