  • 71. Data: 2022-07-06 10:25:47
    Temat: Re: Data zgonu w akcie zgonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Jul 2022 21:40:01 +0200, Liwiusz wrote:

    > No a ja właśnie o tym, że śmierć jest 0/1, i nie można być półżywym, z
    > wyjątkiem potocznego znaczenia tego zwrotu.

    Serce bije, a mozg juz nie - zywy calkiem?

    A pomysl jeszcze o hibernacji. Zamrozi sie ktos, liczac, ze go za 100
    lat odmrozą, i co - zywy, martwy?

    J.

  • 72. Data: 2022-07-06 10:34:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-06 o 10:25, J.F pisze:

    > Serce bije, a mozg juz nie - zywy calkiem?
    >

    > A pomysl jeszcze o hibernacji. Zamrozi sie ktos, liczac, ze go za 100
    > lat odmrozą, i co - zywy, martwy?

    Albo żywy, albo martwy, nic naraz.

    "W 1786 roku, kiedy żona doktora zachorowała, Luigi przygotował jej na
    wzmocnienie udka żabie duszone w tłuszczu. W tym celu oddzielił od
    tułowia udka z niewielką częścią grzbietu i ściągnął z nich skórę.
    Odsłonił przy tym nerwy połączone z niewielką częścią kręgosłupa. Rzecz
    działa się w laboratorium. Asystenci wytwarzali w tym czasie na drugim
    końcu stołu długie iskry za pomocą maszyny elektrostatycznej. Nagle
    rozległ się krzyk: "Przecież żaba żyje!" Wyjaśnieniem było to, iż
    Galvani dotknął nerwów preparowanej żaby, trzymając jednocześnie ostrze,
    był więc również połączony z nerwami. Przypadek sprawił, że w tej samej
    chwili jeden z asystentów obrócił maszynę elektrostatyczną i wytworzył
    długą iskrę. W tym momencie "wszystkie mięśnie na przegubach żaby
    skurczyły się kilkakrotnie w taki sposób, jak gdyby działały na nie
    silne skurcze" - napisał o tym Galvani."

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2022-07-06 10:59:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 10:25, J.F pisze:

    > Serce bije, a mozg juz nie - zywy calkiem?

    Jak nastąpiła śmierć mózgu to martwy całkiem.

    > A pomysl jeszcze o hibernacji. Zamrozi sie ktos, liczac, ze go za 100
    > lat odmrozą, i co - zywy, martwy?

    Na razie nie wpadli na to jak zamorozić, żeby nie zniszczyć komórek przy
    zamarzaniu wody. Niweykluczone że w przyszłości będą w stanie
    "odtworzyć" człowieka na podstawie DNA. I co - wtedy prawie nie ma
    martwych, bo wystarczy włos albo paznokieć (pomijając że klon to
    niekoniecznie ten sam obywatel).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2022-07-06 11:01:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 10:20, J.F pisze:

    > Hm, serce chyba bije samodzielnie.
    > Nerwy do niego nie dochodza, a moze i jakies dochodzą, ale mozna
    > odciac przy transplantacji.
    >
    > Hm .. to skad ten ból w piersi przy zawale?

    A czemu miałoby go nie być? Przynajmniej dopóki jesteś przytomny?
    Okolica unerwiona, i mózg nawet normalnie chyba steruje pracą serca
    (przyspieszone tętno w czasie stresu - chyba za szybko na hormony). A że
    serce potrafi pracować w offline to inna sprawa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2022-07-06 11:03:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, serce chyba bije samodzielnie.

    Chyba faktycznie, ale oddychanie już nie.

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2022-07-06 11:23:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Jul 2022 10:59:16 +0200, Shrek wrote:

    > Jak nastąpiła śmierć mózgu to martwy całkiem.

    > Na razie nie wpadli na to jak zamorozić, żeby nie zniszczyć komórek przy
    > zamarzaniu wody.

    Ale o tym sie dowiesz po rozmrozeniu :-)

    Ale przeciez zamraza sie nasienie, cos mi chodzi po glowie, ze
    zamrozono jakies zwierzeta ... żaby?

    Jest tez hibernacja naturalna, np. wlasnie żab przez zimę.

    A czy w ogole obywatel ? :-)

    J.

  • 77. Data: 2022-07-06 11:36:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-06 o 11:23, J.F pisze:
    > Ale o tym sie dowiesz po rozmrozeniu:-)
    >
    > Ale przeciez zamraza sie nasienie, cos mi chodzi po glowie, ze
    > zamrozono jakies zwierzeta ... żaby?
    >
    > Jest tez hibernacja naturalna, np. wlasnie żab przez zimę.

    Zamraża się żywych ludzi.

    Oczywiście jest teoerytycznie szansa na to, że za 1000 lat możemy wziąć
    nieboszczyka i go wskrzesić. Albo zgrać czyjś mózg na dyskietkę i wgrać
    do zupełnie innego ciała. Wówczas trzeba będzie przedefiniować pojęcie
    "żywości", ale w chwili obecnej trup to trup. 0/1.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2022-07-06 11:52:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 11:23, J.F pisze:

    > Ale o tym sie dowiesz po rozmrozeniu :-)

    Tak jak pisałem - o tym czy do "wskrzeszenia" wystarczy "obcinek" od
    paznokcia też dowiesz się w przysłości:P

    > Ale przeciez zamraza sie nasienie, cos mi chodzi po glowie, ze
    > zamrozono jakies zwierzeta ... żaby?

    Nasienie nie ma mózgu.

    > Jest tez hibernacja naturalna, np. wlasnie żab przez zimę.

    Ale chyba nie do ujemnych temperatór.

    > A czy w ogole obywatel ? :-)

    I jakiego państwa?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2022-07-06 11:54:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba faktycznie, ale oddychanie już nie.

    Tak bym obstawiał. Choć na kursach... uczą że jak nie oddycha to tętna
    już nie ma sensu sprawdzać tylko pompować - chyba że coś pochrzaniłem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2022-07-06 12:01:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-06 o 11:52, Shrek pisze:

    > Tak jak pisałem - o tym czy do "wskrzeszenia" wystarczy "obcinek" od
    > paznokcia też dowiesz się w przysłości:P

    To już nie będzie wskrzeszenie, tylko "alternatywna produkcja"

    --
    Liwiusz