  • 1. Data: 2004-07-19 08:55:15
    Temat: Brak meldunku a praca i paszport
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Witam.

    Jestem obecnie zameldowana w Polsce i w Niemczech. Przebywam w
    Niemczech, pracuje (zdalnie) w Polsce. Mam zamiar wymeldowac sie z
    Polski - mam mozliwosc zameldowania sie gdzie indziej w Polsce,
    ale nie wiem, czy to jest legalne (2 meldunki w Europie). I jesli
    sie nigdzie w Polsce nie zamelduje to co z praca? Czy pracodawcy
    (i mi tez) robi jakas roznice, czy jestem zameldowana i mieszkam w
    Polsce? Co podac wtedy na NIP-3, skoro nie ma adresu zameldowania
    (ani stalego ani czasowego) w Polsce, a jest w Niemczech - nic?

    I co z paszportem - wyrabialam go w zeszlym roku w Polsce. Wiem,
    ze przeprowadzajac sie do innego wojewodztwa nalezy zrobic nowy
    paszport, ale co w przypadku wymeldowania sie z Polski? Mam robic
    nowy paszport w konsulacie w Niemczech ('drobne' 90 Euro) czy w
    jakims glownym biurze paszportowym w Warszawie (jesli takie jest)?

    Prosze o pomoc - nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi na te
    pytania; w US i biura paszportowego jeszcze nie pytalam i
    zostawiam to jako ostatnia z mozliwosci.

    Pozdrawiam.
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

  • 2. Data: 2004-07-19 11:59:37
    Temat: Odp: Brak meldunku a praca i paszport
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    mam mozliwosc zameldowania sie gdzie indziej w Polsce,ale nie wiem, czy to
    jest legalne

    "legalne" zameldowanie to zameldowanie pod adresem pod którym faktycznie
    mieszkasz

    I jesli sie nigdzie w Polsce nie zamelduje to co z praca?

    A co ma byc?

    Czy pracodawcy (i mi tez) robi jakas roznice, czy jestem zameldowana i
    mieszkam w Polsce?

    Spytaj pracodawcy ( i siebie tez ).

    Co podac wtedy na NIP-3, skoro nie ma adresu zameldowania
    > (ani stalego ani czasowego) w Polsce, a jest w Niemczech - nic?

    podaj miejsce zameldowania w Niemczech

    > I co z paszportem - wyrabialam go w zeszlym roku w Polsce. Wiem,
    > ze przeprowadzajac sie do innego wojewodztwa nalezy zrobic nowy
    > paszport, ale co w przypadku wymeldowania sie z Polski?

    Musisz uaktualnic dane.

    Mam robic
    > nowy paszport w konsulacie w Niemczech ('drobne' 90 Euro) czy w
    > jakims glownym biurze paszportowym w Warszawie (jesli takie jest)?

    Gdzie chcesz

    brett