  • 11. Data: 2009-09-10 10:58:29
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: spp <s...@o...pl>

    Kron pisze:

    > Żeby było ciekawiej wymienione dwa poglądy dały mi dwie osoby zawodowo
    > zajmujące się prawem.

    Z faktu, że obie zajmują się zawodowo prawem nic nie wynika. Zwłaszcza
    druga opinia jest zupełnie oderwana od prawnego spojrzenia na sprawę :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-09-10 11:27:34
    Od: Kron <k...@w...pl>

    > Z faktu, że obie zajmują się zawodowo prawem nic nie wynika. Zwłaszcza
    > druga opinia jest zupełnie oderwana od prawnego spojrzenia na sprawę :)
    >
    > --
    > spp

    Jeżeli można.
    Tzn że Twoim zdaniem obowiązkowe uczestnictwo w Mszy w tej sytuacji
    było poprawne?
    Czy też że: nie było poprawne ale mogą zajść inne okoliczności w
    których będzie?

    Jeżeli o to drugie to oczywiście wypowiedź odnosiła się do danego
    kontekstu. Ja źle to przekazałem. Powinno być raczej że: w tego typu
    sytuacjach Msza nie może być obowiązkowa. Po prostu skróciłem do
    pojednyńczych zdań wypowiedzi obydwóch.
    Przedstawienie teatralne w którym grają mszę nie jest Mszą.

  • 13. Data: 2009-09-10 11:35:21
    Od: Kron <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 13:27, Kron <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pojednyńczych zdań wypowiedzi obydwóch.
    > Przedstawienie teatralne w którym grają mszę nie jest Mszą.

    Czy też chodziło o pierwsze z dwóch stanowisk. Czyli błędne jest:
    -Jeżeli Msza została wpisana jako zajęcia obowiązkowe a nie chciałem
    by dziecko brało w niej udział to powinienem powiadomić o tym
    placówkę.

  • 14. Data: 2009-09-10 11:43:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    Kron pisze:

    > Przedstawienie teatralne w którym grają mszę nie jest Mszą.

    Tutaj chodzi o normalne, comiesięczne przedstawienia teatralne (teatrów
    zawodowych) na które dzieci są obowiązane chodzić - są one ujęte w
    programie nauczania. Też szkoła publiczna i państwowa. :)

    Po prostu są specyficzne szkoły, ale o takich dodatkowych wymaganiach to
    rodzice wiedzą na długo zanim dzieci tam poślą. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-09-10 12:32:57
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Kron napisał(a):

    > Absolutnie nie mam zamiaru drążyć tematu w szkole, jednak chciałbym po
    > prostu wiedzieć jak to stoi w myśl prawa.

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,6723/q,Jak.usuna
    c.religie.z.rozpoczecia.roku.szkolnego

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 16. Data: 2009-09-10 12:34:00
    Od: Kron <k...@w...pl>

    > Tutaj chodzi o normalne, comiesięczne przedstawienia teatralne (teatrów
    > zawodowych) na które dzieci są obowiązane chodzić - są one ujęte w

    A co to ma wspólnego ze sprawą o której pisałem bo zaczynam się gubić?
    Przedstawieni teatralne nie jest obowiązkowym praktykowaniem religii w
    formalnie zwykłej szkole.

  • 17. Data: 2009-09-10 12:38:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    Kron pisze:

    > A co to ma wspólnego ze sprawą o której pisałem bo zaczynam się gubić?
    > Przedstawieni teatralne nie jest obowiązkowym praktykowaniem religii w
    > formalnie zwykłej szkole.

    Że są szkoły państwowe w których obowiązuje pewne zasady (np. dodatkowe
    obowiązkowe zajęcia) i że jest to dopuszczalne prawem.
    Nie wiem o jakiej szkole pisze autor wątku - może to taka, gdzie
    rozszerzone zajęcia z religii są wpisane w program?
    W zwykłej rejonówce to raczej niemożliwe, wygląda na nadgorliwość Dyrekcji.

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-09-10 12:52:07
    Od: Kron <k...@w...pl>

    > http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,6723/q,Jak.usuna
    c.religie.z.rozpo...

    Super :)

  • 19. Data: 2009-09-10 13:05:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Że są szkoły państwowe w których obowiązuje pewne zasady

    w zadnej panstwowej szkole nie ma prawa obowiazywac zasada, obowiazkowych
    prakty religijnych, bo konstytucja tego zabrania

    w tej konkretnej sprawie widze dla szkoly dwie "linie obrony"

    po pierwsze ze dziecko jest zgloszone jako chodzace na zajecia z religii i
    stad w ramach zajec "mysza"
    po drugie, ze program dnia byl tak rozpisany i ze szkola wziela na siebie
    odpowiedzialnosc opieki na ten czas, a zatem wymagala zwolnienia z zajec :)
    choc to drugie lekko naciagane

  • 20. Data: 2009-09-10 13:12:04
    Od: Kron <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 14:52, Kron <k...@w...pl> wrote:
    ac.religie.z.rozpo...

    > Super :)

    Ale nie do końca. Właśnie doczytałem. Uczestnictwo w mszy nie jest
    sprzeczne ze światopoglądem.
    Tylko że rozpoczęcie roku to nie święto kościelne. Nie ma powodu by
    brać udział w Mszy, poza zwyczajem.
    A szkoła zastosowała nakaz uczestnictwa w mszy, nakaz modlenia się. I
    wydaje mi się że tak nie wolno, bez względu na światopogląd ucznia.