  • 11. Data: 2023-03-15 22:06:13
    Temat: Re: Czy się zatrzymać?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I zawsze się ta spotykały te jadące z naprzeciwka?

    Zawsze to nie, ale dość często zdażało się że motornicy po prostu czekał
    na tego z naprzeciwka.

    Ale dzejef poddał w wątpliwość, że tramwaj ma pierszeństwo przy zjeżdzie
    "bo to rondo". Nie ma to nic wspólnego z "rondem" bo to nie jest rondo-
    trmawaj jest na drodze z pierwszeństwem i ma pierwszeństwo w obie stroby
    w tym przypadku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-03-16 19:44:35
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Robert Tomasik w

    > Sygnalizacja może okresowo nie działać i wówczas
    > masz obowiązek stosować się do przepisów.

    Chcesz przekazać, że gdy sygnalizacja (cokolwiek to jest), działa, to na
    przepisy można "lać prostym sikiem"?

    W tych waszych kulsonowych przybytkach, zwanymi komisariatami, to pewnie też
    macie sygnalizację, zwłaszcza przy "sraczach" -- jest zielone światło to
    możecie /taserem/ maltretować "podopiecznych", a gdy nawet /zejdą/, to się
    na światło z "góry" powoła Tomasik, albo pójdą na zwolnienie wszyscy
    (nie)obecni w okolicach kibla...

    --
    Tomasz

  • 13. Data: 2023-03-17 12:47:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 11:05, J.F pisze:

    > Tramwaj ma tam swój sygnalizator.

    A motorniczy ma granatowe spodnie.
    Tyle samo wspólnego ma to stwierdzenie z przejazdewm samochodu przez
    torowisko.
    Jeśli jest miejsce, to jadę, Jeśli za torami miejsca nie ma, to mam się
    zatrzymać przed torami, a ta linia oznacza, że zatrzymując się przed nią
    nie zablokuję tramwajom przejazdu.
    I kierowcy nie interesuje, czy jest jakaś sygnalizacja dla tramwajów.
    Kierowcę interesuje jezdnia i oznakowanie przeznaczone dla niego.

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2023-03-17 15:59:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Mar 2023 12:47:38 +0100, Akarm wrote:

> [...]
    > Jeśli jest miejsce, to jadę, Jeśli za torami miejsca nie ma, to mam się
    > zatrzymać przed torami, a ta linia oznacza, że zatrzymując się przed nią

    Bardzo logiczny wniosek, i pewnie prawdziwy,
    ale teraz zacytuj odpowiednie przepisy, z których to wynika :-)

    > I kierowcy nie interesuje, czy jest jakaś sygnalizacja dla tramwajów.
    > Kierowcę interesuje jezdnia i oznakowanie przeznaczone dla niego.

    No i kierowca bedzie stał, i tramwaj będzie stał, bo ma swoje
    "czerwone" :-)

    No ale jak obaj będą stali, to bezpiecznie będzie :-)

    No dobra - i tak nie ma możliwosci podejrzenia tego swiatła dla
    tramwajów, to pozostaje robic jak napisałeś.

    Ale ... co to jest to, co opisują przepisy ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2023-03-17 16:27:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.03.2023 o 15:59, J.F pisze:

    > Ale ... co to jest to, co opisują przepisy ? :-)

    Nie chce mi się przeszukiwać przepisów, żeby dokładnie cytować
    odpowiednie artykuły.
    1. Nie wolno blokowac przejazdu.
    2. Nie wolno wjeżdżać za sygnalizator, kiedy jest czerwone.
    3. Linia wyznacza miejsce zatrzymania.

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2023-03-17 18:46:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Mar 2023 16:27:43 +0100, Akarm wrote:

    > Nie chce mi się przeszukiwać przepisów, żeby dokładnie cytować
    > odpowiednie artykuły.
    > 1. Nie wolno blokowac przejazdu.

    Cos podobnego jest, ale nie dokladnie tak.

    > 2. Nie wolno wjeżdżać za sygnalizator, kiedy jest czerwone.

    Sygnalizator jest daleko dalej, stąd i pytanie.

    > 3. Linia wyznacza miejsce zatrzymania.

    Ale jakiego, kiedy? Aha, "warunkowego".
    Czyli jakiego?

    I wiemy, ze nic nie wiemy. Tzn w świetle przepisów :-)

    J.

  • 17. Data: 2023-03-18 04:22:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.03.2023 o 18:46, J.F pisze:

    > Cos podobnego jest, ale nie dokladnie tak.

    Czego nie zrozumiałeś ze zdania:
    - "Nie chce mi się przeszukiwać przepisów, żeby dokładnie cytować
    odpowiednie artykuły"?
    Jest to, co prawda, zdanie złożone, ale nawet średnio rozgarnięty
    absolwent szkoły podstawowej nie powinien mieć problemów ze zrozumieniem.

    > I wiemy, ze nic nie wiemy. Tzn w świetle przepisów :-)

    Przeszukaj prawo o ruchu drogowym, dostałeś wskazówki czego szukać.

    --
    -
    Akarm

  • 18. Data: 2023-03-18 10:35:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bardzo logiczny wniosek, i pewnie prawdziwy,

    Niekoniecznie -

    https://www.google.pl/maps/@52.2274831,21.0017234,3a
    ,80.3y,92.14h,94.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFLelsRdEQHL
    HyRCM961yww!2e0!7i16384!8i8192
    tu jedziesz do sygnalizatora i zatrzymujesz się na torach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!