  • 1. Data: 2008-08-04 16:53:14
    Temat: Darowizna na rzecz dziecka maloletniego
    Od: Macio <o...@e...com>

    Witam,
    Mam - mam nadzieje proste:) - pytanie. Czy prawny opiekun (rodzic) moze
    nie zgodzic sie na to, ze ktos obdaruje jego niepelnoletnie dziecko
    nieruchomoscia? A co w przypadku spadku? Czy opiekun ma wplyw czy jego
    podopieczny (dziecko) otzyma spadek na podstawie testamentu?

    Z gory dzekuje za rade,
    Maciek

  • 2. Data: 2008-08-04 18:32:08
    Temat: Re: Darowizna na rzecz dziecka maloletniego
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Macio pisze:
    > Witam,
    > Mam - mam nadzieje proste:) - pytanie. Czy prawny opiekun (rodzic) moze
    > nie zgodzic sie na to, ze ktos obdaruje jego niepelnoletnie dziecko
    > nieruchomoscia?

    Oczywiscie. Rodzice jest przedstawicielem ustawowym dziecka, ktory
    dziala w takim przypadku w imieniu dziecka. Wystarczy, ze nie przyjmie
    takiej darowizny (nie podpisze aktu notarialnego umowy darowizny) i do
    takiej darowizny nie dojdzie.

    A co w przypadku spadku? Czy opiekun ma wplyw czy jego
    > podopieczny (dziecko) otzyma spadek na podstawie testamentu?

    Moze w imieniu dziecka zlozyc oswiadczenie o odrzuceniu spadku (przed
    sadem lub przed notariuszem), ale w takim przypadku jest wymagana zgoda
    sadu rodzinnego.

  • 3. Data: 2008-08-04 18:41:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming pisze:

> [...]
    > dziala w takim przypadku w imieniu dziecka. Wystarczy, ze nie przyjmie
    > takiej darowizny (nie podpisze aktu notarialnego umowy darowizny) i do

    Jak darczyńca się uprze, to sąd rodziny może "zmusić" rodziców do
    przyjęcia korzystnej darowizny.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 4. Data: 2008-08-04 20:14:59
    Od: Macio <o...@e...com>

    Johnson pisze:

    > Jak darczyńca się uprze, to sąd rodziny może "zmusić" rodziców do
    > przyjęcia korzystnej darowizny.

    Dziekuje za odpowiedzi, a tak prywatnie to wydaje mi sie to bardzo
    kontrowersyjne, bo to oznacza, ze mozna pod pozorem korzysci dziecka
    bardzo mocno zaingerowac w jego relacje z rodzicami (autorytet,
    wychowanie, itp.).

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2008-08-05 00:09:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Jak darczyńca się uprze, to sąd rodziny może "zmusić" rodziców do
    > przyjęcia korzystnej darowizny.

    I jak wtedy wygląda sprawa podatków?
    (załóżmy, że darowizna osoby formalnie obcej)