eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo jesli mąż (jeszcze) łamie nakaz alimentacyjny i czerpie korzysci?? › Co jesli mąż (jeszcze) łamie nakaz alimentacyjny i czerpie korzysci??
    From: "Anka" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co jesli mąż (jeszcze) łamie nakaz alimentacyjny i czerpie korzysci??
    Date: 29 Jan 2004 14:33:25 +0100

    Witam.

    KOlejne pytanie z gatunku po co było brać ślub.

    Sprawa:
    Małżeństwo, facet nie daje żadnych środków na utrzymanie domu i dziecka.
    Wszystko płaci żona.

    Pozwała go o alimenty, które zostały przyznane w śmiesznie niskiej kwocie 300
    pln.

    Wyrok (decyzja?) sądu o alimentach prawomocna. Przy wydawaniu wyroku sędzia
    poinformował owego męża o wysokości alimentów, oraz o zakazie czerpania
    korzyści majątkowych z tych pieniędzy, nie może np. spożywać kupionych dziecku
    za te pieniądze pokarmów.

    Mściwy mężulek po 2 miesiącach płacenia alimentów zaczął ostentacyjnie używać
    wody i gazu, cytuje : "Odkręca kurek z ciepłą wodą i idzie oglądać film". Mało
    tego, zaczął w trypie atomowym opróźniać lodówkę z jedzenia, które z wielkim
    trudem (mimo alimentów, wciąż ma trudną sytuację materialną)udało się kupić
    małżonce.

    Pytanie1
    Czy nie łamie w ten sposób postanowień sądu? Konsumuje jedzenie kupione za
    alimenty, mało tego częśc laimentów będzie musiała trafić na pokrycie kosztów
    zużytej wody. Dziecko ma prawo do wody, a nie płącenie spowoduje jej odcięcie.

    Pytanie 2.

    co kobieta może w takiej sytuacji zrobić? Czy może gdzieś to zgłosić? O ile
    wiem to alimenty dostaje od 3 miesięcy i podwyższenie ich w sądzie chyba nie
    wchodzi narazie w rachubę.

    Proszę o pomoc i Wasze opinie.

    To chyba kolejny raz gdy zadaje pytanie na forum nie w swojej sprawie, ale
    sama sytuacja mocno mnie bulwersuje. Doprowadza mnie do stanu wrzenia sytuacja
    gdy bezsilna kobieta skazana jest na bezwład i obojętność prawa.

    Anna