  • 1. Data: 2019-11-08 19:53:09
    Temat: Bezbronny jak Polak
    Od: u2 <u...@o...pl>

    http://wgospodarce.pl/opinie/70776-bezbronny-jak-pol
    ak

    Arkady Saulski
    08:38
    Tagi: broń palna gospodarka Policja Prawo przestępcy przestępstwo

    Projekt rozporządzenia w sprawie czasowego zakazu noszenia broni w
    Warszawie 11 listopada wywołał spore emocje w środowisku strzeleckim,
    dopiero co debatującym nad pomorskim przypadkiem prokuratora, który
    bronił swego mienia przy pomocy broni palnej. Trzeba przyznać, że debata
    wokół broni palnej znowu jest gorąca, lecz w przekazie publicznym
    powielane są raczej stereotypy niż prawdziwy obraz posiadacza broni.

    Przypomnijmy - kilka dni temu w Gdańsku dwóch mężczyzn miało naruszyć
    mir domowy prokuratora wojskowego. Ten obawiając się o bezpieczeństwo
    swoje i swojej rodziny użył broni, niegroźnie raniąc mężczyzn. Pierwsze
    przekazy były dość alarmistyczne i, niestety, przeinaczały obraz
    sytuacji, przedstawiając prokuratora nieomal jako mordercę, który
    targnął się na życie niewinnych osób. Krzykliwe nagłówki i clickbaitowe
    tytuły zdawały się wskazywać jednoznacznie - bandyta oddał strzały do
    niewinnych ludzi, którzy cudem tylko przeżyli. Należało wykazać się
    wielkimi pokładami dobrej woli i cierpliwości by przekopać się przez
    alarmistyczny przekaz i poznać prawdę o wydarzeniach.

    CZYTAJ TEŻ: Więcej broni w rękach Polaków - nadchodzi czas krwawych
    strzelanin

    Jednak to właśnie opis tego wydarzenia w większości mediów realnie
    pokazuje wciąż pokutujące wobec strzelców i posiadaczy broni podejście -
    ten kto ma legalnie nabytą broń staje się potworem, bandytą, niemal
    mordercą, którego jeszcze nie schwytano. Widać to szczególnie wokół
    rozmowy o wspomnianym rozporządzeniu MSWiA na 11 listopada - temperatura
    dyskusji sprawia, iż można by pomyśleć, że Polska to jakiś Dziki Zachód,
    zaś posiadacze broni tylko czekają na Święto Niepodległości by na
    ulicach dokonywać masakr.

    Tymczasem prawda jest skrajnie inna. Ten kto zdobył pozwolenie na broń
    nie jest bandytą i mordercą lecz właśnie - wzorcowym, praworządnym
    obywatelem. Każdy kto starał się w naszym kraju o zezwolenie wie jak
    niewdzięczne i kłopotliwe są to procedury i jak ciężko jest uzyskać
    pozwolenie na broń, czy to kolekcjonersko, sportowo czy też do obrony
    osobistej. Tymczasem statystyki policji pokazują od lat wyraźnie -
    przestępstwa z użyciem legalnie posiadanej broni są tak nieliczne, że
    realnie - nieistniejące w statystykach! Z kolei głośne medialnie
    przypadki użycia broni praktycznie zawsze dotyczą obrony własnej lub
    (bardzo sporadycznie) wypadków.

    CZYTAJ TEŻ: Będzie trudniej o broń w USA

    Nie jest też tak, iż Polacy są dziczą, która, jeśli dać jej broń,
    zacznie się masowo mordować na ulicach. Pamiętajmy wszak, iż w rękach
    obywateli Polski, według różnych danych, znajduje się ok. 150 tys. sztuk
    broni czarnoprochowej - dostępnej bez zezwolenia a, zapewniam, niemal
    równie zabójczej jak współczesny oręż. Mimo to jakoś ulice nie
    przypominają Tombstone a kłótnie drogowe nie kończą się pojedynkami
    rewolwerowców.

    Nie twierdzę, iż należy zliberalizować podejście (choć niewątpliwie przy
    obecnej, zaognionej sytuacji międzynarodowej warto to rozważyć) lecz
    powinniśmy dbać o to by wizerunek posiadacza broni uległ zmianie. Wizja
    bandyty i potencjalnego mordercy jest dla tych wzorcowo praworządnych
    obywateli po prostu obraźliwa i krzywdząca.

  • 2. Data: 2019-11-08 20:30:48
    Temat: Re: Bezbronny jak Polak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Projekt rozporządzenia w sprawie czasowego zakazu noszenia broni w
    >Warszawie 11 listopada wywołał spore emocje w środowisku strzeleckim,

    A to kiedy byl ten projekt ? Bo jesli dzis, to jak oglosic ... tak
    lege artis :-)

> [...]
    >Polska to jakiś Dziki Zachód, zaś posiadacze broni tylko czekają na
    >Święto Niepodległości by na ulicach dokonywać masakr.

    Co by nie mowic - to w ten dzien w Warszawie sie roznie dzialo.
    I teraz sobie pomyslmy, ze np jedna uzbrojona grupa wchodzi na druga
    uzbrojona grupe.
    Albo ze jeden uzbrojony obywatel zobaczy jak mu obrzucaja samochod
    kamieniami.
    Albo ze zla policja bedzie chciala rozgonic dobry marsz :-P

    Tylko zaraz ... przeciez PiS dobrze zył z "narodowcami".
    Cos sie stalo i w tym roku bedzie inaczej ?

