  • 1. Data: 2003-03-10 16:39:03
    Temat: Abonament rtv
    Od: "J.K" <E...@W...PL>

    Witam!
    no wlasnie jak to jest? placic czy nie?Bo jak dla mnie to jest chore,
    kupilam sobie telewizor zaplacilam kupe szmalu, place i tak dla kablowki i
    jeszcze tam komus nie wiadomo za co? paranoja.
    moga przyjsc do domku i sprawdzic? wogole to kto to sprawdza?
    moze ktos sie wypowie, jakies stronki www na ten temat.
    Dzieki
    Bea

  • 2. Data: 2003-03-10 16:48:50
    Temat: Re: Abonament rtv
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "J.K" <E...@W...PL> napisał w wiadomości
> [...]
    > moga przyjsc do domku i sprawdzic? wogole to kto to sprawdza?
    > moze ktos sie wypowie, jakies stronki www na ten temat.

    osobiscie uwazam ze trzeba byc chorym zeby to placic, characz od telewizora
    to paranoja

    skoro nazywa sie to abonament telewizyjny to placi go moj dostawca tv
    kablowej, a jak ma to byc opdatek od telewizora, to niech sie tak nazywa, to
    ich ludzie zlinczuja :)

    a co do sciagalnosci, jest ona dobrowolna, bo nikt ci nie ma prawa przyjsc
    do mieszkania i sprawdzic czy masz tv i czy jest podlaczone do anteny,
    musial by miec nakaz a na takie gowno nikt nakazu nie wyda, chyba ze wydali
    by specjalna ustawe w tej materii :)

  • 3. Data: 2003-03-10 19:31:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    | osobiscie uwazam ze trzeba byc chorym zeby to placic, characz od
    telewizora
    | to paranoja

    Chore prawo, ale prawo. Opinię o jego absurdalności popieram.

> [...]
    | do mieszkania i sprawdzic czy masz tv i czy jest podlaczone do anteny,
    | musial by miec nakaz a na takie gowno nikt nakazu nie wyda, chyba ze

    Specjalnie pewnie nikt nie przyjdzie, ale przy okazji? Jak się by bardzo
    uparł, to może by co z tego było.

  • 4. Data: 2003-03-11 05:30:15
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Specjalnie pewnie nikt nie przyjdzie, ale przy okazji? Jak się by bardzo
    > uparł, to może by co z tego było.

    teoretycznie przy okazji wszystko jest mozliwe :), ale wtedy mozna
    powiedziec ze tv sie wlasnie sprzedalo i juz go nie ma wiec wracmy do punktu
    wyjscia, ja ze starych smialem sie dluzszy czas ze placa abonament :) wkoncu
    do nich dotarlo ze wyzucaja pieniadze i juz nie placa :)

  • 5. Data: 2003-03-11 15:41:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to podżegasz ich do przestępstwa.

  • 6. Data: 2003-03-11 16:37:05
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > No to podżegasz ich do przestępstwa.

    juz to zrobilem :)

  • 7. Data: 2003-03-11 17:09:52
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

> [...]
    > do mieszkania i sprawdzic czy masz tv i czy jest podlaczone do anteny,
    > musial by miec nakaz a na takie gowno nikt nakazu nie wyda, chyba ze

    A czy zawiadomienia o zadłużeniu z tego tytułu które przychodzą co jakiś
    czas nie mają żadnej mocy prawnej?

    Pzdr

    A.

  • 8. Data: 2003-03-11 17:20:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 11 mar 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:b4l1fd$l2h$2@inews.gazeta.pl:

    > No to podżegasz ich do przestępstwa.
    Niepłacenie = przestępstwo?!
    sprecyzuj, proszę

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2003-03-11 18:15:30
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A czy zawiadomienia o zadłużeniu z tego tytułu które przychodzą co jakiś
    > czas nie mają żadnej mocy prawnej?

    nie wiem jaka moc prawna maja te papierki i jakie sa konsekwencje ich
    olewania, ale najwazniejsze jest wyrejestrowanie sie i po klopocie

  • 10. Data: 2003-03-11 20:28:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie z Szerszeniem żartowaliśmy. Jak słusznie zauważył, to w zasadzie
    tego się nie uda udowodnić, więc dyskusja jest raczej teoretyczna. Za
    używanie odbiornika grozi grzywna w wysokości bodaj 30 opłat miesięcznych,
    jeśli dobrze pamiętam i tyle.

    Zastanawiam się jednak, czy biorąc pod uwagę, że opłata abonamentowa jest
    zobowiązaniem publicznoprawnym, nie podchodzi to pod kodeks karny skarbowy.
    Zastanawiam się na kanwie artykułu:

    Art. 53. $ 26. W rozumieniu kodeksu należność publicznoprawna jest to
    należność państwowa lub samorządowa, będąca przedmiotem przestępstwa
    skarbowego lub wykroczenia skarbowego; należnością państwową jest podatek
    stanowiący dochód budżetu państwa, należność z tytułu rozliczenia udzielonej
    dotacji lub subwencji lub należność celna, a należnością samorządową -
    podatek stanowiący dochód jednostki samorządu terytorialnego lub należność z
    tytułu rozliczenia udzielonej dotacji lub subwencji.

    Tylko wydaje mi się, że jednak abonament nie podchodzi pod tę definicję,
    więc pewnie pozostaje jedynie ta kara, o której napisałem wyżej. Ale w mojej
    ocenie - jeśli już chcemy być tacy dokładni i na poważnie - oświadczenie
    kolegi Szerszenia podpada pod art. 52a kodeksu wykroczeń.

    No dobra. Żartowałem. Jakby człowiek chciał żyć zgodnie z ustawami, to życie
    byłoby mniej kolorowe. :-{))