  • 1. Data: 2008-08-04 21:16:08
    Temat: Blokada ruchu - protest - czy to trzeba zgłaszać?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chcemy w ramach inicjatywy obywatelskiej zorganizować protest, taki sam jak
    mieszkańcy Augustowa, którzy co jakiś czas spacerują po pasach (oni żądają tam
    szybkiej budowy obwodnicy). Protest polegałby na ciągłym chodzeniu po
    przejściu dla pieszych w sposób uniemożliwiający przejazd samochodów.

    Czy taka impreza w świetle prawa wymaga jakiś zezwoleń itp.? Czy coś takiego w
    ogóle gdzieś trzeba zgłaszać? To przejście dla pieszych nie ma sygnalizacji
    świetlnej, w imprezie uczestniczyli by mieszkańcy okolicznych domów, w tym
    ludzie starsi, ale nie można wykluczyć prowokacji ze strony gościa w którego
    wymierzony jest protest. Chodzi nam przede wsytkim żeby w żaden sposób nie
    naruszyć prawa, imprezą wspomagały by okoliczne małe Spółdzielnie (zgoda na
    rozwieszenie plakatów informacyjnych) i ewentualnie media (jeśli zainteresują
    się takimi klimatami). To przejście dla pieszych jest newralgiczne, po krótkim
    czasie stanie połowa miasta (niemałego) i utrudnienia w ruchu mogą być
    naprawdę duże.

    Zna ktoś może procedury? Jakieś doświadczenia? Wszelkie sugestie mile widziane.

    Pozdrawiam

    Czapla

    PS. Uprzedzając wzelkie pytania wyjaśniam o co chodzi:
    w pięknej przedwojennej dzielnicy pewnego miasta był kiedyś
    podziemny ...szalet. Włodarze dzielnicy goniąc za zyskiem wynajęli go
    gościowi, który zrobił tam piwiarnię, oczywiście z ogródkiem. Pijani bywalcy
    raczej nie przeszkadzają (właściciel postawił Toy-Toya, "zmęczeni" goście
    sypiają sobie oczywiście w okolicznych krzakach i na ławkach, ale to w moim
    mieście standard nie wart wzmianki, mało istotny i niezbyt uciążliwy).
    Niestety, właściciel przybytku rozwinął działalność i puszcza muzykę, bardzo
    głośną (słychać to w promieniu kilkuset metrów) a ostatnio wprowadził jeszcze
    karaoke, więc oprócz disco polo słyczać jeszcze wrzaski pijanych "tancerzy",
    tamujących nb. ruch pieszy w okolicy. Gościu jest odporny na krytykę (parę
    razy jego wyczyny opisała lokalna prasa) ale on, jak ta cnota, krytyki się nie
    boi, mocny jest. Po paru interwencjach policji ograniczył te całonocne ryki,
    ostatnio kończy o 22, ale jak tylko sprawa trochę przyschnie, to znowu próbuje
    i sprawdza odporność mieszkańców na hałas. Trwa to już parę lat. Ogólnie nikt
    tu już nie wierzy w jakikolwiek kompromis, doszliśmy do wniosku, że jedynym
    wyjściem z sytuacji jest przywrócenie szaletowi jego właściwego przeznaczenia.
    Z władzami dzielnicy rozmawiać nie ma sensu, dopiero jak stanie miasto, to
    urzędas który wydał zgodę na tą wiejską dyskotekę zmieni zapewne swoje
    nastawienie.

  • 2. Data: 2008-08-05 06:52:23
    Temat: Re: Blokada ruchu - protest - czy to trzeba zgłaszać?
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Czapla wrote:
> [...]
    > szybkiej budowy obwodnicy). Protest polegałby na ciągłym chodzeniu po
    > przejściu dla pieszych w sposób uniemożliwiający przejazd samochodów.

    Jesteś niepoważny.

    Przeszkadza Ci gość X, a Ty chcesz mocno zdenerwować wszystkich ludzi w
    mieście. Na pewno Cię poprą w Twoich żądaniach :/

    Nie lepiej załatwić sprawę bezpośrednio z właścicielem lokalu, nie
    nastawiając się wcześniej na rezultat przegrana-wygrana?

    Albo może chociaż zorganizować protest, w taki sposób aby utrudnić mu
    trochę życie, ale tylko jemu, a nie niewinnym ludziom?

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 3. Data: 2008-08-05 07:59:21
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jesteś niepoważny.

    Moja żona od kilku lat mówi to samo...

    > Przeszkadza Ci gość X,

    Ano niekoniecznie mi, ja jsetem dosyć daleko od tej dyskoteki. Zasięg hałasu to
    kilkaset metrów, gęsta zabudowa. Parę tysięcy osób cierpi.

