  • 1. Data: 2010-08-04 21:02:29
    Temat: DHL czy maja prawo?
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    od czasu do czasu przyjezdza kurier DHL i zaczyna sie klotnia
    zamowilem przesylke nawet nie mialem pojecia jakim kurierem przyjedzie
    i sie okazuje ze kurier nie odda mi paczki dopoki nie spisze mojego nr
    dowodu
    no i szok, klient jest paczka jest a oni chca by im podawal swoje dane
    personalne
    jeszcze pewnie gdzies to wprowadzaja do bazy i moze tym obracaja

    tak serio czy maja prawo? skoro ktos im zleca wysylke to ktos po drugiej
    stronie
    wie i czeka czyli odbiorca
    wazny przeciez jest podpis !!!!!!!!

    zeby bylo smieszniej jak przesylka jest dostarczona do firmy
    to ci jej nie wydzadza dopoki nie bedzie pieczatki :) bauahahaha

    i teraz ja prowadze firme i nie zamierzam sobie wyrabuiac durnej pieczatki
    bo i po co?
    w dobie podpisu elektronicznego?
    wazny jest podpis jak i nip w oborcie handlowym

    czy dhal ma prawo wymagac od nas pieczatki nr dowodu osobistego?
    no przeciez zamawiajac przesylke na nic takiego sie nie zgadzalem

    nie obchodza mnie procedury ich, ze paczki ktos im inny odbiera
    albo gina kurierzy kradna
    to sa ich wymysly

    w innych krajach kurier przesylke zostawi pod domem jak nikogo
    nie ma i ma na to wylane nie ma takich klopotow

    ale w Polsce zawsze jakis "LOS" cos wymysli
    i jestem ciekaw na ile "DHL" lamie prawo

  • 2. Data: 2010-08-05 04:43:24
    Temat: Re: DHL czy maja prawo?
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > no przeciez zamawiajac przesylke na nic takiego sie nie zgadzalem
    >
    > nie obchodza mnie procedury ich, ze paczki ktos im inny odbiera

    Nie ma w PL niewolnictwa, więc mogą wymagać co chcą a Ty z tego samego powodu
    (oraz braku kurierów na liście służb upoważnionych do legitymowania) nie musisz
    im nic podawać, jeżeli się z nimi na pokazanie nie umawiałeś.
    Oczywiście będzie to miało zapewne konsekwencje w związku z Twoją umową z
    wysyłającym paczkę. Konsekwencje te są zależne od treści tej umowy oraz zapisów
    kodeksu cywilnego.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-08-05 05:20:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-04 23:02, Kris pisze:

    <rotfl wycięty>

    Zwróć uwagę, że czasami kurier na Ciebie patrzy.
    A gdzie ochrona wizerunku i czy ma prawo do tego?

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-08-05 05:58:54
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Dowód to dowód. W końcu kurier musi jakoś zidentyfikować osobę która
    odbiera. Żeby potem nie było, że np. sprzątaczka odebrała i paczka zniknęła.

    Ale z tą pieczątką to przegięcie. Walczę z tym od dawna z różnym
    skutkiem. Jedni kurierzy sie poddają, inni nie. Wszystkie urzędy, poczta
    i ZUS poległy. W zasadzie tylko chyba niektórzy kurierzy zostali.

    Przy następnym telefonie z Ery muszę koniecznie zamówić go kurierem, bo
    Era ma w zapisie regulaminu(!), że przy odbiorze trzeba podstemplować
    kurierowi papiery pieczątka firmową :) Będzie Era miała problem z
    powracającą przesyłką.

    --
    Krzysztof

  • 5. Data: 2010-08-05 06:17:43
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz?

  • 6. Data: 2010-08-05 07:27:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

> [...]
    > ma w zapisie regulaminu(!), że przy odbiorze trzeba podstemplować kurierowi
    > papiery pieczątka firmową :) Będzie Era miała problem z powracającą

    Najpierw przeczytaj uważnie post "andreasa".
    To Ty będziesz miał problem, jak Era obciąży Cię kosztami związanymi
    z niedotrzymaniem (przez Ciebie) warunków umowy na którą się dobrowolnie
    zgodziłeś (w oparciu o ich wzorzec umowny).