    >Tymczasem prawda jest skrajnie inna. Ten kto zdobył pozwolenie na
    >broń nie jest bandytą i mordercą lecz właśnie - wzorcowym,
    >praworządnym obywatelem.

    Roznie z tym bywalo. No - formalnie oczywiscie wzorowy obywatel musi
    byc.

    >Nie jest też tak, iż Polacy są dziczą, która, jeśli dać jej broń,
    >zacznie się masowo mordować na ulicach.

    Patrzac na ustawki kiboli ... no coz, nie przeszkadzac im, problem
    zniknie :-)

> [...]
    >danych, znajduje się ok. 150 tys. sztuk broni czarnoprochowej -
    >dostępnej bez zezwolenia a, zapewniam, niemal równie zabójczej jak

    Ale 11 listopada tez ich nie bedzie wolno nosic :-)

    >Mimo to jakoś ulice nie przypominają Tombstone a kłótnie drogowe nie
    >kończą się pojedynkami rewolwerowców.

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,229363
    23,zastrzelil-psa-bo-ujadal-wyrok-w-sadzie-4-tys-zl-
    grzywny.html

    J.

  • 3. Data: 2019-11-09 06:01:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.11.2019 o 20:30, J.F. pisze:
> [...]
    > uzbrojona grupe.
    > Albo ze jeden uzbrojony obywatel zobaczy jak mu obrzucaja samochod

    przecież te wszystkie zadymy na marszach niepodległości robili
    prowokatorzy od kulsonów:)))))))))))

  • 4. Data: 2019-11-09 11:06:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 06:01:22 +0100, u2 napisał(a):

    > przecież te wszystkie zadymy na marszach niepodległości robili
    > prowokatorzy od kulsonów:)))))))))))

    Jakos tak by mozna sadzic - ale to tym bardziej nie chcesz chyba
    narazac funkcjonariusza na smierc podczas sluzby :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-11-09 20:17:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.11.2019 o 11:06, J.F. pisze:

    > Jakos tak by mozna sadzic - ale to tym bardziej nie chcesz chyba
    > narazac funkcjonariusza na smierc podczas sluzby

    ale ale dziwnym trafem od przegranej pełomafii te prowokacje na marszach
    niepodległości polegające na paleniu wozów transmisyjnych, budek
    wartowniczych, rzucaniu kostką brukową w kulsonów skończyły się jak ręką
    odjął:)))))))))

  • 6. Data: 2019-11-09 22:19:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 20:17:37 +0100, u2 napisał(a):

> [...]
    > niepodległości polegające na paleniu wozów transmisyjnych, budek
    > wartowniczych, rzucaniu kostką brukową w kulsonów skończyły się jak ręką

    No wlasnie zauwazylem ... ale to rzad PiS chce teraz zabronic noszenia
    broni, PO to nie przeszkadzalo :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-11-09 22:37:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.11.2019 o 22:19, J.F. pisze:

    > No wlasnie zauwazylem ... ale to rzad PiS chce teraz zabronic noszenia
    > broni, PO to nie przeszkadzalo

    może wiedzą, że prowokatorzy nie chcą odpuścić zadym ? słuchałem przed
    chwilą posła Bosaka w studio Polska i wyliczył długą liczbę prowokacji
    robionych przez Zandberga, Biedronia i innych lewackich bojców:)

  • 8. Data: 2019-11-10 00:04:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2019 o 22:19, J.F. pisze:

    > No wlasnie zauwazylem ... ale to rzad PiS chce teraz zabronic
    > noszenia broni, PO to nie przeszkadzalo :-)

    Moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z PiS, ani PO, tylko modą. Ktoś
    znalazł, ze można, więc bez głębszego przemyślenia, czy to ma sens
    stawia zakazy. Z jednej strony trudno lobbować za wycofaniem możliwości
    wprowadzania tych zakazów (bo czasem mogą mieć sens), a z drugiej nie ma
    nad tym żadnej kontroli.

    W zeszłym roku zaplanowaliśmy fajną imprezę z bronią i trzeba było
    zrezygnować, bo 100 km od nas odwiedzał miasto jakiś VIP. Zakaz
    wprowadzono w całym województwie i nawet nikt się nie zastanowił, że z
    Krakowa do Katowic jest bliżej, a tam żadnego zakazu nie ma. Bo wszyscy
    wiedzą, że te zakazy są nieracjonalne.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2019-11-11 15:39:48
    Od: Kviat

    > W zeszłym roku zaplanowaliśmy fajną imprezę z bronią

    Hmm... fajna impreza z bronią? To oksymoron. Broń to nie zabawka.
    Może na tym właśnie polega problem, że wychowujemy ludzi, którzy
    uważają, że broń i impreza z bronią to fajna sprawa?

> [...]
    > wprowadzono w całym województwie i nawet nikt się nie zastanowił, że z
    > Krakowa do Katowic jest bliżej, a tam żadnego zakazu nie ma. Bo wszyscy

    Nieracjonalne jest to, że trzeba takie zakazy wydawać.
    Racjonalne jest to, że na "fajne imprezy z bronią" trzeba by było mieć
    specjalne zezwolenie poprzedzone specjalistycznymi badaniami
    psychiatrycznymi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2019-11-11 16:24:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.11.2019 o 15:39, Kviat pisze:
> [...]
    > Racjonalne jest to, że na "fajne imprezy z bronią" trzeba by było mieć
    > specjalne zezwolenie poprzedzone specjalistycznymi badaniami

    czyżby komuszek kfiat jako grupowy psychiatra chciałby sobie dorobić