  • 1. Data: 2003-07-24 20:53:41
    Temat: DG a SC
    Od: "cross" <c...@p...onet.pl>

    Chcemy zalozyc we dwoch SC. Jestesmy z dwoch miast, kazdy z nas zglosil w
    swoim UM wlasna DG pod ta sama nazwa z tym, ze u mnie (Gdynia) pani zazadala
    umowy SC, a przy odbiorze wpisu poinformowala mnie, ze do nazwy firmy
    dopisala S.C. jako, ze jest to podobno wymagane. Nie wiem jak to z tym jest,
    bowiem moj wspolnik w swoim UM dowiedzial sie, ze nie ma na to podstaw
    prawnych (takze wymagana ode mnie umowa S.C nie ma podobno podstaw
    prawnych).
    Dziekuje za informacje

  • 2. Data: 2003-07-25 08:05:31
    Temat: Odp: DG a SC
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik cross <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bfph18$2va$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > bowiem moj wspolnik w swoim UM dowiedzial sie, ze nie ma na to podstaw
    > prawnych (takze wymagana ode mnie umowa S.C nie ma podobno podstaw

    KC
    art. 860. § 1. Przez umowę spółki wspólnicy zobowiązują się dążyć do
    osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego przez działanie w sposób oznaczony,
    w szczególności przez wniesienie wkładów.
    § 2. Umowa spółki powinna być stwierdzona pismem.

    co do dopisania S.C to nie mogę znaleźć odpowiedniego artykułu ale jest tak
    na 100% podobnie zresztą jak przy spółkach prawa handlowego

  • 3. Data: 2003-07-25 09:33:29
    Temat: Re: DG a SC
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "cross" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bowiem moj wspolnik w swoim UM dowiedzial sie, ze nie ma na to podstaw
    > prawnych (takze wymagana ode mnie umowa S.C nie ma podobno podstaw

    A podstawy prawne CZEGO Pan pyta ?

    Juz podano panu podstae prawna tego, ze jeslijest s.c. to trzeba miec
    pisemna umowe.

    Mila pani w UM wspolnika moze powiedziala iz nie ma podstaw prawnych aby
    ŻĄDAŁA umowe spolki.

    Mila Pani w PANSKIM UM byc moze bezpodstawnie (nie wiem) poprosila o umowe
    spolki,
    ale slusznie wpisala s.c... SKORO osiwadczyl Pan, ze bedzie dzialalw formie
    s.c.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-07-25 12:47:33
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    1. Nie ma obowiązku oznaczania nazwy spółóki cywilnej skrótem s. c. -
    urzędniczka myliła się.

    2. Masz obowiązek przedłożyć umowę spółki - skoro zgłaszasz do ewidencji, że
    będziesz prowadził spółkę cywilną, to musisz to udowodnić, najłatwiej
    przedstawiając pisemną umowę. ( urzedniczka byłaby mocno zdziwiona, gdybyś
    przyszedł n.p .ze świoadkami zawarcia umowy, jak nie masz jej na piśmie )

    BS

  • 5. Data: 2003-07-25 13:08:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 1. Nie ma obowiązku oznaczania nazwy spółóki cywilnej skrótem s. c. -
    > urzędniczka myliła się.

    Nie bylbym tego takipewien...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-07-25 19:11:18
    Od: "cross" <c...@p...onet.pl>

    Tez mi sie wydaje, ze dospisanie s.c. do nazwy firmy nie mialo podstaw
    prawnych. Teraz pytanie: gdy we dwoch rejestrujemy DG w swoich UM to
    podajemy te sama nazwe firmy (bez s.c.), a "s.c." pojawia sie w nazwie
    pierwszy raz w naszej umowie spolki cywilnej?

    Czy Pani z UM musi wiedziec w jakiej formie bedzie prowadzona DG?

    Czy Pani z UM moze zadac ode mnie kopii umowy spolki cywilnej?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-07-28 13:05:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    >
    > Czy Pani z UM musi wiedziec w jakiej formie bedzie prowadzona DG?
    >
    > Czy Pani z UM moze zadac ode mnie kopii umowy spolki cywilnej?

    A tak naprawde to o co panu chodzi ?

    Rejestruj Pan dzialanosc W FORMIE spolki cywilnej.
    Dlaczego takpanu przeszkadza, ze ktos cjce we wpisie napisac,
    ze dziala Pa w formie s.c. ?

    Co panu szkodzi miec umowe spolki, ktora I TAK trzeba miec by dostala NIP i
    REGON..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-07-28 13:41:33
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl>

> [...]
    > ze dziala Pa w formie s.c. ?
    >
    > Co panu szkodzi miec umowe spolki, ktora I TAK trzeba miec by dostala NIP

    zgadza sie przepisy nie określają nazwy, ale przyjmuje się, że powinna mieć
    charakter osobowy, tzn. wskazywać przynajmniej imiona i nazwiska lub nazwy
    wszystkich wspólników i mieć dodatek "s.c."