    Jeśli strony *umówią się dobrowolnie* na to, że będą np. treść umowy
    lub dokumenty z nią związane akceptować odbiciem pieczęci, to nic
    nie stoi na przeszkodzie aby taki wymóg był prawnie obowiązujący.
    Co najmniej do niedawna do niektórych umów taki wymóg stawiały
    co poniektóre banki (i być może nadal tak jest) - a fakt, że
    w owych "bankowych" umowach stosuje się restrykcyjnieszne i znacznie
    bardziej uzasadnione :) wymogi (odcisk *konkretnej* pieczątki,
    trudniejszy do podrobienia niż podpis) jest sprawą drugorzędną.
    Zgadzasz się/akceptujesz warunek "treść pisemna będzie potwierdzona
    pieczątką", to *TY* masz warunku dotrzymać.

    No, chyba że zechcesz się powołać na "świadczenie powszechne", ale
    IMVHO, dopóki istnieje *inna* droga do zawarcia umowy (przez przyjazd
    do punktu Ery) to (ta droga podważenia wymogu pieczątki) nie przejdzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-08-05 07:29:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-04 23:02, Użytkownik Kris napisał:

    > w innych krajach kurier przesylke zostawi pod domem jak nikogo
    > nie ma i ma na to wylane nie ma takich klopotow

    Jak nie dostaniesz jakiejś wartościowej przesyłki a przy reklamacji
    dowiesz sie że kurier zostawił pod domem to kto wyjdzie na idiotę
    a kto na kretyna ?

    > ale w Polsce zawsze jakis "LOS" cos wymysli
    > i jestem ciekaw na ile "DHL" lamie prawo

    Nie łamie, mają sporą rotację personelu i w ten sposób
    pilnują kurierów. Jak za miesiąc kiedy gostek nie będzie
    pracował wyjdzie afera z zaginięciem drogiej paczki
    która w papierach jest dostarczona to w przypadku
    papieru z prawidłowym numerem dowodu odbiorcy będzie
    wiadomo że odebrał, z jakimś innym numerem będzie
    wiadomo że kurier przywłaszczył.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-08-05 07:36:41
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli strony *umówią się dobrowolnie* na to, że będą np. treść umowy
    > lub dokumenty z nią związane akceptować odbiciem pieczęci, to nic
    > nie stoi na przeszkodzie aby taki wymóg był prawnie obowiązujący.

    Tak, masz rację.
    Ale nic nie określa jak ma wyglądać ta pieczątka (kiedyś określały
    przepisy statystyczne). Więc chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    była ładnym motylkiem zrobionym z ziemniaka albo np. odciskiem kciuka
    (niepowtarzalny!).

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2010-08-05 07:38:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > przepisy statystyczne). Więc chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    > była ładnym motylkiem zrobionym z ziemniaka albo np. odciskiem kciuka

    Potrzebujesz ustawy, aby wiedzieć jak wygląda pieczątka?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-08-05 09:36:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, Liwiusz wrote:

    > Potrzebujesz ustawy, aby wiedzieć jak wygląda pieczątka?

    To jest problem, który wystąpił w sąsiednim wątku (tym o hałasie,
    "współżyciu" i prawie): jeśli Era życzy sobie tylko pieczątki, to
    pojawia się poważny problem związany właśnie z faktem że zapis
    dotyczący pieczątek *był* i *został zniesiony*.
    Prawo chyba jednak idzie przed "zwyczajem".
    Motylek z REGONem *był* prawidłową pieczątką, trzeba przyznać że skoro
    Era wymaga czegoś więcej na pieczątce w wyniku umowy, to powinna to
    określić - powołanie się na art.56 może poskutkować a może nie...
    (przypomnę iż odnoszę się do "starcia", czyli kiedy kontrahenci
    *nie* chcą ze sobą współpracować i robią sobie na złość, mimo uprzednio
    zawartej umowy).
    Głowy nie dam, ale sądzę że we wspominanych przeze mnie umowach
    bankowych (w których bank wymaga zatwierdzania dokumentow pieczątką)
    *będą* zapisy co na pieczątce musi być... :D

    pzdr, Gotfryd