  • 11. Data: 2023-03-19 16:49:03
    Temat: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak to udokumentował?

    Nijak.

    > O to i chodzi, a nie o to, ze nie da się
    > wypłacić z kieszeni.

    Mam firme "mirbud". Stawiam komuś dom - na fakturze biorę 40K w
    rzeczywistości 100k. Mam 60k o których nikt nic nie wie i wypłacam z
    tego zenkowi i frankowi oraz saszy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-03-19 17:26:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 16:49, Shrek pisze:
    > Mam firme "mirbud". Stawiam komuś dom - na fakturze biorę 40K w
    > rzeczywistości 100k. Mam 60k o których nikt nic nie wie i wypłacam z
    > tego zenkowi i frankowi oraz saszy.
    Go ogarniam. Ale jak w takim razie miałbyś od tego zapłacić
    ubezpieczenie? Bo o to pytam, a nie o to, jak masz wypłacić pod stołem.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-03-19 17:44:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Go ogarniam. Ale jak w takim razie miałbyś od tego zapłacić
    > ubezpieczenie? Bo o to pytam, a nie o to, jak masz wypłacić pod stołem.

    Przecież właśnie to jest celem żeby nie płacić od tego ani ubezpieczenia
    zdrowotnego ani podatków.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-03-19 19:56:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Rozwiniesz o co tu chodzi? Bo jak dotąd byłem przekonany, że "tajemnica
    > sukcesu" wypłat "pod stołem" polega na ukrywaniu tych wypłat przed
    > systemem. Nie płacimy ubezpieczenia oraz podatku. Teraz będzie się
    > płaciło od niezadeklarowanych dochodów?
    Weź rzuć okiem na początek dyskusji, bo najwyraźniej nie wiesz, o czym
    piszemy.
    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-03-20 08:42:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-19 o 17:44, Shrek pisze:

    > Przecież właśnie to jest celem żeby nie płacić od tego ani ubezpieczenia
    > zdrowotnego ani podatków.

    No ale po co piszesz tutaj takie truizmy? Przecież my wiemy, że jak ktoś
    nie ewidencjonuje przychodu, to i podatków od tego nie płaci.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2023-03-20 10:35:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Mar 2023 12:53:37 +0100, Liwiusz wrote:
> [...]
    podatkowe konsekwencje zatrudnienia ,,na czarno" albo płacenia części wynagrodzenia
    ,,pod stołem". Odpowiedzialność została przeniesiona na pracodawcę."

    galne-zatrudnianie-polski-lad-to-rowniez-dzialania-m
    ajace-ograniczyc-prace-na-czarno-oraz-wyplacanie-wyn
    agrodzen-pod-stolem

> [...]
    >
    > Skrót myślowy. Dotychczas jak pracodawca płacił pod stołem, to zyskiwał,
    > bo nie musiał płacić ZUSu. Teraz nawet od zapłaconej "pod stołem" kasy

    W artykule mowa jeszcze o "podatku od wynagrodzenia". PIT ?

    Plus jeszcze jakies.

    No coż, kierunek niby słuszny, ale jak udowodnić, ze płacił pod
    stołem? Pracownik mówi że płacił, pracodawca ze absolutnie nie ...

    J.

  • 17. Data: 2023-03-20 10:52:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 10:35:40 +0100, J.F wrote:
> [...]
    >
    > No coż, kierunek niby słuszny, ale jak udowodnić, ze płacił pod
    > stołem? Pracownik mówi że płacił, pracodawca ze absolutnie nie ...

    P.S. a jak juz tak zlikwidują płacenie pod stołem ... o ile wzrosnie
    srednia krajowa?
    Rząd to zniesie?

    Bo podatkow wpłynie więcej, ale i wypłacać trzeba będzie więcej.

    J.

  • 18. Data: 2023-03-20 11:08:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-20 o 10:35, J.F pisze:
> [...]
    >
    > No coż, kierunek niby słuszny, ale jak udowodnić, ze płacił pod
    > stołem? Pracownik mówi że płacił, pracodawca ze absolutnie nie ...

    Skoro pracodawca nie płacił, to znaczy, że ma dochód. Zatem od tego
    dochodu zapłaci przynajmniej część składek ZUS/NFZ.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2023-03-20 11:35:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 11:08:36 +0100, Liwiusz wrote:
> [...]
    >
    > Skoro pracodawca nie płacił, to znaczy, że ma dochód. Zatem od tego
    > dochodu zapłaci przynajmniej część składek ZUS/NFZ.

    Chyba nie o to chodzi.
    Ma zaplacic zaległe składki ZUS za pracownika - to chyba naturalne.

    Ma zaplacic zaległy należny podatek PIT za pracownika - przynajmniej
    tak to rozumiem. Żeby nie było tak, ze pracownik powie, ze dostawał
    2000 zl pod stołem, i zaraz mu kara UKS przyjdzie, bo nie wykazał na
    picie :-)

    Jak to w nowym ładzie z NFZ to nie wiem, dawniej pobierano z
    podatku/przez US.

    Te należności nie stanowią KUP.
    I chyba pare innych batów tam przewidzieli.

    J.

  • 20. Data: 2023-03-20 20:21:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2023 o 08:42, Liwiusz pisze:

    > No ale po co piszesz tutaj takie truizmy? Przecież my wiemy, że jak ktoś
    > nie ewidencjonuje przychodu, to i podatków od tego nie płaci.

    To czemu pytasz jak to udokumentował?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!