  • 1. Data: 2011-04-27 22:29:43
    Temat: Długi - znowu
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Oszuści wpadli na pomysł, by zastraszać niewinnych ludzi widmem
    niezapłaconych rat. Liczą na to, że znajdą się osoby, które bojąc się
    domniemanych konsekwencji związanych z fikcyjnym długiem, dla świętego
    spokoju zgodzą się jednak cokolwiek zapłacić.

    Firma zastrasza niewinnych ludzi >>

    Pani Zofia otrzymała wezwanie do zapłaty za zaległe czesne, które
    opłacała synowi za studia... sześć lat temu. Dług wynosił prawie 2000
    złotych. List wysłała firma windykacyjna, która kupiła dług od szkoły i
    żąda teraz spłaty wierzytelności. W umowie znajduje się również inna
    opcja - ugoda. Dłużnik może zapłacić jednorazowo 300 złotych. Podobne
    pisma dostały setki innych studentów.

    Domniemani dłużnicy mogą się kontaktować z firmą tylko za pomocą SMS-ów.
    W dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje się remontowany
    lokal. Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/sytuacja-jak-w-dlugu-
    studenci-na-
    celowniku,1,4255289,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2011-04-28 08:04:08
    Temat: Re: Długi - znowu
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    >List wysłała firma windykacyjna, która kupiła dług od szkoły i
    > żąda teraz spłaty wierzytelności.

    Przeprasza, ale gdzie tu jest jakies oszustwo ze strony firmy
    windykacyjnej - bo jak rozumiem ich nazywasz oszustami?

    Kon

  • 3. Data: 2011-04-28 09:46:19
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../

  • 4. Data: 2011-04-28 09:52:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:46, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje się remontowany lokal.
    > Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

    Za remont lokalu idzie się już siedzieć?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-04-28 10:18:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 11:52:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Za remont lokalu idzie się już siedzieć?

    Ty mnie powiedz, gdzie one urzędują?

  • 6. Data: 2011-04-28 10:24:28
    Temat: Re: Dlugi - znowu
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <ipbetn$t95$3@news.onet.pl>, s...@w...pl says...>

    > Ty mnie powiedz, gdzie one urzeduja?

    Moga nawet urzedowac w szwajcarii, nie ma to nic do rzeczy.

  • 7. Data: 2011-04-28 10:49:34
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:24:28 +0200, Leszek napisał(a):
    /.../

    > Moga nawet urzedowac w szwajcarii, nie ma to nic do rzeczy.

    Ale gdzie urzędują?

  • 8. Data: 2011-04-28 10:50:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 12:49, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:24:28 +0200, Leszek napisał(a):
    > /.../

    > Ale gdzie urzędują?

    Mogą nigdzie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-04-28 11:31:07
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 22:29:43 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

    > Oszuści wpadli na pomysł,
    > [...]
    > List wysłała firma windykacyjna, która kupiła dług od szkoły

    To dług istnieje czy nie?
    Bo jak można kupić coś czego nie ma?

    > Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

    Ja to bym ścigał nie tych co wzywają "do zapłaty", tylko tych którzy
    "sprzedali" coś co nie istnieje - mówię o rzekomym długu.
    Czyli w tym przypadku - szkoła/dziekanat powinien już witać się z
    prokuratorem.
    A potem pozwy cywilne od rzekomych "dłużników".

  • 10. Data: 2011-04-28 11:49:01
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

> [...]
    > W dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje się remontowany
    > lokal. Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

    Zapłata jkiejkolwiek kwoty to uznanie długu i będzie po obiedzie.

    Pozdrawiam

    Michal