-
Jakie instrumenty wsparcia dla firm w związku z pandemią COVID-19?
... epidemii COVID-19) – limit 800 tys. EUR na przedsiębiorstwa powiązane (do limitu włączane są również inne formy pomocy publicznej wypłacane w oparciu o Tymczasowe ramy). Podatki dochodowe Omawiana kwestia Stan ... zagrożenia epidemicznego lub stanem epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19. Terminy Omawiana kwestia Stan bieżący Tarcza 4.0 – zakres ...
-
Postępowanie restrukturyzacyjne i upadłościowe w dobie koronawirusa. Co oferuje Tarcza Antykryzysowa?
... , w przypadku, gdy stan niewypłacalności zobowiązujący dłużnika do złożenia stosownego wniosku powstał podczas stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, przepisy Tarczy Antykryzysowej ... można było wykazać przed sądem, że stan ten w istocie powstał w okresie i na skutek epidemii COVID 19. Dłużnicy, którzy utracili możliwość spłaty wierzytelności ...
-
Zwalniasz pracowników z obowiązku zakrywania ust i nosa? Licz się z odpowiedzialnością!
... stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. W praktyce oznacza to, że pracodawca ma stworzyć w zakładzie pracy takie warunki pracy, które są wolne od zagrożeń dla życia i zdrowia pracowników. W wielu wypadkach przepisy precyzują, w jaki sposób pracodawca ma zapewnić bezpieczne warunki pracy. W przypadku epidemii ... stanu epidemii ...
-
Akcja #OtwieraMY. O czym powinni pamiętać przedsiębiorcy i co im grozi?
... ważny interes publiczny. Warunki te muszą jednak występować wspólnie i w połączeniu. O ile stan pandemii i związane z tym stanem ograniczenia można traktować jako „ważny interes publiczny”, o tyle ustawodawca wszelkie decyzje związane ze stanem epidemii wprowadził za pomocą aktów prawnych, hierarchicznie niższych niż ustawa. Przyczyną nastrojów ...
-
7 etapów przyspieszonego postępowania układowego w czasach pandemii
... dodać słowa: „w restrukturyzacji” oraz przekonać swoich kontrahentów, że to tylko stan przejściowy, a firma pozostaje godnym zaufania partnerem. Niemniej jednak, jest to cena, którą warto zapłacić za uśmierzenie bólu głowy związanego z narosłymi w okresie epidemii długami. Oczywiście istnieją pewne ograniczenia. Przede wszystkim, dla czynności ...
-
Koronawirus w pracy. Jakie działania mogą podjąć pracodawcy?
... pracodawcy, aby zmniejszyć ryzyko zachorowań w zakładach pracy? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak w obliczu epidemii koronawirusa zapewniać bezpieczeństwo i higienę pracy? W jaki sposób sprawdzić faktyczny stan zdrowia pracownika? Co reguluje specustawa w sprawie COVID-19? Co z podróżami służbowymi w czasie zagrożenia koronawirusem? W obliczu ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... gospodarczym. Bez względu na nomenklaturę, faktem jest zapaść handlu w modelu tradycyjnym, którego rentowność nie wróci zbyt szybko do stanu sprzed epidemii koronawirusa. Właśnie dlatego jedynym ratunkiem dla wielu firm są dziś przenosiny do Internetu. Jeśli i Ciebie dotknęła recesja - ratuj swój biznes ...
-
UOKiK ostrzega: uwaga na oszustwa żerujące na koronawirusie!
... cię oszukać, Jeśli podejrzewasz oszustwo, zgłoś sprawę policji. Uwaga na złodziei Czas epidemii mogą wykorzystać też zwykli złodzieje, by dostać się do naszych domów. ... czy e-mail z informacją, że nasze konto zostało zamrożone przez rząd z uwagi na stan wyjątkowy. W takich sytuacjach nie klikajmy w żadne linki, nie otwierajmy załączników ani ...
-
Praca zdalna trafi na stałe do Kodeksu pracy?
... ). Pracodawca, w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, oraz w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu ... Art. 207 § 1 kodeksu pracy, w sposób kategoryczny określa bowiem obecnie, że za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy ponosi odpowiedzialność pracodawca. Bezpieczeństwo ...
-
Praca zdalna po zmianach - jakie koszty poniesie pracodawca?
... wypłacania ekwiwalentu bądź ryczałtu za pracę zdalną. Od momentu rozpoczęcia epidemii w Polsce i przejścia zatrudnionych na tzw. home office, część firm podejmowała ... określa minimalne wymagania stawiane stanowisku pracy zdalnej, a pracownik określa stan faktyczny miejsca wykonywania pracy odpowiadając na pytania stawiane w ankiecie samooceny. W ...
1 2