  • 21. Data: 2023-03-21 08:27:57
    Temat: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-20 o 20:21, Shrek pisze:

    > To czemu pytasz jak to udokumentował?

    Gdzie pytam i o co?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2023-03-21 15:25:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-21 o 08:27, Liwiusz pisze:

    > Gdzie pytam i o co?

    He, he - to Robert pytał czyli ten, który powinien to
    ścigać ale nie ma jak, bo nie ma dokumentacji :-)

  • 23. Data: 2023-03-21 17:22:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Mar 2023 15:25:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > A jak to udokumentował? O to i chodzi, a nie o to, ze nie da się
    > wypłacić z kieszeni.

    Częsc przychodów udokumentował, część nie.
    I ma na oficjalną część wypłaty.
    Zresztą jak to JDG czy sc, to swoboda finansowa jest większa -
    obowiązek wypłacenia wypłaty jest, to nie można pracodawcy scigać,
    za to, że wypłacił. Ze skarpety wyciągnął gotówke.

    Powodem tego płacenia pod stołem był podatek liniowy, który powodował,
    ze pracodawcy się opłacało zapłacic "pod stołem" nawet jak przychody
    ewidencjonował, i nie musiał "robić kosztów".
    A jak i przychody miał pod stołem, to juz bardzo się opłacało.

    Jak to teraz w nowym burdelu to nawet nie wiem.
    Podatku liniowego nie zlikwidowali, ale jesli skladka zdrowotna ZUS
    jest proporcjonalna, to jakby dodatkowy procenty podatku. Oczywiscie o
    ile sie nie ukryło przychodów.
    No ale za pracownika tez sie placi, wiec jest tu róznica?

    W tym roku jakas progresja składki zdrowotnej moze być, ale 9% nadal
    nie przekracza.

    Co ma do tego artykuł, to nie wiem - bo jak na mój gust to jest
    straszak na pracodawców, jak sie wyda. Ale jeszcze wypadałoby jakos
    udowodnic, a jak? Zeznanie pracownika?

    J.

  • 24. Data: 2023-03-21 17:49:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-21 o 17:22, J.F pisze:

    > Powodem tego płacenia pod stołem był podatek liniowy, który powodował,
    > ze pracodawcy się opłacało zapłacic "pod stołem" nawet jak przychody
    > ewidencjonował, i nie musiał "robić kosztów".

    Płacenie pod stołem było od zawsze niezależnie od rodzaju
    opodatkowania pracodawcy i z podatkiem liniowym
    ma niewiele wspólnego. Niby dlaczego na liniowym
    nie warto mieć kosztów?

  • 25. Data: 2023-03-21 18:04:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Mar 2023 17:49:43 +0100, cef wrote:

    > Płacenie pod stołem było od zawsze niezależnie od rodzaju
    > opodatkowania pracodawcy i z podatkiem liniowym
    > ma niewiele wspólnego. Niby dlaczego na liniowym
    > nie warto mieć kosztów?

    Oczywiscie warto, tylko jak masz zaplacic 19% podatku od własnego
    zysku, albo 19% podatku od pracownika, plus dwie składki ZUS, to
    rachunek jest prosty. VAT nie liczę, bo wynagrodzenia nie dają zwrotu.

    Jakbys miał 40% podatku od własnego zysku, bo w trzecim progu
    (ktorego od dawna u nas nie ma) a pracownik 19%, to rachunek byłby
    inny.

    J.

  • 26. Data: 2023-03-21 18:33:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.03.2023 o 18:04, J.F pisze:

    > Oczywiscie warto, tylko jak masz zaplacic 19% podatku od własnego
    > zysku, albo 19% podatku od pracownika, plus dwie składki ZUS, to
    > rachunek jest prosty. VAT nie liczę, bo wynagrodzenia nie dają zwrotu.

    I to jest argument za stawkami liniowymi. Ewentualnie cofnięciem tego
    cyrku z zeznaniami podatkowymi. Ja pamiętam, jak podatek płacił płatnik
    od listy płac.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2023-03-21 18:39:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Mar 2023 18:33:16 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > I to jest argument za stawkami liniowymi. Ewentualnie cofnięciem tego
    > cyrku z zeznaniami podatkowymi. Ja pamiętam, jak podatek płacił płatnik
    > od listy płac.

    To jest argument przeciw.
    Bo pracodawca mowi pracownikowi "2000 z pelnym ZUS, albo 3000 do
    ręki".

    No nie, az tak nie powie przy obecnych stawkach.

    J.

  • 28. Data: 2023-03-21 18:44:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.03.2023 o 18:39, J.F pisze:

    > To jest argument przeciw. Bo pracodawca mowi pracownikowi "2000 z
    > pelnym ZUS, albo 3000 do ręki". No nie, az tak nie powie przy
    > obecnych stawkach.

    Jak pracodawca będzie płacił ZUS od dochodu, to będzie płacił ZUS dla
    pracownika, albo dla siebie. A że on ma stałą emeryturę, to znika pokusa.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-03-21 19:02:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jak pracodawca będzie płacił ZUS od dochodu,

    Czyjego dochodu?
    Pracownika, czy swojego?

    Pisz tak, aby można było zrozumieć o czym piszesz.

    > to będzie płacił ZUS dla
    > pracownika, albo dla siebie.

    Przecież teraz płaci i dla siebie i dla pracownika.

    Znowu nie wiadomo o czym piszesz.

    > A że on ma stałą emeryturę, to znika pokusa.

    Że co?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2023-03-21 19:04:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2023 o 08:27, Liwiusz pisze:

    > Gdzie pytam i o co?

    Sorry - pomyliłem cię z kulsonem;)

    --
    Shrek