  • 1. Data: 2020-12-04 12:37:08
    Temat: Czy podawanie przez sklepy cen za sztukę
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jako ceny za sztukę opakowania zbiorczego jest zgodne z prawem?

    Np. pastylki do zmywarek

    Opakowanie 33 sztuki, cena 21.56 zł, cena za sztukę 21.56 zł?

    MJ

  • 2. Data: 2020-12-04 12:42:23
    Temat: Re: Czy podawanie przez sklepy cen za sztukę
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 04.12.2020 o 12:37, Michal Jankowski pisze:
    > jako ceny za sztukę opakowania zbiorczego jest zgodne z prawem?
    >
    > Np. pastylki do zmywarek
    >
    > Opakowanie 33 sztuki, cena 21.56 zł, cena za sztukę 21.56 zł?
    >
    >   MJ

    Czepisz się.
    W Stokrotce (na podkarpaciu) podają cenę wędlin i mięsa za 100 g bez
    podawania ceny jednostkowej.
    Napisałem do Inspekcji Handlowej i nawet odpowiedzi nie dostałem - wisi
    im to.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2020-12-04 13:57:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >jako ceny za sztukę opakowania zbiorczego jest zgodne z prawem?
    >Np. pastylki do zmywarek
    >Opakowanie 33 sztuki, cena 21.56 zł, cena za sztukę 21.56 zł?

    Trudno powiedziec. Jednej pastylki Ci nie sprzedadza, a opakowanie ...
    sztuką można nazwać :-)

    Gdzies tam sie wymaga sie od supermarketow podawania cen
    porownawczych, i tam by pasowala cena za pastylke, albo za 100
    pastylek, ale przy kasie to jednak cena za opakowanie ...

    J.

  • 4. Data: 2020-12-04 15:47:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.12.2020 o 13:57, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Gdzies tam sie wymaga sie od supermarketow podawania cen porownawczych,
    > i tam by pasowala cena za pastylke, albo za 100 pastylek, ale przy kasie

    No ale właśnie piszę o tych cenach porównawczych.

    Tu masz dobrze - cena za opakowanie i cena za tabletkę:

    https://www.auchandirect.pl/auchan-warszawa/pl/somat
    -gold-tabletki-do-mycia-naczyn-w-zmywarkach-36-szt/p
    -99903494?fromCategory=true

    A tu masz źle - cena za opakowanie i koniec:

    https://www.frisco.pl/pid,109579/n,somat-gold-tablet
    ki-do-zmywarek-36-szt./stn,product

    W fizycznych sklepach wielokrotnie spotkałem się z tym, co opisałem na
    początku - jest na wywieszce cena "za sztukę", ale to jest po prostu
    powtórzona cena za całe opakowanie.

    MJ

  • 5. Data: 2020-12-04 23:14:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-04 o 12:42, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > podawania ceny jednostkowej.
    > Napisałem do Inspekcji Handlowej i nawet odpowiedzi nie dostałem - wisi

    W stokrotce w dziale mięsnym robią tak w całym kraju.
    Co śmieszniejsze w tej samej ladzie chłodniczej na jednym produkcie
    jest cena za kilogram a na sąsiednim za 100 gram.