    > a Ty chcesz mocno zdenerwować wszystkich ludzi w
    > mieście. Na pewno Cię poprą w Twoich żądaniach :/

    Niech się przesiądą do tramwajów:). Ich poparcie nie ma dla nas żadnego
    znaczenia, oni tu nie mieszkają.

    > Nie lepiej załatwić sprawę bezpośrednio z właścicielem lokalu,

    Amunicji brakuje:) a i chętnych do odsiadki też nie ma. Stąd pytanie na grupie.

    > Albo może chociaż zorganizować protest, w taki sposób aby utrudnić mu
    > trochę życie,

    Przestać pić piwo w ramach protestu? Wybacz, ale jesteś niepoważny.

    Właściciel tu nie jest winny, kasa jest kasa, jak można zarabiać, to reszta się
    nie liczy. Winne są władze dzielnicy, ale żaden urzędas nie zareaguje, jeśli
    nie będzie dużej afery. Inne środki perswazji zostały już wyczerpane. Kierowcy
    zrozumieją :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2008-08-05 08:06:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Czapla <k...@p...onet.pl> napisal:
    > Właściciel tu nie jest winny, kasa jest kasa, jak można zarabiać, to reszta się
    > nie liczy. Winne są władze dzielnicy,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I to jest kluczowy adresat ewentualnego protestu.

    > ale żaden urzędas nie zareaguje, jeśli
    ^^^^^^^

    I to jest cel ewentualnego uprzykrzania zycia.

    > Kierowcy zrozumieją :).

    Nie zrozumieja, bo nie zobacza, i ja tez nie widze, zwiazku pomiedzy
    uprzykrzaniem im zycia, a piwiarnia 'ex-kibel'.

    Zastanow sie raczej nad metodami protestu, ktore skrajnie uprzykrza
    zycie urzednikom w ogolnosci, a decydentom w szczegolnosci. Halasliwa
    pikieta z transparentem, na ktorym z imienia i nazwiska wymieni
    sie decydenta odpowiedzialnego za sytuacje. Legalne oplakatowanie
    miejscowosci afiszami z twarza, imieniem i nazwiskiem polityka, ktory
    odmawia poparcia sprawie. Antyreklama bezadresowa za posrednictwem
    poczty z identyczna trescia. To ich bedzie bolalo i wtedy zareaguja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-08-05 08:57:54
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moja żona od kilku lat mówi to samo...

    Czemu więc nie słuchasz mądrzejszych od siebie?

    > Ano niekoniecznie mi, ja jsetem dosyć daleko od tej dyskoteki. Zasięg
    > hałasu to
    > kilkaset metrów, gęsta zabudowa. Parę tysięcy osób cierpi.

    Czyli jesteś zwykłym pieniaczem.

    > Niech się przesiądą do tramwajów:). Ich poparcie nie ma dla nas żadnego
    > znaczenia, oni tu nie mieszkają.

    To dlaczego chcesz im utrudniać życie, jeżeli w żaden sposób ich to nie
    dotyczy? Zachowujesz się jak małe dziecko. Nie możesz dokopać większemu i
    silniejszemu, to chcesz pobić słabszego od siebie, który Ci nie odda.

    > Przestać pić piwo w ramach protestu? Wybacz, ale jesteś niepoważny.

    Dlaczego? Domyślam się, że w tym lokalu pojawiają się głównie mieszkańcy tej
    okolicy. Zablokujcie wejście do lokalu, wynajmijcie jakiegoś skrzypka który
    będzie fałszował przed wejściem, śpiewajcie pieśni ludowe, itp. Zróbcie tłum
    przed wejściem, przynieście zgniłe jaja (ale nie rzucajcie):-)
    Jak zepsujecie ludziom dobrą zabawę, to przejdzie im ochota do przebywania w
    lokalu.

> [...]
    > jeśli
    > nie będzie dużej afery. Inne środki perswazji zostały już wyczerpane.

    To dokuczcie urzędasom. Zablokujcie wjazd na teren ich parkingu, pikietujcie
    przed urzędem, itp. Ściągnijcie gazety, telewizję.

    Jakie środki perswazji wyczerpałeś? Napisałeś, że z władzami miasta
    rozmawiać nie ma sensu. Pytanie czy ktokolwiek rozmawiał? Podejrzewam, że
    nie.

    >Kierowcy zrozumieją :).

    Nie zrozumieją. Przede wszystkim nie są stroną w sporze. Po drugie zapewne
    nawet nie będą wiedzieli dlaczego stoją w korku. Zresztą z jakiej racji
    mieliby rozumieć?

    Jak dla mnie przejawiasz klasyczne objawy pieniactwa i tchórzostwa. Boisz
    się zacząć z silniejszymi (właścicielem lokalu i władzami miasta) więc
    chcesz się wyżyć na niewinnej grupie ludzi. Równie dobrze możecie pobić
    kilkoro dzieci wychodzących ze szkoły. Wiesz jaki wtedy szum wywołasz? Na
    pewno będzie o Was głośno...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 6. Data: 2008-08-05 10:56:35
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Czemu więc nie słuchasz mądrzejszych od siebie?

    Bo słuch mam słaby.

    > Czyli jesteś zwykłym pieniaczem.

    Bo nie chcę mieszkać w wiejskiej dyskotece? Wiesz tu u nas obowiązują troszkę
    inne standardy.

    > To dlaczego chcesz im utrudniać życie, jeżeli w żaden sposób ich to nie
    > dotyczy?

    Żeby zwrócić uwagę na problem.

    > Zachowujesz się jak małe dziecko.

    Małe dzieci też czasami nie lubią disco polo.

    > Dlaczego? Domyślam się, że w tym lokalu pojawiają się głównie mieszkańcy tej
    > okolicy.

    Nie. Uwierz na słowo, jak nie wierzysz to wal na priv, wyjaśnię precyzyjnie.

    > Zablokujcie wejście do lokalu,

    Nie da rady. To bardzo specyficzne miasteczko:). Wejścia też brak, dyskoteka
    jest na chodniku.

    > wynajmijcie jakiegoś skrzypka który
    > będzie fałszował przed wejściem,

    Mają zbyt mocne głośniki, musiałaby być cała orkiestra symfoniczna.

    > śpiewajcie pieśni ludowe, itp.

    Nie znamy. Takie dziwne miasto.

    > Jak zepsujecie ludziom dobrą zabawę, to przejdzie im ochota do przebywania w
    > lokalu.

    To właśnie dla tych podpitych bywalców bedzie świetna zabawa.

    > To dokuczcie urzędasom. Zablokujcie wjazd na teren ich parkingu, pikietujcie
    > przed urzędem, itp.

    Trudności organizacyjne. Urząd funkcjonuje do 16:15, w tym czasie
    zainteresowani pracują.

    > Ściągnijcie gazety, telewizję.

    Oleją. Chyba, że zablokuje się przejście...

    > Jakie środki perswazji wyczerpałeś?

    śmy...

    > Napisałeś, że z władzami miasta
    > rozmawiać nie ma sensu. Pytanie czy ktokolwiek rozmawiał?

    Przeczytaj dokładnie to co napisałem w pierwszym poście.

    > Nie zrozumieją. Przede wszystkim nie są stroną w sporze.

    Ostatnio stałem w korku bo szła pielgrzymka. Nie byłem stroną w sporze.
    Zrozumiałem.

    > Po drugie zapewne
    > nawet nie będą wiedzieli dlaczego stoją w korku.

    Trzaśnie się jakiś transparencik...

    > Jak dla mnie przejawiasz klasyczne objawy pieniactwa

    To w Polsce chyba normalne (na tej grupie też:)

    > i tchórzostwa. Boisz
    > się zacząć z silniejszymi (właścicielem lokalu i władzami miasta)

    My tu bojaźliwi nie jesteśmy... Napisałem przecież, że amunicji i broni brak.
    Znowu iść z butelkami na czołgi? Widać, że nigdy w życiu nie miałeś do
    czynienia z urzędem. Z czasem nabierzesz doświadczenia.

    > Równie dobrze możecie pobić
    > kilkoro dzieci wychodzących ze szkoły.

    Powtarzam: tu u nas panują nieco odmienne standardy...
    Co do meritum odpowiedzi oczywiście nie znasz? Pytanie było zbyt mało konkretne?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2008-08-05 16:44:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Protest polegałby na ciągłym chodzeniu po przejściu dla pieszych
    > w sposób uniemożliwiający przejazd samochodów.

    W takich razach myślę, że decyzja o rozwiązaniu ZOMO była zbyt
    pochopna.

    > Chodzi nam przede wsytkim żeby w żaden sposób nie naruszyć prawa,

    No to ww pomysł odpada.

  • 8. Data: 2008-08-05 18:25:30
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Bo słuch mam słaby.

    To udaj się do lekarza, najlepiej od razu do dwóch: od słuchu i głowy.

    > Bo nie chcę mieszkać w wiejskiej dyskotece? Wiesz tu u nas obowiązują
    > troszkę
    > inne standardy.

    Wcześniej pisałeś, że mieszkasz wystarczająco daleko i Tobie to nie
    przeszkadza. Zdecyduj się na jakąś wersję.

    > Żeby zwrócić uwagę na problem.

    Zwrócisz uwagę na problem zbyt łagodnego traktowania organizatorów takich
    "imprez".
    Przecież to jest forma terroryzmu. Chcesz zaszkodzić ludziom, który w żaden
    sposób nie są sprawcami problemu.

    > Małe dzieci też czasami nie lubią disco polo.

    Na szczęście małym dzieciom można pewne rzeczy wytłumaczyć. W Twoim
    przypadku jest jak widać na to za późno.

    >Mają zbyt mocne głośniki, musiałaby być cała orkiestra symfoniczna.

    Po co orkiestra? Macie zakłócić tą muzykę. Niech protestujący wyposażą się w
    gwizdki, trąbki, bębenki, itp.

    > Nie znamy. Takie dziwne miasto.

    No cóż. Jak widać nie myliłem się w ocenie Twojej osoby. Chcesz iść po
    najmniejszej linii oporu.
    Możecie wyć, śpiewniki ściągnąć z internetu, itd. Macie _zakłócić_ zabawę, a
    nie jej dostarczyć.

    > Trudności organizacyjne. Urząd funkcjonuje do 16:15, w tym czasie
    > zainteresowani pracują.

    Walka wymaga wyrzeczeń.

    > Oleją. Chyba, że zablokuje się przejście...

    Jak zrobicie zamieszanie pod klubem to nie oleją. Teraz jest sezon ogórkowy,
    padlinożercy są złaknieni takich "sensacyjek".

    > Przeczytaj dokładnie to co napisałem w pierwszym poście.

    Czytałem. Nie ma słowa o rozmowach, pismach, negocjacjach. Napisałeś tylko,
    że z władzami miasta nie ma sensu rozmawiać.

    > Ostatnio stałem w korku bo szła pielgrzymka. Nie byłem stroną w sporze.
    > Zrozumiałem.

    Ile ta pielgrzymka przechodziła? 5 minut? Jak rozumiem, wy chcecie
    zablokować ulicę na znacznie dłuższy czas.

    > Trzaśnie się jakiś transparencik...

    Trzaśnij, najlepiej wypisz na nim nazwiska organizatorów, żeby kierowcy
    wiedzieli kogo mają "trzasnąć".

    > To w Polsce chyba normalne (na tej grupie też:)

    I to jest przykre. Trzeba z tym walczyć, a nie rozwijać.

    > My tu bojaźliwi nie jesteśmy... Napisałem przecież, że amunicji i broni
    > brak.

    Broń i amunicję zaproponowałem. Odrzucasz ją, bo chcesz iść po najmniejszej
    linii oporu.

    > Znowu iść z butelkami na czołgi? Widać, że nigdy w życiu nie miałeś do
    > czynienia z urzędem. Z czasem nabierzesz doświadczenia.

    Nie rozśmieszaj mnie. Walczyłem nie raz i jakoś nie było z tym problemu. Co
    więcej, w wielu przypadkach wystarczyła zwykła rozmowa. Walka to nie jest
    rowiązaniem wszystkich problemów.

    > Powtarzam: tu u nas panują nieco odmienne standardy...

    Właśnie widzę. Napiszesz gdzie to jest "u Was"?

    > Co do meritum odpowiedzi oczywiście nie znasz? Pytanie było zbyt mało
    > konkretne?

    Jakiej odpowiedzi oczekujesz? Twój pomysł jest łamaniem prawa. Poczytaj
    sobie na tej grupie starsze wątki.
    To, że "władza" boi się zdecydowanie rozpędzać takie imprezy, świadczy tylko
    o jej ułomności.

    Jeszcze trochę i trzeba będzie ustalać grafiki. 10-12 drogę blokują lekarze,
    12-14 górnicy, 14-16 nauczyciele, 16-18 niezadowoleni z knajpy mieszkańcy
    osiedla...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 9. Data: 2008-08-05 22:30:42
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Czapla <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > szybkiej budowy obwodnicy). Protest polegałby na ciągłym chodzeniu po
    > przejściu dla pieszych w sposób uniemożliwiający przejazd samochodów.

    Naucz się myśleć.

    --
    http://www.chmurka.net/ http://www.extreme-photo.pl/
    FTN 2:480/138 * PMR 3:14 KO02MF * [[:pl:user:gophi]]

  • 10. Data: 2008-08-06 10:40:27
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czapla pisze:
> [...]
    > ogóle gdzieś trzeba zgłaszać? To przejście dla pieszych nie ma sygnalizacji

    podłączam się do pytania bo też jestem bardzo ciekaw. Z grupą kumpli
    planujemy coś takiego w ramach protestu wobec działań lokalnych władz.

    Jest to li legalne czy nie jest? : ) Trzeba zezwoleń?

    pozdrawiam.
    PlaMa